Kapitel 5

783 32 2
                                    

*1 uge senere*
Jeg har ikke talt med Taehyung siden, han har bare siddet bagerst i klassen og da vi skulle have idræt, var han ikke til time. Jeg må snakke med ham, når jeg kommer hen på skolen.

10 minutter senere er jeg inde i klassen og Taehyung er ikke kommet. Jeg venter ydligere 15 minutter og klokken ringer. "Godmorgen allesammen, idag skal vi lave arbejde på engelsk fremlæggelse i grupper eller par, mindst 2 højst 5." siger Hr. Choi og sætter sig ned.

Alle laver grupper og jeg ingen, da der kommer en hen til mig. "Hej Chae-Rin, jeg Park Jin Woo. Jeg tænkte på om du ville arbejde med mig? Spørger en lidt genert dreng med rødt hår. Det bedste ved Jin Woo er, at han er en loner ligesom mig.

"Det kan vi da godt, skal vi lave fremlæggelsen efter skole?" Spørger jeg med et smil på læberne. "Ja, det kan vi godt." siger han og smiler.

"Okay, så har vi alle grupperne noteret, vi mangler bare at placere Taehyung i en gruppe." siger Hr. Choi. ''Må jeg godt komme i Chae-Rins gruppe?" Pludselig står Taehyung i døren. "Undskyld jeg kommer for sent Hr. Choi, min mor har sendt en besked til dig." siger han og bukker.

"Tak Taehyung, og det må du gerne" siger Hr. Choi lige da klokken ringer. Taehyung sætter sig over til mig og smiler. Jeg kan se hans røde øjne, han har grædt og er det et blåt mærke på hans arm? Jeg siger ikke noget, men smiler bare igen. "Vi er sammen med Park Jin Woo, og vi laver fremlæggelsen idag hjemme hos mig, så er det overstået." siger jeg og smiler. Taehyung siger ikke noget, men nikker bare.

*Efter skole*
Jeg er på vej hjem fra skole sammen med Taehyung og Jin Woo og de snakker godt sammen, jeg tror de bliver gode venner, selvom de er ret så forskellige.

Da vi endelig når mit hus, låser jeg op og går ind. Vi stiller vores tasker i gangen og tager vores sko og jakker af. Vi sætter os ved køkkenbordet og vi har alle vores computere hos os. "Hvad skal vores fremlæggelse handle om?" Spørger Jin Woo. "Hvad med Koreakrigen?" Spørger Taehyung. "Det lyder som en god ide, det er jo en del af vores lands historie." siger Jin Woo og jeg nikker. "Vi finder alle sammen info, og skriver alle en side hver og så kan kan jeg lave PowerPoint til. Okay, så Taehyung tager om det basiske med informationer og dig Jin Woo tager detaljerne og undersøger dybere om personerne og meningen med det hele. Så tager jeg og beskriver krigen fra start til slut, og så skriver jeg det færdigt." siger jeg og smiler. De nikker begge og begynder at skrive med det samme. Der er en lang aften forude, så der skal knokles.. Men det er jo bedre at lave det i god tid, så man kan øve det og kunne det uden ad.

*3 timer senere*
"Jeg er færdig med min del, kan det her bruges?" Spørger Jin Woo Taehyung og jeg læser det og vi godkender det begge. "Så tager jeg hjem nu venner, skriv til mig hvis i har brug for hjælp." siger Jin Woo, tager sine ting og går.

Nu er der kun mig og Taehyung tilbage, tiden er bare gået så hurtigt fra da vi kom til Jin Woo tog hjem. Vi har allesammen delt telefonnumre og er blevet venner. Måske er Busan ikke helt dårligt alligevel.

Jeg kigger på mit ur. Klokken er 18:30. "Vil du spise med i aften?" Spørger jeg. Taehyung nikker og vi bestiller pizza.

20 minutter senere kommer pizzaen og vi deler den. Taehyung og mig snakker og griner og det er vildt hyggeligt. Jeg ved stadig der er noget galt med ham, men jeg vil ikke blande mig endnu.

Da vi er færdige med pizzaen skriver vi videre. "Hvornår kommer Jin hjem?" Spørger Taehyung og kigger på sin computer. "Han arbejder i Seoul lige p.t, så er selv hjemme i den her uge, han kommer hjem søndag formiddag." Siger jeg og smiler. Taehyung fortsætter med at skrive og det samme gør jeg.

Et stykke tid senere falder jeg i søvn og jeg er ikke færdig med min del af opgaven endnu. Jeg prøver at vågne og da jeg endelig vågner, åbner jeg kun øjnene lidt.

Pludselig bemærker Taehyung jeg "sover" og smiler. Han kigger på klokken, den er 23:45 og kigger ned i computeren. Før jeg ved af det, har han rejst sig og går hen til mig. Han må ikke vide jeg ikke sover.

Pludselig løfter han mig blidt op af stolen og bærer mig ind på mit værelse. Han ligger mig på min seng og ligger min dyne over mig. "Godnat Chae-Rin, sov godt søde." siger han og får lidt tårer i øjnene. Han kysser mig på panden og går ud af mit værelse, og lukker døren efter sig. Gad vide hvorfor han græd..

Pludselig bliver alt sort og jeg falder i søvn. Men, jeg drømmer om Taehyung.. Jeg tror jeg er forelsket ham, men der er noget han ikke fortæller mig, jeg er nødt til at snakke med ham om det..

"Naboens dreng."Where stories live. Discover now