0:1

4.6K 256 33
                                    

"Say the name, SEVENTEEN!" Salah satu daripada kumpulan korea yang popular sekarang. Nama kumpulan mereka semakin naik hari demi hari.

"Seungcheol-hyung,Chan dengar kita pindah dorm baru. Betul ke?" tanya si maknae itu. Ya,mereka pindah ke Dorm baru yang terletak di sebuah kawasan yang penuh dengan permandangan yang indah. Dorm mereka juga besar kerana ia adalah salah sebuah rumah agam. Tetapi tiada siapa pun tahu kisah rumah tersebut.

Seungcheol's POV

Excited giler nak pindah ke dorm baru. Dengar cerita permandangan di situ semuanya cantik. Ia tidak jauh dari bandar. Kecuali Wonwoo. Dia dari tadi termenung je. Idk why.

"Esok kita berangkat ke sana. Hari ni,staff just hantar barang2 kita je kat sana. Sabar ye semua" kataku kepada member2 ku.

"Seungcheol,barang kau dah dikemas?" tanya Jeonghan yang memberi smartphone ku. Maybe dia nampak smartphone aku diletakkan di atas meja tadi,so dia bagi kat aku supaya tak hilang. Maybe

"Belum lagi" jawabku sambil mencapai smartphone ku yang dipegang oleh Jeonghan. Aku masuk kedalam bilik milikku dan Joshua.

"Aish budak ni pun dua kali lima dengan aku. Barang dia bersepah atas lantai. Belum dikemasnya lagi" kataku sendiri. Tanpa ku sedari,Joshua duduk main smartphonenya di hujung bilik itu.

"Eh eh senang je kau kata barang aku bersepah ey? Kalau diikutkan 60% barang kat situ adalah barang kau" Aku terkejut dengan suara itu. Joshua yang meletak tepi smartphone nya berkata dengan nada yang sedikit marah.

"Baiklah kalau begitu. Bagus kita kemas sama2 daripada dua2 kita ni main phone,sampai bulan depan tak siap" balasku balik. Dia just diamkan diri. Sentap ke? Hahahaha

Lepas je aku kemas barang aku pergi tidur. Hope mimpi baik ~

SKIP Seungkwan's POV

2 buah Van yang dipandu oleh staff membawa kami semua ke dorm baru kami. Manager kami kata,tempat tu besar. Itu membuat kami tak sabar nak melihatnya.

"I want to be your morning baby~" disebabkan excited sangat,Aku menyanyi dalam van bersama dengan Seokmin. Kami berdua membuat suasana di dalam van itu meriah.

SKIP

Van itu berhenti depan pintu rumah tersebut. Aku tak rasa ni dorm kami. Sebab ni macam Rumah agam je aku tengok. Aku bersama member2 yang lain keluar dari Van.

"Hyung,pasti ke ni tempat dia?" soalku kepada Seungcheol-hyung. Dia mengangkat kedua2 bahunya.

"Betul. Ni lah dorm baru kamu semua" jawab manager kami. Seriusla?

"Waaaaa" semua daripada kami tak menyangkannya. Takkan Rumah sebesar ni digelar dorm?

Kami semua melangkah masuk ke dalam rumah itu. Dalam rumah itu penuh dengang barangan moden. Takde barang lama. Selalu nya rumah agam,mesti ada barang2 org lama.

"Ada 6 buah bilik,ada satu bilik besar tu untuk 3 orang. Dapur terletak di sana dan di kiri kamu adalah jalan ke ruang tamu" Manager kami menjelaskan semua tentang rumah tersebut.

"Seungcheol,Jeonghan dan Joshua di bilik pertama iaitu bilik utama. Jun dan Minghao di bilik yang kedua. Mingyu dan Wonwoo bilik yg ketiga. Woozi dan Hoshi bilik keempat. Vernon dan Seungkwan bilik yang kelima. Chan dan Seokmin bilik yang keenam. Faham? Ok,kamu semua boleh mengemas barang" sambungnya. Aku sama bilik dengan Vernon. Tiba2,aku rasa macam tak sedap hati. Boo,abaikan perasaan tu.

Chan's POV

Sedang aku mengangkat barang aku ke tingkat atas,aku ternampak suatu bayang yang berjalan lurus dari hujung koridor ke hujung koridor. Bulu romaku meremang. Aku cuba mengabaikan perasaan tersebut.

"Chan,kau sebelah kiri aku ambil sebelah kanan ok?" kata Seokmin-hyung. Aku setuju saja dengan cadangan itu.

"Ah,selesa nya" kata hyung yang sudah mendarat di katilnya itu. Aku masih lagi memegang beg aku. Terdapat 2 buah pintu lagi di dalam bilik tersebut.

"Hyung,ni pintu apa?" soalku kepadanya. Tiada respon. Aku menoleh belakang. Seokmin-hyung dah berada di alam maya dh. Aish cepat betul dia tidur. Aku mendekati pintu tersebut. Tombol pintu itu,aku pusingkan.

kreekkk...

Bunyinya amatlah menyeramkan. Rupanya,tu bilik untuk simpan baju. Besar jugak.

"Besarnye"

Selepas puas meneroka dalam bilik itu,aku pun keluar. Aku pergi lagi ke pintu yang kedua. Aku harapkan itu adalah bilik untuk simpan barang2 yang kami berdua beli,tapi bukan. Bilik itu adalah bilik mandi. Besar jugak. Sama macam bilik sebelum ni.

"Chan" Aku menoleh belakang. Tiada orang pun. Aku pun menutup pintu itu dan keluar dari bilik tidur itu. Aku pergi berjumpa dengan member aku yang lain. Siapa yang memanggilku tadi?

Sambung

Vote
Comment
Maaf kalau bosan dan tak menyeramkan

DORM.Where stories live. Discover now