Special Chapter Pt. 2

967 108 2
                                    

Yumi's POV

Tak salah kan aku nak siasat pasal idol aku? Sebab dah lama sangat diorang menghilang. Even manager sendiri tak tahu apa jadi dekat diorang.

Tch,aku rasa lain macam dengan manager diorang. Ntah rasa tu firasat aku je. Perasaan tak boleh dipercayakan sangat.

"Yumi!" aku tersentak. Oh rupanya aku termenung dalam kelas. Aku tak tahu kenapa Seventeen penting bagi aku.

Aku nak cari diorang.

"Yumi! Berhenti sebelum cikgu perasan kau termenung" aku tak dapat berhenti fikirkan diorang.

"Jun-ah,nak tak teman aku lepas sekolah nanti?" soalku sambil memandangnya. Dia mengangguk dengan perlahan. Tapi muka dia tak menunjukkan yang dia ragu2.

SKIP

"Kau nak pergi mana?" soal Jun. Aku berhenti ditengah jalan.

"Cari dorm Seventeen" balasku. Aku memandang sekeliling. Manager diorang memang suka nature ke apa sampai pilih tempat banyak pokok gini?

"Herm. Kau tahu tak dorm-"

"Tahu. Sumber semua dari groupchat kakao carat. Ada daripada diorang sasaeng" balasku dengan cepat. Kami berdua pun sambung mencari dorm Seventeen.

"Tu ke?" soal Jun sambil menunjuk satu arah. Aku terus mengalih perhatian ku ke arah itu.

"Juh"

Kami berdua berlari ke rumah agam yang agak menyeramkan tu. Mula2 aku takut nak masuk,tapi Jun masuk macam tu je. Aku pun masuk jelah.

"Tempat apa ni?" suasana dalam rumah tu gelap. Aku pun pi cari suis lampu. Bila suasana dah terang,kami berdua terkejut.

Rumah ni kemas. Macam tak terbiar. Semua benda bersih tak berhabuk. What?

"Aku rasa ada orang tinggal sini" aku mengangguk. Kami tak tahu tu rumah siapa sebab kami main masuk je.

"Naik atas juh" time kami naik,aku perasan satu pintu. Dikunci dengan rantai dan mangga kunci. Aku...curious.

"Yumi" Aaa suara Jun mengambil perhatian aku. Aku pun terus naik ke tingkat atas. Kami berdua check semua bilik.

Dan apa yang mengejutkan. Poster...Seventeen.

"Hoshi.."

"Wonwoo"

"Ni..dorm Seventeen?" soal kami berdua serentak. Dengan itu kami bergerak dengan lebih pantas. Kami berdua check semua bilik yang ada didalam bilik itu.

Tapi semua takde. Takde sesiapa. Just barang yang dibiarkan.

"Balik jelah Yumi" kata Jun. Aku menggeleng kepala.

"Ada sebuah bilik lagi. Tapi berkunci" kataku lalu menunjukkan bilik tadi.

"Tapi kita takleh buka kunci dia" tak..mesti ada cara dia. Mesti ada cara supaya kunci tu dapat dibuka!

Sambung

Vote
Comment
Bosan kan?

DORM.Where stories live. Discover now