Pagi itu Youngjae bangun, dan dia sedar yang rumah itu terlalu sunyi. Sejak Jaebum berhenti kerja, pagi Youngjae selalu dibisingkan dengan bunyi sudip berlaga dengan kuali ataupun pisau menghentak papan pemotong. Tetapi pagi itu terlalu senyap membuatkan Youngjae sedikit keliru. Lantas dia bangun dari katilnya, menyarungkan selipar biliknya dan menyeret kaki ke luar bilik.
"Hyung?" panggil Youngjae namun tiada balasan membuatkan Youngjae semakin keliru. Dia melihat sekeliling, mengharapkan tubuh yang dicari itu muncul sehinggalah dia tiba di ruang dapur. Dia terpinga-pinga dan matanya kemudian terpaku pada nota di peti sejuk.
'My little fat baby!><
Hyung pergi keluar dengan Jinyoung sekejap okay? Hv a breakfast and hv a safe way to U! Sorry hyung tak teman Jae hari ni. I'll make things up later! xoxo! ♡'Youngjae terdiam, wajahnya berubah masam atau boleh dikatakan sedih. Dia mengeluh berat sebelum mencapai cereal di kabinet.
¤¤¤
Jaebum tersenyum lemah.
"Mianhae. Tapi saya tak nak" jawab Jaebum kepada doktor yang merawatnya. Dr.Yong dan Jinyoung agak terkejut lantas Jinyoung yang duduk di sebelah Jaebum memandang Jaebum.
"Yah, apa yang kau--"
"Saya tahu saya makin kritikal" kata Jaebum sambil matanya memandang peha, kemudian dia mengangkat kepala dan memandang Dr.Yong dengan senyuman lemah di bibir. "Tapi saya masih belum boleh duduk wad. Cheoseonghamnida" sambungnya.
"T-Tapi awak boleh--"
"Oh, sekejap ya? Adik saya telefon" kata Jaebum memotong kata-kata doktor itu apabila telefonnya berbunyi. Dia mengeluarkan telefon, dan dia terus tersenyum apabila nama adiknya terpampang sebagai nama pemanggil.
"Eoh, Youngjae-ah" Jaebum menjawab.
"Hyung, Jae dah keluar ni. And Jae kunci pintu. Kalau hyung balik nanti, cari kunci bawah alas kaki tau?" kata Youngjae sambil dia berjalan perlahan dan matanya fokus memandang kakinya yang melangkah.
Jaebum tersenyum melihat Dr.Yong memandangnya. "Araseo. Jae dah gerak nak pergi kampus ke?"
Youngjae mengangguk tanpa sebab. "Eum" jawabnya ringkas dan tiba-tiba langkahnya terhenti. Perasaan risau timbul dan Youngjae berasa sedikit sedih apabila dia terfikir sesuatu.
"Hyung..."
"Eoh, wae?"
Youngjae mencengkam telefon lebih kuat.
"Hyung dekat hospital, kan?"
Jaebum tersentak, memori yang berlaku beberapa hari lepas itu terbit di fikirannya. Memori di mana dia baru tahu yang Youngjae selama ini tahu dia menghitung hari. Air matanya terus terbentuk, tetapi dia mengawal diri.
"A-Anniya!" Jaebum berbohong dan dia ketawa palsu. "Apa Jae merepek? Hyung tengah teman Jinyoung ni" jawab Jaebum, nadanya dikekalkan seriang mungkin.
Youngjae langsung tak percaya. Dia menggenggam telefonnya makin kuat dan dia mengeluh tanpa Jaebum dengar. "Araseo. Then Youngjae letak dulu" kata Youngjae dan dia meletakkan talian tanpa menunggu jawapan abangnya.
¤¤¤
"Menurut seniman terkemuka Barat,--"
Kata-kata pensyarah langsung tak didengari oleh Youngjae. Youngjae hanya termenung dan dia sendiri tak pasti apa yang sedang difikirnya. Sedang dia mengelamun, tiba-tiba bunyi dari luar dewan menyedarkannya ke realiti dan dia kelihatan sedikit terkejut. Dengan perlahan dia menoleh ke arah tingkap, dan dia perasan hujan mula turun.
YOU ARE READING
[C] Call Me Home | Got7 2Jae Malay Fanfic
Fanfic"Hyung, mianhae... Jae nak tinggal dengan hyung sampai tua..." Cast : Got7 JB, Got7 Youngjae Genre : Drama, Angst Length : 15 chapters (Complete) Start * 5 September 2017 End * 15 December 2017 #2Jae #Team1:31