Měla stužku ve vlasech a v hlavě plán. Aby taky ne. Ještě před hodinou byla ve skrýši a horlivě debatovala s kluky nad tím, co se dozvěděla. Ples, už brzy! No a turnaj, ale to je vedlejší věc, i když výhra v turnaji umožňuje vstup na ples, ale to by nebyla Serafina, aby to nezvládla. Ovšem že Cyrusovi nic neuniklo a ihned po jejím příchodu ji vesele vzal kolem ramen a pobaveně na ni spustil o tom, co se chystá udělat jejich princ. Ona to samozřejmě věděla z první ruky, přímo od prince.
,,Chápeš to? Turnaj v lukostřelbě. Proč asi?'' zamrkal na ni významně. Ale vysloužil si za to ale jen její obrácení očí v sloup.
,,Vážně to potřebuješ vysvětlovat? Protože většina dívek neumí střílet z luku a on se, vsadím se, určitě nechce ženit.''
,,A nebo je odpověď mnohem prozaičtější a on se do tebe zamiloval!''
Sepjal ruce a teatrálně ji naznačil zamilované oči. Serafina jej šťouchla loktem do žeber a vzápětí nakrčila svůj malý nos.
,,Přeskočilo ti? Vytáhla jsem na něj meč a oloupila jsem ho, s vaší malou pomocí, jak by do mě mohl být zamilovaný?''
,,Ale no tak, ty nemáš vůbec smysl pro romantiku,'' povzdychl si Cyrus.
,,Jo, mám smysl pro racionální uvažování,'' opáčila, ale sama nad tím musela uvažovat.
Mohlo by se, třeba jen s malým procentem šance stát, že by se do ní princ zamiloval? Ale blbost, nebuď hlupačka Sero, napomenula se v duchu. Raději zavrtěla hlavou a svolala všechny do hlavního stanu, jak říkala největšímu domku na stromě. Naplánovali vše do nejmenšího detailu Alex a Jake si vezmou na starost plány paláce. Věděli do čeho jdou, tohle byla nejnebezpečnější část plánu, ale oni se na ni se svými schopnostmi přesně hodili. Will, Nathan, Bryan, Rayen a Ashen si vezmou na starost vybavení. Jason a Phil si spolu s ní a Cyrusem vezmou na starost plánování celé akce. Darel jim nakreslí kostýmy a Robb a Nolan na ně obstarají materiál. Ostatní budou dělat, co bude třeba. Někdo si také bude muset vzít na starost hlídku v paláci a někdo bude muset ohlídat doupě, během jejich nepřítomnosti. To svěří opět Erikovi a Kayovi. Když bylo všem všechno jasné, rozehnala je po jejich práci a spolu s Cyrusem, Philem a Jasonem se pustili do té své.
Strávili nad tím hodiny, ale nakonec vymysleli, jak vše provedou. Celý plán záležel pouze na ní, musela se dostat mezi prvních třicet postupujících, aby měla zaručen vstup na ples, to by neměl být problém. Přesto však měla nutkání jít hned trénovat. To ale musela odložit. Dál šlo čistě o kluky. Chystali se na něco zcela jistě šíleného. Chtěli vykrást královskou pokladnici. Bylo to šílené, ale museli to zkusit. Nedávno byly vyhlášeny nové vyšší daně, které už tak byly neúnosné. Tohle by alespoň krále naučilo, co se sluší a patří.
,,Mám báječnou zprávu,'' usmála se Serafinina nevlastní matka a narovnala si sukně z fialového brokátu. Serafinu tím vytrhla z přemýšlení. Tak moc se do něj pohroužila, že skoro zapomněla, že je spolu s ní a s jejími otravnými syny opět v salónku na jejím čaji o páté. Ty její zvyky.
,,A jakou, mamá?'' zeptal se Marcus.
,,Bude se konat ples!'' rozzářila se jeho matka, ,,to znamená, že budete potřebovat nové šaty.''
,,Ale mamá, na co to?'' zívl Valerian a znuděně si opřel hlavu o ruku. Jeho matce trochu ztvrdly rysy.
,,Jelikož na tom plese bude spousty mladých neprovdaných a především bohatých dam a vy musíte vypadat k světu aby si vás vybraly, samozřejmě,'' usmála se opět, ale něco na jejím úsměvu dávalo Seře důvod se tak trochu obávat. Doufala, že se mýlí.
,,Já slyšela, že se koná turnaj, ve střílení z luku,'' přihodila něco ze svého do společné konverzace Serafina.
,,Á tohle, ano, zdá se, že princ si nechce vzít jen tak někoho.''
,,Chtěla bych to zkusit,''oznámila jim Sera a zamíchala si svůj čaj který ne a ne vychladnout. Marcus a jeho matka se po sobě podívali a potom se rozesmáli. Jen Valerian si dění okolo sebe nevšímal.
,,Ty? Zkusit to? Vždyť nemáš šanci,'' rozesmál se tím svým arogantním smíchem Marcus.
,,Ale no tak Marcusi, buď slušný, nicméně musím uznat, že můj syn má pravdu. Je nerozumné zkoušet to. Jsi dáma a všem bys byla jen pro legraci,'' usmála se na ni blahosklonně její nevlastní matka.
Uvnitř Serafiny to vřelo, právě teď jim měla sto chutí vpálit do obličeje něco, co by se zrovna nehodilo k té dámě. Ale zrovna v té samé chvíli někdo zaklepal na dveře.
,,Dále,'' řekla její nevlastní matka. Dovnitř Serafiin otec.
,,Neruším?'' zeptal se.
,,Vůbec ne, drahý, právě jsme se tu dobře bavili,'' obdařila i jeho svým nemizícím úsměvem, ,,copak se děje?'' pokračovala.
Serafina to na něm poznala, dřív než stačil cokoliv říct.
,,Práce, obchodní povinnosti mě volají a já, zdá se, budu muset na nějakou dobu odcestovat, už dnes,'' povzdychl si smutně.
Serafina vstala a šla jej obejmout. Na tohle byla zvyklá, ale stejně jí to pokaždé rozesmutnělo.
,,Ještě dnes?'' zeptala se překvapeně macecha. Ano, takhle jí bude říkat, stejně ji příliš nemusí.
,,Ano, je to nezbytné, ale budu se snažit vrátit se co nejdříve,'' odpověděl jí a pevně objal svou dceru.
,,Když je to neodkladné...'' povzdechla si smutně macecha a vstala aby svého manžela mohla vyprovodit. Sera se zavěsila do otcova rámě.
,,O vše jsem se postaral, nemusíte se bát,'' řekl ve dveřích. Před domem stál kočár na který se připevňovalo poslední zavazadlo. Jak to, že jí to uniklo? Mohla přeci poznat, že tatínek odjíždí. Místo toho se zaobírala svými myšlenkami.
,,Nezapomeň, mám tě moc rád,'' usmál se na Serafinu, znovu ji objal a dal ji pusu na čelo.
,,Emilie,'' přistoupil k její maceše a políbil ji ruku, ,,postarej se mi o ni, prosím.''
,,Spolehni se, Edwarde,'' věnovala mu další úsměv. Serafinin otec se otočil a nastoupil do kočáru.
,,Vrátím se brzy,'' zvolal a zamával jim. Serafina jeho gesto napodobila. Stejně ale věděla, že se loučil hlavně s ní. Potom se koně rozjeli a on jim brzy zmizel z dohledu. Však to nebude na dlouho, utěšovala se Sera a vrátila se zpět domů.
No, nevím, ale nějak mě opouští literární duch a taky jsem dost zaneprázdněná. Prostě v každém případě tohle není výtvorem úplně normální mysli. Zkrátka, snad si to užijete! Tedy, jestli to ještě vůbec někdo čte.
ČTEŠ
Tak trochu jiná Popelka
RomansaVšichni znají ten příběh. Byla jedna dívka, která žila se svými rodiči. Dívce ale zemřela maminka a tak se její otec rozhodl, že se znovu ožení, aby měla jeho dcera maminku. Jenže ta měla dvě vlastní dcery, ošklivé a hloupé, které nade vše milovala...