8(Ariana)

113 4 2
                                    

  Aku membuka mata perlahan-lahan.
Apa yg baru terjadi tadi?Aku berada dalam kereta bersama Dayang,Fakhrull dan Syimir."Kau lapar?" Tanya Fakhrull.."Lapar la." Jawab Syimir..
  Aku melihat Dayang masih lagi terbaring di sebelah aku..Dia baring di atas peha aku.Apa yg baru jadi tadi?Kejadian tadi tu..Mimpi ke..Betul² terjadi?
  "Aku ingat lepas semua benda ni dah berakhir..Aku nak melamar..Dayang la.." Fakhrull berkata..Uishh..Jauhnya mamat ni pergi sampai kahwin.."Kalau dah berakhir" kata Syimir sambil menekankan perkataan Kalau..
  Fakhrull memandang cermin pandang belakang kereta dan menegur aku "Ha..Dah bangun?" Kata Fakhrull.."Kau tengok aku tengah berenang ke?" Aku jawab.
  "Garang gile." Kata Fakhrull..Aku hanya mendiamkan diri."Minyak dah tinggal sikit la.." kata Syimir.
  "Takpe.Kat depan nanti ada Shell..Nanti berhenti kita beli la makanan sikit pastu isi minyak." Aku berkata kepada Syimir."Wei..Tadi yg jadi tu..Betul² jadi ke?" Aku bertanya.
"Tadi tu betul² jadi.." kata Fakhrull.."Pastu yg paling pelik,Ummar terus menghilang macam tu aje..Aku tak tau macam mane tu bole berlaku" kata Syimir..Pffftt..Dasar nerd.
  Kami sampai di Shell..Dayang pun bangun..Dia nampak dalam keadaan mamai..Kesian.Fakhrull keluar dan membeli sedikit makanan dan minuman untuk kami.Syimir pula sedang membayar tambang minyak.
  "Kita kat mana ni.." tanya Dayang dalam keadaan tidak bermaya."Dekat Shell..Takpe..Semua dah selamat." Aku berkata kepada Dayang.Dia hanya memandang aku..Dia kemudian keluar semasa dia hendak menutup pintu,aku bertanya "Kau nak pergi mana tu?" "Tandas.." Dia menjawab "Aku ikut ah" Aku berkata..
  Selepas Lebih kurang 2 minit,kami pun kembali ke kereta.Aku lihat mereka berdua nerd tu sedang menunggu kami.Aku masuk dan melihat ada satu plastik yg berisi roti,potatoes,kit kat dan air kotak juga air botol.Aku bertanya "Wei,sape beli ni?" "Makan aje la..Hang toksah tanya² la" Fakhrull membalas.
  "Kasim..Nur nak tanya..Makanan and minuman ni semua sape yg beli eh?" Tanya Dayang dengan nada yg lembut.
"Ouh...Tu semua kasim beli." Dia membalas dengan nada yg lembut juga."Ouh.Terima kasih" Kata Dayang.
"Sama²" dia membalas.
  "Jebon kau..Awek kau,kau jawab,aku kau marah?" Aku berkata.."Sebelum aku.." "Kasim..No,no,no..Tak elok" baru Fakhrull hendak berkata Dayang dah memotong kata² dia..Haha..Ambik kau dia backup aku..
  Dia memandang Dayang dan terus senyap lalu memadang depan.Aku dan Dayang terus makan dan meneruskan perjalanan.

●———————————————●

Kacau Where stories live. Discover now