Syimir menolak pinggannya ke hadapan..."So..Nak gerak mane sekarang?" Fakhrull bertanya.
"Entah la.Aku malas la nak balik duduk sorang² kat dalam rumah.Takut." Syimir berkata."Haah.Aku pun sama." Fakhrull menambah.Aku memandang dayang.Riak mukanya seperti mahu memberi alasan yg sama."Habistu?" Aku bertanya."Kalau camtu,kita vote rumah salah seorang dari kita,and kita semua duduk situ." Dayang berkata."Haah.Bole jugak camtu." Syimir berkata."Aku ok aje.Kau ari?" Fakhrull bertanya.Semua org memandang muka aku."Hurm.I ok aje." Aku berkata."Ok.Jom vote." Fakhrull berkata lagi."Sape vote umah syimir?" Fakhrull berkata.Tiada sesiapa."Rumah dayang?" Aku berkata." Tiada sesiapa juga."Umah Ari?" Dayang berkata.Aku menjeling dia sambil senyum.Dia juga senyum.Tiada sesiapa?Seriously?
"Ha!Umah Fakhrull?!" Syimir berkata sambil menjerit."Diam la sikit syal.Bodo" Fakhrull berkata sambil menepuk belakang kepala syimir.Kami semua mengangkat tangan."Korang ni memang cibai an tau umah aku ade wi-fi and aircond." Fakhrull berkata sambil senyum. "Yeaaa!!!" Syimir menjerit lagi.
Fakhrull memandang penjaga kaunter mamak tu sambil menjerit "BANG AMBIK SANGKAR BANG BERUK TERLEPAS NI!!YA ALLAH!!" Kami semua hanya mampu tergelak."Ok.Sekarang ni.Dah setel semua kan.Aku ada lagi satu cadangan." Syimir berkata."Ape dia?" Aku bertanya."Sape last bangun bayar semua makanan" dia berkata kemudian terus berdiri.Aku terkedu buat seketika dan terus bangun.Mangsanya ialah Fakhrull sebab dia baru duduk."Syal la!" Fakhrull berkata sambil tergelak.Haha...Kesian
●—————————————————●
Disebabkan kereta dayang masih di dalam bengkel,kami naik satu kereta iaitu kereta syimir.Kami bersembang di dalam kereta.Kemudian,Fakhrull membuka pintu kereta depan."Weyh Syimir,asal kau duduk situ?Asal takde org nak drive?" Dia bertanya.Kami semua memandang dia."Korang biar betul.Aku bayar,aku drive?" Fakhrull berkata.Dia mengeluh."Haih yrla." Dia hanya duduk di seat driver sambil memakai tali pinggang."Umm..Guys one more thing." Fakhrull berkata."Hurm?Ape dia?" Dayang bertanya."Jap g singgah 7Eleven jap au,kita beli roti ke ape ke,rumah aku takde makanan.Kalau ade pun,mesti dah basi." "Ouh.Ok." aku membalas.
●—————————————————●
Kami hampir sampai ke rumah Fakhrull.Tetapi,kami singgah di 7Eleven seperti yg dikatakan Fakhrull.Kami semua turun kereta dan mengikuti dia.Dia mengambil potato dan air soya.Dia juga mengambil roti Gardenia dan nutella.Kami juga mengambil kesempatan untuk mengambil beberapa makanan ringan lagi.
Kami meletakkan makanan² tadi di kaunter."Aku tunggu kat kereta ngn Dayang.Aku ade benda nak bincang ngn dia korang bayar au.Aku dah bayar makan and drive.Korang bayar." Dia berkata."Haih...Yela" aku hanya mengeluh.Dia pun pergi ke kereta ngn dayang.
Kami masuk ke dalam kereta.Kami tengok mereka sudah ade di dalam kereta."Dah?Ok jom." Dia bertanya dan terus bergerak.
Kami sampai di rumah dia.Dia membuka pintu hadapan dan mengajak kami masuk.Wow..Cantik jugak rumah mamat ni.Aku berbisik kepada Dayang."Weyh,kaya kau kalau kahwin ngn si kelapa ni."Dayang hanya memandang aku sambil berkata "Eih kau ni!" Aku hanya tersenyum.Syimir terus baring di atas sofa di hadapan Tv di ruang tamu.
"Ha korang buat la ape pun janji jangan beromen pulak." Dia berkata sambil duduk di hadapan syimir di bawah sofa.Aku dan dayang terus masuk ke dalam bilik belakang.Aku baru duduk,fone aku terus berbunyi.Aku tengok.Ouh.Fakhrull PM aku.
Fakhrull:Bagitau Dayang password wi-fi William Joseph Blackscowich.
Ariana:Ok...Bagitau dia aje?Aku ;-;?
Fakhrull:Kan dah bagitau tu ;-;.
Ariana:Ha.Yela²...Bapak panjang...Btw sape laki tu?
Fakhrull:Laki mane?
Ariana:Ala yg password kau ni la...
Fakhrull:Ouh..Tu character favourite aku dalam game Wolfstein ;-;
Ariana:Ouh..Ok²..Bye ;-;
Fakhrull:Ha bye 😂(΄◉◞౪◟◉‵)
Aku memberitahu Dayang pasal password tu dan terus membuka tudung.Aku baring di atas katil tu dan menutup mata perlahan²...
YOU ARE READING
Kacau
HorrorCerita ini mengisahkan tentang 7 kawan baik yg bermain ouija board iaitu permainan yg memanggil hantu..Mereka memanggil hantu² itu tetapi tidak meminta izin untuk pergi..Dan salah satu syarat bermain ouija board adalah sentiasa berkata goodbye...Ada...