1:2

1K 142 3
                                    

Jeonghan's POV

bip...bip...bip

Mana aku sekarang? Aku membuka mata dan memandang sekeliling. Mata aku terkunci pada balutan di lenganku. Apa jadi?

FLASHBACK

"Josh,ambil pisau kejap" arahku kepadanya. Namun tiada respon yang diberi. Tapi kenapa dia ambil yang lama. Aku menoleh ke tepi. Dia membelakangi ku.

"Yah,tak dengar ke?" kataku lalu berjalan kearahnya. Set pisau semua kat kawasan dia. Aku cuba memanjangkan tanganku untuk mengambil pisau.

Tiba2,Joshua menoreh tangan ku dan menutup mulutku. Kesan yang berada di tanganku serupa dengan cakar. Aku terpaksa menahan kesakitan. Nak jerit tak dapat. Kenapa Joshua sanggup buat aku macam ni?

END FLASHBACK

"Oh..aku tak rasa tu Joshua yang sebenar" kataku sendiri.

Tok tok tok

Seorang doktor perempuan masuk. Dia memandangku dengan senyuman. Finally ada jugak jumpa doktor yang cantik. Jarang jumpa. Eh jap sempat pulak kau puji dia,Jeonghan.

"Awak takde penjaga ke?" aih,dia tak kenal aku ke apa? Aku idol mestilah ada penjaga.

"Ada..mybe dia busy sekrang" Time tu jugaklah pintu bilik aku dibuka oleh Seungcheol.

"Ah,Seungcheol. Aku ingat kau busy" kataku. Doktor tu sudah pun berjalan keluar dari bilik. Aku masih lagi memandang pintu yang ditutup oleh doktor itu.

"Kau tengok apa?" soal Seungcheol sambil memandang ke tempat yang sama. Dia menangguk2 kepalanya.

"Now aku tau. Kau ter'fall in love' dengan doktor tu ey?" ejeknya. Aku dapat rasa muka aku ni merah. Untuk mengelak daripada dia tengok,aku memukul lengannya.

"Yah! mana de" blasku.

Pintu bilikku dibuka balik oleh doktor tu tadi. Aku kembali baring di katilku.

SKIP

"Jeonghan-hyung!!"
"Hyung!!"
"Jeonghan..."

Mata aku terkunci pada Joshua. Dia kelihatan lesu.

"Jisoo-ah,kenapa?" soalku. Tanganku memegang bahunya. Tapi dia mengelak dari sentuhan ku.

"sorry,Jeongie" katanya lalu masuk ke bilik tidur milik kami tiga.

"Hyung makanlah dulu" kata Wonwoo sambil membawaku ke meja makan.

"Hyung dh kenyang" kataku lalu menuju ke tingkat atas. Pintu bilik aku bukakan. Ternampak Joshua duduk memeluk lututnya dia atas katil miliknya.

"Jisoo,kenapa?" tanyaku lagi. Dia mengelak dari memandangku.

"so-sorry! Aku cederakan kau! Aku tak tau kenapa aku buat macam tu. Ka-kau tak patut bercakap dengan aku. Kau patut bencikan aku" katanya. Aku menggeleng kepala.

"Aa,benda dah lepas,biarkan. Kau still member aku,kawan baik aku" balasku lagi. Dia memandangku.

"Serius?" soalnya,aku angguk. Dia memelukku dengan erat. Aku tau apa dia buat tu boleh buat orang benci dengannya,tapi bagi aku tak.

Sambung

Vote
Comment
enjoy

DORM.Where stories live. Discover now