☆彡 Yumi's POV
"Jun,kau serius takde penukul ke? Klip rambut ke?" soalku.
"kau ingat aku doraemon nak ada semua benda tu. Even klip rambut aku takde apatah lagi penukul" balasnya. Ala2 dia ni. Marah pula.
"Ala jangan marah Jun" sekarang kami berdua duduk depan pintu tu. Tak tahu apa nak buat. Nak buka tak tahu macam mana.
☆彡 Soonyoung's POV
"Ala jangan marah Jun" Sejak bila Jun keluar? Eh jap. Jun keluar?
"Weyh Wen Jun Hui! Keluar pun lepas lah kami semua" jeritku.
"Aku lagi terikat. Macam mana aku nak buka ikatan kau. Dahlah duduk jauh" eh,abis siapa 'Jun' tu?
"Aku dengar orang jerit tho. Dari dalam bilik ni! Aku memang syak ada something" siapa diorang? Aku memandang kearah Seungcheol.
"Hyung,hyung"
"hyung"
"Seungcheol-hyung!"
Eh dia nyenyak tidur. Apalah,takleh diharap. Sesiapa pun diluar sana,tolonglah kami.
☆彡 Yumi's POV
"Cari penukul" kataku. Kami berdua pergi ke kawasan dapur. Manalah tahu ada benda yang boleh buka semua tu.
"Aku jumpa!" aku menoleh dan memandang Jun yang memegang tukul. Uu nice. Aku pun senyum. Kami berdua balik ke pintu tadi.
"Kau buatlah" kata Jun menyerahkan penukul tu kepada aku. Muka aku? Muka aku nak buat ni? Ee dahlah aku lemah. Lemah pun kalah pondan.
"Kau tahukan aku ni lemah"
"Buat jelah"
Aku mengeluh. Dengan sekuat yang aku mampu,aku memukul mangga tu. Tf,rupanya mangga tu dari terbuka.
"Terserlah kebodohan kita berdua" aku mengangguk tanda setuju. Tanpa membuang masa,aku membuka mangga tu dan buka semua yang menghalang pintu.
"Kau tak takut ke Yumi?" aku menggeleng. Aku nak tolong orang. Mana tahu hari ni aku boleh jadi hero orang.
"1....2...3" kataku lalu membuka pintu dengan perlahan. Bilik tu gelap. Takde lampu.
"Jun,tolong buka lampu" lepas beberapa saat,lampu dibuka. Bilik tu jadi terang.
Alangkah terkejutnya aku,abang2 Seventeen kita.
"Seventeen!" kataku dan Jun dengan serentak. Im shook. Apa jadi dengan diorang? Maigad.
"Oh! Korang!"
"....siapa?"
"Abaikan kami,kami tolong lepaskan korang" aku dan Jun membuka ikatan semua member. 13 orang bhai.
"Macam mana rasa tak makan sebulan?" soal Jun. Soalan tu fuh. Semua memandang Jun.
"Im dying inside~"
Mereka mesti lapar.
"Jun call lah polis!" kataku. Dia terus mengeluarkan phonenya dan mendail nombor polis. Halu pulis? kk joke.
Diorang semua duduk diatas sofa. Aku faham rasa kelaparan macam mana. Mati je tak. Eh maaf.
Kesian diorang
☆彡 Seungcheol's POV
"Hyung,hyung! Bangun! Hyung ngigau" serta-merta aku bangun. Aku memandang sekeliling. Aka rasa semput.
"Ka-kat ma-mana kita ni?" soalku. Diorang pandang satu sama lain. Kenapa?
"kat dorm lah. Kat mana lagi" jawab Minghao.
"Dorm mana?"
"Hyung,dorm kita. Dorm dekat dengan Pledis Entertainment. Kita belum pindah lagi hyung" Aku terkejut. Dorm ni dorm lama.
Maksudnya....
Semua yang terjadi before ni adalah mimpi?
"Better kau bangun cuci muka,mandi. Barang kau banyak yang belum kemas" kata Jeonghan. Ye memang banyak barang aku belum dikemas.
Aku tak tahu kenapa aku senyum. Maybe sebab benda tu semua mimpi. Semua tu tak berlaku. Macam benda ni betul2 berlaku tapi sebenarnya tak.
KEUTTTTT....