Ik zit in de Tipi van de Genezer, terwijl ik Kruidensoep klaarmaak voor een Zieke.
De Genezer heeft me verlost van het Stenenzoeken met Kleine Buffel, hij had een Klusje voor me.
Hij vindt dat ik Goed ben in Genezen en hij zegt dat ik later misschien wel Genezer wordt.
Maar wat heeft een Stam aan een Genezer die geen Kleur ziet?
De Kruidensoep is klaar en ik laat het een beetje afkoelen, anders verbrandt de zieke zijn Tong. Ondertussen haal ik het Verband van zijn Arm, om de Wond te verzorgen.
Het Jongetje was aan het spelen geweest met zijn Vrienden, maar was toen van een Heuvel gerold en was daarbij in een Bramenstruik gevallen.
Hij had nog geen Naam, hij zou hem deze Zomer krijgen. Ik wist alleen dat hij de Zoon van een Wachter was.
Wachters houden de Stam in de gaten en gaan op zoek naar een Nieuw Grondgebied, als de Grond hier niet meer Vruchtbaar is of als we uit ons Grondgebied zijn Verdreven.
Ik doe een Nieuw Verband om de Arm van de Jongen en maak hem Wakker.
"Je Kruidensoep staat klaar." zeg ik.
"Waar is de Genezer?" vraagt hij.
"Hij is Jeneverbessen gaan halen." zeg ik.
"O." zegt hij.Hij gaat rechtop zitten, pakt de Lepel en begint de Soep uit de Ketel te lepelen.
Hij morst het Grootste Gedeelte op de Grond, maar daar had ik Rekening mee gehouden.
Ik had gewoon wat meer Soep gemaakt.Als de Jongen de Soep op heeft, vraagt hij:
"Zeg, ben jij niet dat Meisje zonder Kleur?""Ja." zeg ik.
Hij doet iets anders dan ik had Verwacht.
Hij lacht.
"Ik vind je wel Aardig. De Meeste Indianen zeggen dat je Gemeen bent en dat ik bij je uit de Buurt moet blijven."
"Wie zegt dat?" vraag ik.
"Kleine Beer." zegt hij.
"Maar je moet niet geloven wat Kleine Beer zegt. Het Grootste Gedeelte van wat hij zegt, zijn Leugens.""Zou je bij mijn Ceremonie willen zijn?" vraagt hij.
"Normaal zou ik dat niet doen, maar voor jou maak ik een Uitzondering." zeg ik.
De Jongen lacht.
"Maar nu moet je gaan Slapen, anders ben je voor de Ceremonie niet opgeknapt." zeg ik met een Strenge Ondertoon.
Hij gaat liggen en valt direct in Slaap.
Ik glimlach.
Misschien heb ik er een Vriend bij.
Een Kleine Vriend.
JE LEEST
Zwart, Grijs, Wit //On Hold//
AdventureZe ziet Zwart Ze ziet Grijs Ze ziet Wit Ze is Vervloekt Ze ziet enkel Zwart, Grijs en Wit Haar Naam is Blinde Kleur Geen normale Naam voor een Indiaan Maar zij is anders Zij is Vervloekt Want zij ziet enkel Zwart, Grijs en Wit.