Kapitel 1

1.5K 41 13
                                    

Det er lørdag. Jeg ligger og slapper af på sofaen og tænker på mine forældre..

Det er et år siden de døde og jeg skulle flytte. Jeg boede før i Seoul og jeg var rigtig glad, indtil ulykken.

Mine forældre døde i en bilulykke og jeg savner dem virkelig meget. Mig og min bror Jin, skulle også flytte fra Seoul til Busan.. Jeg savner mine veninder og vores gamle hus, men også bare byen.

Jin er på arbejde lige nu, så jeg er alene hjemme. Klokken er 14:35 og solen skinner.

Jeg rejser mig op fra sofaen, tager en bog, går udenfor og ligger mig på græsset. Jeg ligger og læser i omkring en halv time, da jeg kan se der kommer en flyttebil efterfuldt af en ganske almindelig bil.

De stopper ved siden af mit hus og ud af bilen stiger der en dame og en teenage dreng.

Damen går over til flyttebilen og hjælper med at flytte deres ting, mens drengen for øje på mig og går over til mig. "Hej, jeg hedder Kim Taehyung og jeg er lige flyttet ind ved siden af."

"H-hej, velkommen til nabolaget." siger jeg og bukker.

Han vender sig om og ser på damen der er i gang med at flytte nogle af tingene.

"Tak, og jeg er ked af det, men jeg må smutte nu. Jeg skal hjælpe min mor, men vi snakkes ved søde." siger han og blinker.

Jeg bliver rød i hovedet, men griner og vinker til ham. Jeg holder øje med ham, indtil han er helt væk.

Jeg skynder mig at tage min bog og derefter løber jeg indenfor. Jeg er stadig helt rød i hovedet.

Han var virkelig lækker og han virkede sød. Jeg måtte bare lære ham bedre, at kende..

Lige da jeg skal til at gå op på mit værelse kommer Jin ind af døren. Han ser ikke særlig glad ud, men jeg går stadig over og krammer ham.

"Velkommen hjem, Jin." siger jeg og smiler. "Tak, søs.." siger han og med en nærmest blank stemme.

"Er du okay?" Spørger jeg. Han kigger på mig og nikker. Derefter går han ind på sit værelse og låser døren.

Mærkeligt.. Sådan plejer Jin ikke at være, hvad mon der er sket.. Har det bare været en dårlig dag på arbejdet? Det kunne jo også være, at han bare var træt.. Jeg håber bare han er okay..

"Naboens dreng."Where stories live. Discover now