03 - Astral Projection
﹏ ﹏ ﹏
Sebahagian dari kamu pasti telah mengetahui atau mungkin pernah terdengar tentang Astral Projection, sebuah fenomena yg juga biasa dikatakan Meraga Sukma oleh sebahagian orang. Fenomena ini berkaitan juga dgn perkara yg mungkin sering kita alami ketika tidur seperti, Sleep Paralysis dan Lucid Dream.
Namun apa sebenarnya Astral Projection itu?
Astral Projection.
Apa yang kamu fikirkan saat mendengar perkataan 'Astral'?
Author tidak menafikan jika fikiran kamu mengarah kpd perkara supranatural. Pengertian dari kata Astral sendiri agak sulit untuk didefinisikan.
Setiap manusia memiliki bawaan sendiri untuk merasakan perasaan Astral. Caranya dengan mempertajam kekuasaan indra. Secara sederhana, jika kamu belum faham - Astral adalah perjalanan jiwa manusia menembusi dimensi manusia, namun bukan dengan raga (tubuh) tapi hanya dgn jiwa.
Saat jiwa kita melakukan perjalanan ke tempat lain, dengan tanpa diiringi oleh tubuh kita, itulah yang disebut dengan Astral Projection. Mean, suatu yg disebut ASTRAL BODY atau VRAGEL itu terkeluar dari badan kita. Saat Astral Projection terjadi, jiwa kita akan melakukannya dengan sedar, malah dapat melihat tubuh kita yg terbaring.
Hebatnya Astral Projection ini dapat dilakukan oleh sesiapa saja. Astral Projection merupakan sebuah ilmu, dan bila ini sebuah ilmu, maka pasti ianya dapat di pelajari dan dpt dilakukan dgn sendiri. Kita tidak perlu takut bila ingin mencubanya, rasanya seperti De Javu, (perasaan pernah mengulangi sesuatu situasi atau kejadian yg sama) atau seperti perasaan saat kamu merasa terjatuh dalam mimpi, hingga terkejut dan bangun.
Tak faham ?
Ok penjelasan yg mudah,
Astral Projection ialah suatu keadaan di mana jiwa kita melakukan perjalanan sendiri ke tempat lain tapi terpisah dari tubuh kita. Beberapa kajian mengatakan, bila terjadinya Astral Projection ini, jiwa kita betul² berada di sana tanpa tubuh.
Astral Body, blh juga disebut sbgai Vragel tidak mempunyai batasan seperti tubuh kita. Vragel ni blh menembusi dinding atau benda² lain yg terhalang. Dan saat Projecting, kita melihat menggunakan Third Eye yg disebut Compass Eye, yang boleh melihat dengan sudut atau FOV 360 darjah. Kita juga boleh membuka pintu ke dimensi lain, terdapat tujuh dimensi dalam kehidupan ini.
*DIMENSI DALAM KEHIDUPAN
1. First Plane (Physical, En., Phospora, Av.)
Ini tempat kita berada sekarang.
1.1. Hall ( Etheric, En., Carals, Av.)
Ini adalah tempat pertama saat kita keluar. Ini juga gerbang untuk menuju ke dimensi lain.
Di sini juga, beberapa makhluk dimensi lain boleh dilihat.2. Second Plane (Astral, En., Vrag, Av.)
Tempat ini adalah favourite semua makhluk. Semua impian, harapan, dan cita² menjadi kenyataan. Semua yang ada disini juga adalah ciptaan kita. Orang kata, benda yg dicipta oleh kita sendiri. Mungkin imaginasi?
YOU ARE READING
Don't Sleep + PSYCHOLOGY
ParanormalDi mana mimpi-mimpi aneh itu berlaku. "Yang nyata itu bukan mimpi, tapi mimpi itu mungkin adalah yang nyata." "Berhati-hati sebelum menutup mata kau, ada yang menunggu di balik setiap kegelapan." --- "The dream is the reflection of the waves of the...