0:2

1.9K 180 57
                                    

Jeonghan's POV

Aku, Joshua dan Seungcheol membawa bagasi kami ke bilik. Semua member aku yang lain turut masuk ke bilik masing2. Sesampai sahaja kami bertiga di bilik kami,mata aku terkunci kepada sebuah bilik yang terletak di hujung koridor itu. Pintu nya tidak seperti pintu bilik yang lain. Pintu bilik itu adalah pintu kaca. Lepas ni la aku dan Joshua pi tengok kejap.

"Josh,nak tak teman aku pergi bilik kat hujung sana?" Joshua memandang kearah bilik itu lalu menangguk kepalanya. Kami pun masuk dan mengemas baju kami.

SKIP

Aku menarik pergelangan tangan Joshua dan membawanya keluar. Aku mengheretnya ke arah bilik tersebut.

"Nak masuk tak?" soalku kepadanya. Dia tenung je pintu itu. Lepas beberapa minit,dia menangguk kepalanya. Tombol pintu itu aku pusingkan.

"Laaa,bilik practice rupanya. Besar jugak ey" kataku kepada Joshua. Bilik itu dipenuhi dengan cermin. Terdapat beberapa buah speaker.

"Dahlah,jum kita keluar" ajak Joshua sambil menarik tanganku. Kenapa dia nak keluar sedangkan aku masih lgi nak teroka dalam bilik itu. Pintu itu tertutup sendiri,maybe automatic? Belum pernah nampak lagi pintu auto. Hmm

Joshua's POV

"Laaa,bilik practice-" sementara Jeonghan bercakap,mata aku terkunci pada suatu benda. Dari tadi dok perhatikan kami berdua. Terdapat sebuah kawasan gelap disitu,maybe lampu tak dipasang. Aku ternampak 'benda' putih dan rambutnya panjang.

"Dahlah,jum kita keluar" aku mengajak Jeonghan keluar sambil menarik tangannya. Aku tak rasa rumah ni baru dibina. Tak padan kalau rumah berhantu dengan permandangan yang indah.

Aku membawa Jeonghan pergi ke tingkat bawah. Nak tengok TV. Bosan heh.

"Kau asal tiba2 bawa aku tengok TV? Jarang kau ajak aku" kata Jeonghan. Aku hanya menjelingnya. Untuk membuang rasa takut,aku tengok TV.

SKIP Wonwoo's POV

Baru semalam kami semua tidur disitu. Mereka yang lain semua nampak gembira tapi aku rasa tak sedap hati. Won,abaikan perasaan tu.

"Wonwoo-ah" aku tercari2 pemilik suara itu. Aku tau aku seorang saja dalam bilik itu,tapi mana tau member aku yang lain cuba takutkan aku.

"Wonwoo" sekali lagi seperti ada seseorang memanggilku. Janganlah kacau aku waktu aku tengah syok2 baca buku.

"Kalau nak takut kan orang pun,janganlah masa aku baca buku" kataku. Memanglah takde respon kan? Hah tegur lagi, tegur.

Aku meletak bawah buku tersebut dan keluar dari bilik aku itu. Sesampai saja aku di ruang tamu,semua mereka tengah menonton movie. Tanpa aku. Tak guna.

"Korang janganlah kacau aku tengah baca buku kat dalam bilik. Dok panggil2 nama aku asal?" kataku dengan nada yang marah. Semua mata menumpu kepadaku. Mereka memandang ku dengan kosong.

"Hyung kenapa marah2 kami? Tetiba je" kata Mingyu. Movie itu tidak lagi ditonton.

"Kalau bukan korang siapa lagi yang panggil nama aku kat dlm bilik tadi?" sambungku lagi. Semua memandang satu sama lain.

"Dari tadi kami semu duduk sini. Dah nak habis movie ni,means dah lama kami duduk sini. Takde sorang pun bangun dari tempat duduk. Kau sorang je kat atas tadi" jawab Seungcheol-hyung. Gila aku tak lama lagi.

"Bagus aku join korang tengok movie. Meremang bulu roma aku" kataku lagi dan duduk di sebelah Soonyoung.

"Korang dah siap ke? Dari tadi tengok movie je. Takkan lupa kita ada shooting MV baru hari ni?" kata Manager kami yang berdiri di depan TV,menghalang view.

"Ah,lupa. Dahlah guys,malam nanti sambung balik tengok. Pergi bersiap semua" arah Seungcheol-hyung. Kami semua meluru masuk ke bilik.

Sambung

Vote
Comment
Bosan kan?

DORM.Where stories live. Discover now