Selepas parking kereta,aku dan syimir masuk ke dalam rumah parents Naja.Kami masuk dan bersalaman dengan bapa dia.Aku dan syimir mengambil Surah yassin dan duduk.
Apabila aku hendak memulakan bacaan Al-fatihah,aku tengok Dayang secara tiba² bangun dan pergi ke kereta syimir.Aku memandang sahaja dia.Hmm..Ada sesuatu yg tak kena.Dia secara tiba² memecahkan tingkap kereta Syimir dan masuk ke dalam kereta.
Semua org yg berada di situ memandang dia.Dia bagaimanapun menghidupkan enjin kereta dan terus pergi dengan lajunya.Aku memandang Syimir dan terus mengejar Dayang menggunakan motosikal Bapa Najatul.Apasal dengan dia ni?●————————————————●
Akhirnya kami sampai di mana Dayang menuju.Bukan ni..Ni kan bangunan yg kami main Spirit Of The Coin tu..
Aku ternampak Dayang dan Aku berkata "Syimir,situ!" Sambil menunjuk ke arah Dayang.Kami nampak dia berjalan ke arah semak samun dengan laju.
Tanpa melengah-lengahkan masa lagi,kami terus pergi ke arah dia.Aku nampak ada kolam lama di situ.Aku nampak Dayang terjun ke dalam kolam tu.
Aku secara lekasnya membuka baju dengan laju dan berkata "Syimir,kau tunggu sini,kalau 5 minit aku tak timbul kau call polis ngan ambulans." Lalu memberi telefone Asus aku kepada dia.Sebelum aku terjun,aku sempat berkata,"Jangan rosakkan fone aku." Kemudian aku terus terjun masuk ke kolam itu.
Airnya sangat kotor.Aku tak nampak ape².Kemudian aku nampak Dayang dah pengsan dalam kolam tu.Dia memegang satu beg roda.Tapi ada ape dengan beg tu?Tanpa berfikir panjang aku menarik dia tetapi dia tidak boleh bergerak
Tangan dia tak nak lepaskan beg roda tu.Aku takda pilihan selain menarik dia sekali dengan beg tu.Aku cuba sedaya upaya tetapi usaha aku sia².Oksigen aku semakin sedikit.Tiba² ada sepasang tangan yg memeluk aku dari belakang.Aku memandang tuan kepada tangan tu.Syimir.
Dia menarik aku.Aku pun berusaha dan akhirnya,kami sampai ke permukaan.Aku ternampak Ariana sambil memegang fone aku.Haha..Selamat jugak Nur aku.●————————————————●
Aku ternampak doktor keluar dari bilik rawat."Bagaimana keadaan dia doktor?Ok tak?" Aku bertanya dengan keadaan yg sedikit cemas.
"Alhamdulillah sekarang,dia dah stabil..Dalam masa 2 ke 3 hari dia dah boleh keluar." Balas doktor."Bole kami masuk?" "Boleh." Balas doktor sekali lagi.Aku masuk dan terlihat dia masih lagi dalam keadaan yg tidak sedar diri.Aku mengambil kerusi dan duduk di sebelah katil dia.Haih..Ape la nak jadi..Mula² Najatul.Pastu ummar pulak hilang.
Lagi satu si Adlan ni..Mana dia ni.
"Weh." Syimir menegur aku."Ha,ape?"."Polis kata,dalam beg tu ada tulang mayat budak umur 5 tahun.Polis percaya mayat budak tu dirogol,dibunuh,mulut dia dijahit ngan dawai,dimasukkan dalam beg roda tu pastu kena campak dalam kolam tu." Kata syimir."Jom lah makan.Depan tu ada mamak." Kata Syimir lagi."Kau pergi la..Belikan la aku ape².Nanti aku makan kat sini..Ajak Ariana nanti." Aku balas."Ha yelah." Syimir membalas dengan ringkas.
Haih..Aku meletakkan kepala aku di atas katil Dayang sambil memegang tangan dia.Mata aku mula lelap.Perlahan².
YOU ARE READING
Kacau
HororCerita ini mengisahkan tentang 7 kawan baik yg bermain ouija board iaitu permainan yg memanggil hantu..Mereka memanggil hantu² itu tetapi tidak meminta izin untuk pergi..Dan salah satu syarat bermain ouija board adalah sentiasa berkata goodbye...Ada...