2:2

985 125 11
                                    

Joshua's POV

Aku tak sedap hati nk ikut si Jeonghan ni. Manager kami dh larang kami masuk bilik tu. Takpa Josh,beranikan diri kau. Aku menarik nafas dalam2. Dan menghembus.

"Aku tak sedap hati la weyh,bagus kita cari nanti. Ni malam lagi la takut ui. Mana tau pintu tu tiba2 tutup sendiri. Lampu tertutup lagi. Macam kat practice room tu Soonyoung ke siapa aku tak ingat,dia pegang tangan hantu tu. Please aku tak nak masuk" kataku. Jeonghan just bagi aku muka 'aku tak kesah'

"Kau tau tak drama tu apa?" blasnya. Aku hanya tersengih.

"Dramarama tau la. Lagu Monsta X baru. Best duh" blasku. Promote kejap ye. Aku masih lagi tersengih2 dengan perbuatan ku.

"Drama tu apa yang kau buat tadi. Heh macam la 'benda' tu nak ikut kita ke dorm baru jugak. Jauh melancong fikiran kau tu. Maybe dah sampai ke Kutub" blas Jeonghan lagi. Aku hanya senyum. Tak dpt nak tarik diri terpaksa ikut dia.

"Gwenchana~ gwenchana~" sempat lagi aku nyanyi part aku dlm lagu Clap. Untuk hilang rasa takut.

"Diam kau" Kata Jeonghan. Aku pun diamkan diri. Pintu dibuka secara perlahan2. Eh ingat ni filem hantu? Aku menolak badan si Jeonghan. Laju sikit dia buka pintu.

"Yah" Aku hanya ketawa. Cepat2 aku membuka pintu bilik tu. Eh lupa pulak aku mention tentang Seungcheol. Dia kt blakang aku. Hehe,nama je leader kan,tpi penakut.

"Kau ni leader tpi penakut" kataku kpdnya. Jeonghan memberhentikan langkahnya lalu memusing badannya kearahku.

"Laa,perli orang je kau tau. Kau tu siap berdrama depan pintu cakap,pintu tertutup sendiri la apa la. Sendiri penakut" aku hanya mampu ketawa. First time tgk dia serious cam tu. Hahaha

Aku nampak susuk tubuh duduk di atas kerusi. Cepat2 aku berlari ke arah kerusi tu. Aku pun melutut di depannya.

"Soonyoung!" aku mengangkat kepalanya. Jap,ni bukan Soonyoung!

krreet... pangg!

Pintu tertutup secara tiba2. Jeonghan dan Seungcheol dtg dekat2 dengan aku. Kami tiga memang takut da sekarang.

"Takkan la 'benda' tu ikut kita jugak. Tak puas ke dh kacau kita kat dorm lama" kata Jeonghan. Aku berdiri lalu berlari kearah pintu itu. Aku cuba utk bukakan pintu tpi tak boleh. Aku ketuk pintu tu sekuat yang boleh.

"MINGYU!! MINGHAO!! CHAN!! TOLONG!!" jeritku. Harap diorang dapat dengar. Selepas beberapa minit, aku tak bertenaga nak minta tolong lagi. Kenapa mereka tak dengar? or mereka buat2 taknak dengar?

Sambung

Vote
Comment

DORM.Where stories live. Discover now