14(Syimir)

77 4 1
                                    

Aku berlari dengan berasa takut...Takut sehinggakan aku tak guna tangga pun untuk turun..Aku terus lompat dari anak tangga pertama hingga terakhir.

Apabila aku menoleh ke belakang,aku melihat Fakhrull sedang memeluk Dayang bagi melindungi dia.Tetapi..Benda tu...Dh hilang?"..F..Fakhrull..Benda tadi tu...Dah hilang.." Aku berkata kepada Fakhrull..Kemudian dia terus memandang belakang..Aku melihat Dayang..Dia..Menangis...Fakhrull menghembuskan nafas dia menunjukkan rasa lega..

Dia melepaskan Dayang..Tetapi Dayang masih lagi memeluk dia dengan erat...Mungkin kerana dia takut..Aku mengalihkan pandangan ke Ariana..Dia hanya memandang mereka dengan wajahnya yg berpeluh²..

"Huih...Sape ade kredit?Aku nak telefon ambulans ngan polis." Kata Fakhrull..

●—————————————————●

Aku melabuhkan bontot aku di kedai mamak Ali Baba tu..Aku tengok mereka semua hany mendiamkan diri..Polis tadi tanya kami banyak soalan..Haus tekak...Mamak tu pun sampai..Aku memesan nescafe ais,Ariana memesan Teh Limau Ais,manakala Dayang dan Fakhrull memesan air minuman yg sama iaitu Milo Ais..

"Benda tadi..Ape..Ape benda tu..." Fakhrull berkata..Kami hanya mendiamkan diri.."Nampak macam tinggal kita 4 aje la..Najatul dengan Adlan dah takde..Ummar pulak hilang.." Ariana berkata.."Kalau macamtu maksudnya kita dah tak bole berpecah lagi dah..Kita kena stay.." Fakhrull berkata..Fakhrull memang macam tu..Dia suka memotivasikan org lain..

"Ape yg Fakhrull cakap tu betul..Buat masa sekarang kita kena stay together.." Ariana berkata..Kami hanya menggangguk..

Kacau Where stories live. Discover now