"Wei Ari,jom ah makan." Ajak syimir. "Makan?Kita dua aje?Mane Fakhrull?" Aku bertanya.."Dia cakap bungkuskan dia,dia kata dia nak teman Dayang dia dekat hospital tu." Kata Syimir sambil menekankan perkataan Dayang.
"Eh?Rasa macam lain la kalau kita dua aje.." aku membalas.Aku memang tak rapat sangat dengan Syimir.Walaupun dah lama kitaorang kenal,aku masih rasa janggal kalau bersama dia.Tak tau kenape.
"Dah tu?Kalau kau tak nak makan sudah." Kata Syimir."Ha yelah²..Aku ikut." Aku takde pilihan selain ikut dia makan.
Kami sampai di gerai makan.Kami duduk di tempat yg ada 4 meja kerana aku tak nak duduk macam org date,satu meja.Urghh.Dia duduk di hadapan aku.
Aku memesan nasi goreng seafood bersama air Milo ais.Aku memang gemar minum air Milo.Syimir pula memesan mee goreng mamak telur mata bersama air Nescafe.Urrghh..Kenape la lelaki suka order air macam tu.
Makanan yg kami order pun sampai.Aku hendak memulakan suapan pertama kemudian aku ternampak dia membaca doa.Hmm..Nak mengajal ke ape ni?Aku meletakkan sudu tadi,dan menadah tangan sekali lalu membaca doa.
Aku makan dengan kemas.Ya,aku memang di ajar untuk buat semuanya dengan beradab.Maklumlah ayah dan ibuku org yg kaya.Aku menggunakan garfu dan sudu dengan kemas dan beradab.Aku memandang syimir,dia hanya makan tanpa mengendahkan adab dia..Haish.Ape la.
Dia memandang aku,"Bapak skema siot makan camtu." Kata Syimir."Ini bukan skema la.Ini org panggil beradab." Aku membalas."Asal?Takkan mak ayah kau tak pernah ajar kau makan guna garfu ngan sudu camni?" Aku bertanya.Dia hanya menggelengkan kepala dia."Ala,kau tu org yg high class..Biasa la.Macam aku ni,org biasa²,nak beli iphone pun tak mampu."balas Syimir.Hmm..Pelik.
Tiba² muncul rasa kesian.Aku terus berkata "Meh sini,duduk sebelah aku,aku ajar kau." Kata Aku..Alamak,ape aku dah buat ni?!Arrgggh!!! "Betul ke?" Tanya Syimir. "Yela..Cepat la." Aku berkata..
Dia duduk di sebelah aku sambil membawa makanan dia tadi."Macam ni la,garfu belah kanan,sudu belah kiri la bijak." Aku berkata sambil membuat demo sambil memegang tangan dia.Ark?!Ape aku dah buat???!!!!
"Ouh..Terima kasih la ajar." Dia berkata."Easy thing la." Aku membalas selamba.Dia memandang aku dan senyum.Aku secara tak langsung pun senyum sekali.Muka aku mulai merah.Inikah rasanya perasaan suka?Inikah...Cinta?.
"Aku rasa...Baik kita habiskan makanan ni cepat.." kata Syimir."Ha..Yela²." Aku membalas.Aku berkata dalam hati what the heck did i just did?!!!?
YOU ARE READING
Kacau
HorrorCerita ini mengisahkan tentang 7 kawan baik yg bermain ouija board iaitu permainan yg memanggil hantu..Mereka memanggil hantu² itu tetapi tidak meminta izin untuk pergi..Dan salah satu syarat bermain ouija board adalah sentiasa berkata goodbye...Ada...