Aku membuka mata perlahan²...Aduh..Peningnya kepala aku..Eh?Fakhrull.."Kasim!!!" Aku menjerit..Dia membuka mata dia dan mengangkat kepala dengan laju.."Ha!?Kenape²?!" Dia bertindak begitu."Eh,Nur dah bangun.." kata dia.Org yg berada di sekeliling kami hanya memandang kami.
"Kasim..Kasim ada kat sini lagi.." aku berkata..Air mata aku mula jatuh..."Huhuhu." Aku menangis."Nur..Kenape ni?" Bertanya sambil memegang pipi aku."Dah la..Jangan la nangis lagi.Kasim ada la kat sini." Dia berkata sambil memandang aku.Dia mengelap air mata aku.Apabila aku sudah tenang, Fakhrull bertanya,"Kenape Nur nangis bile nampak kasim tadi?".."Tadi..Tadi Nur mimpi..Kasim...Kasim.." aku tergagap. "Kasim ape?Nur..Nur!Kasim ape?!" Dia berkata dengan sedikit marah kerana dia ingin tahu."Kasim mati.." aku berkata.
Buat seketika,kami senyap."Takpela..Tadi tu mimpi aje..Dah la..Kasim ade ni eh?" Kata Fakhrull..Aku memandang dia dan mengangguk sambil senyum."Nur nak makan tak?" Tanya Fakhrull."Nak..Lapar laaa.." aku berkata.Ye..Aku memang lapar.
Nurse tadi membawakan makanan untuk aku."Umm..Sorry..Tapi bile Dayang Nurul Batrisyia boleh keluar wad?" Fakhrull bertanya."Doktor kata,dia boleh keluar esok." Kata Nurse tu..Fakhrull hanya menganggukkan kepala dan berkata terima kasih..Sepanjang aku makan,Fakhrull hanya pandang aku sahaja."Nape kasim?Kasim nak makan sekali ke?" Aku bertanya."Ha?Tak la..Kasim cuma nak pandang muka ahli syurga yg cantik ni sampai kenyang." Fakhrull menjawab sambil senyum.Aku hanya tersenyum malu.
Kreeekkk
Pintu dibuka.Ariana dan Syimir masuk.Eh?Budak 2 org ni..Couple ke ape?Keluar masuk 2 org aje.."Nah." Kata Syimir sambil memberi makanan yg dibungkus kepada Fakhrull.."Ok..Ape ni?" Dia bertanya.."Nasi kangkang.." Syimir menjawab.."Tak lawak la bengong." Aku dan Ariana tergelak kecil apabila mendengar syimir berkata begitu."Haha..Yela..Itu nasi goreng U.S.A la." Kata Syimir."Ouh..Dah² cau la kau ngan Ari..Aku nak sembang dengan Dayang aku ni..Shuh²." Kata Fakhrull..
"Wah² kau sedap aje halau org." Kata Syimir."Aku gurau la bengong." Kata Fakhrull sambil membuka nasi U.S.A dia..
"Eh,mana Adlan eh?Dah lama tak dengar khabar dari dia." Kata Syimir."Haah la..Aku rasa ada benda tak kena la." Aku berkata.Ye.Adlan dah tak muncul²."Aku rraasha ada benddda tak kkkena laa." Kata Fakhrull dengan mulutnya yg penuh tu."Eih.Geli la." Kata Ariana..Haha.Ape la.
"Nak check ke?" Tanya Ariana."Ye la.Takkan nak biarkan." Kata Syimir."Hmm..Tunggu aku habis makan kita pergi check la." Kata Fakhrull."Nak ikut." Aku berkata.Aku tak nak tinggal kat sini..Tak tau kenape."Mana boleh.Kau kan kena duduk sini.Esok baru kau boleh keluar kan." Kata Ariana."Alaaa..Hmm..yela." aku berkata dengan nada yg sedikit sedih.
Tiba² nurse tadi datang."Siapa wakil untuk Dayang Nurul Batrisyia?" Tanya Nurse tu "Saye²!" Kat Fakhrull dengan kuat sambil mengangkat tangan dengan mulut penuhnya.Kami ketawa.Nurse tu pun tak terlepas dari lawak dia."Haha..Ok..Umm..Dayang Nurul Batrisyia boleh keluar hari ni." Kata Nurse tu.Mereka semua memandang aku.Yes.
●—————————————————●
Kami sampai di rumah Adlan.Rumah dia macam rumah lama.Walaupun nampak cantik.Fakhrull memberi salam."Assalammualaikum Adlan!"..Tak berjawab.Fakhrull memberi salam sebanyak 3 kali..Pelik."Nak try panjat pagar dia pastu masuk ke?" Tanya Syimir."Tak yah la doh..Nanti kalau kena cekup camne gile?" Aku berkata."Dah darurat la.Takde pilihan.Adlan pun kawan kita." Kata Fakhrull."Haah weh.Kesian kat dia.Kalau ada ape² jadi kat dia camne?" Kata Ariana."Hmm..Yela." aku berkata.
"Korang tunggu luar.Aku ngan Syimir masuk."Kata Fakhrull."Alaaa.." kata Ariana."Boleh la..Nak masuk jugak." Aku merayu."Tak boleh la Nur.Please tunggu luar?" Kata Fakhrull.."Hmm..Yela." Aku berkata.Mereka pun masuk.
●—————————————————●
YOU ARE READING
Kacau
HorrorCerita ini mengisahkan tentang 7 kawan baik yg bermain ouija board iaitu permainan yg memanggil hantu..Mereka memanggil hantu² itu tetapi tidak meminta izin untuk pergi..Dan salah satu syarat bermain ouija board adalah sentiasa berkata goodbye...Ada...