Vijf Jongens en Vier Meisjes staan naast elkaar in een Rij, klaar om hun Naam te krijgen.
Om hen heen staat een Kring van Indianen.
Een van die Indianen ben ik.In het Midden brandt een Vuur.
Twee Indianen beginnen op Trommels te slaan. In het begin heel Zacht, maar het wordt steeds Harder.
Om Eerlijk te zijn doet het Pijn aan mijn Oren.
Als Grote Hyena op een Fluit begint te spelen, beginnen de Kinderen aan de Ceremoniedans.
Ik heb moeite om niet te gaan lachen.
Ik was nog nooit naar een Ceremonie geweest, als je mijn eigen Ceremonie niet meetelt.
Dit was de Eerste Keer dat ik iemand anders de Ceremoniedans had zien doen.
Het was de Grappigste Dans die ik ooit had gezien.
Ik kijk naar de Andere Indianen, om te kijken of een van hen ook moest lachen, maar nee.
De Meesten zijn Ontroerd, ik zie een Moeder huilen.
Ik kijk naar Kleine Buffel.
Ik zie hem een Traan wegvegen.Ik kijk naar de Grond.
Ik vind dat Sentimentele Gedoe een beetje overdreven.Als de Ceremoniedans eindelijk is afgelopen en de Kinderen weer in een Rij gaan staan, kijk ik weer.
Grote Beer wenkt een van de Kinderen, een Kleine Jongen met Kort Zwart Haar en Bruine Ogen, zoals de Meeste Indianen.
De Genezer pakt wat Rood Zand uit de Kom en strooit het in een Cirkel om de Jongen heen.
Hij heft zijn Handen naar de Hemel en zegt:
"Voorouders. Wij vragen jullie: Welke Naam moeten wij dit Kind geven?
Hij is Klein en heeft een Scherp Zicht.
Vertel ons, hoe luidt zijn Naam?"Hij sluit zijn Ogen en kijkt Bedenkelijk.
Na een Tijdje opent hij zijn Ogen en zegt hij:
"Jouw Naam zal luiden: Kleine Valk."
Alle Indianen beginnen te juichen.
Ik juich maar mee, het zou een beetje opvallen als ik het als Enige niet zou doen.
Een voor een komen de Andere Kinderen aan de Beurt.
Ik let niet echt op, als de Andere Indianen beginnen te juichen, is dat een Teken voor mij dat ik ook moet juichen.
Ik heb geen Idee hoe de Kinderen heten.
Als mijn Vriend aan de Beurt is, let ik weer op.
De Genezer doet hetzelfde als hij altijd doet bij een Ceremonie en zegt:
"Voorouders. Wij vragen jullie: Welke Naam moeten wij dit Kind geven?
Hij is Klein en Snel.
Vertel ons, hoe luidt zijn Naam?"De Genezer sluit zijn Ogen en fronst.
Na een Tijdje opent hij ze weer en kijkt de Jongen aan.
"Jouw Naam zal luiden: Kleine Coyote."
Iedereen begint te juichen.
Na Kleine Coyote komt nog een Meisje en dan is de Ceremonie, eindelijk, afgelopen.
Nu kunnen we gaan eten.
JE LEEST
Zwart, Grijs, Wit //On Hold//
AdventureZe ziet Zwart Ze ziet Grijs Ze ziet Wit Ze is Vervloekt Ze ziet enkel Zwart, Grijs en Wit Haar Naam is Blinde Kleur Geen normale Naam voor een Indiaan Maar zij is anders Zij is Vervloekt Want zij ziet enkel Zwart, Grijs en Wit.