0:8

1.2K 145 27
                                    

Third Person's POV

Jeonghan pengsan bila berhadapan dengan 'benda' tu. Tadi bukan main lagi berani tegur 'benda' tu. Sekarang sendiri takut.

"Hyung!" mereka berlari kearah Jeonghan. Tak tau sebab dia pengsan,sebab mereka tak boleh nampak 'benda' tu. Eventho tadi boleh,sekrang mereka tak boleh nampak lagi. Maybe nanti,boleh.

"Macam mana dia boleh pengsan?" soal Seungcheol kepada mereka semua. Semua mereka buat tak tau. Seungcheol dan Seokmin membawanya pergi ke bilik untuk bagu Jeonghan rileks. Trauma maybe.

Soonyoung's POV

Aku bersama Minghao,Jun dan Chan berlatih choreo lagu Lilili Yabbay.

"Salah tu! Mula lagi sekali. 1, 2, 3" arahku. Mata aku terkunci pada pantulan cermin itu. Terdapat susuk tubuh yang memerhati kami dari tadi. Patutla aku rasa macam diperhatikan dari tadi. Oh Tuhan, aku baru sedar yang dia bukan manusia. Apa yang lagi menyeramkan,dia merangkak menuju kami. Aku memberhentikan step choreoku dan memandang belakang.

"Ah asal hyung?" tegur salah sorang daripada mereka. Aku mengabaikannya dn tercari susuk tubuh yang ku lihat tadi. Kalau diikutkan tak nak aku practice kat sini lagi,salah hari bulan ada member baru dlm MV kami. Pi ikut kami shooting.

"Oh,mianhae" kataku lalu menyambung latihan kami. Aku try abaikan si 'dia' tapi bila aku berhadapan dengan cermin,ada saja pantulannya.

Mingyu's POV

Aku dengan Wonu-hyung duduk macam biasa di ruang tamu. While member lain buat kerja sendiri malam ni,kami dua plan nak sambung tengok movie haritu. Maybe movie baru.

02:33 a.m.

"Cita ni dua jam hyung. Nak tngok? tapi hyung tak ngantok ke?" soalku terhadap hyungku. Dia hanya senyum.

"Tengok je la. Mata hyung lagi fresh ni. Kalau kau ngantok,kau pi tidur dulu kat bilik. Hyung nak tengok movie ni sebelum member lain,sebab hyung nak jadi spoiler" blasnya sambil senyum kepada aku. Aku memandang kotak CD itu.

"Gyu join hyung jela" jawabku. Aku pun pergi pasangkan CD tu.

02:59 a.m.

Baru setengah jam kami menonton cita itu. Tapi mata kami sudah otw nak tutup. Tapi aku tahan mata aku. Hyung pun.

03:00 a.m.

Syok2 kami dua tengok movie,tiba2 TV terpadam. Aku mencapai iPhone aku untuk melihat jam. Tepat pukul 3 pagi. Aku memandang hyung.

"Aku rasa kita patut naik atas sekarang" kata hyung lalu bangun dari tempat duduk nya. TV kami biarkan begitu saja. Tanpa menekan butang off. Tiba2 lampu plak terpadam. Ah Shiet.

"Hyung!" takde respon. Mana dia pergi?

"Hyung mana?" soalku. Masih takde respon yang diberi. Bulu roma ku megembang. Won-hyung kejam pi tinggalkan Gyu sorang2 kat sini.

"Mingyu~" ada suara yang memanggilku. Aku menutup telinga aku untuk mengelak diri aku mendengar suara itu.

"Kim Min Gyu~~" makin dekat bunyi suara itu. Seram sejuk aku dibuatnya. Nak kata tu Won-hyung tak jugak. Takkan suara Won-hyung macam suara seorang perempuan.

"MINGYUUUUUU~~~~" Suara tu seakan2 datang dari belakang aku. Aku cuba menenangkan diri. Aku tarik nafas dalam2 dan menghembus. Aku menutup mata aku.

"STOP LA KACAU KAMI!!" jeritku. Dan suara itu berhenti memanggil nama aku. Aku pun membuka mata ku. Alangkah terkejutnya aku,melihat si 'dia' berdiri cun2 depan aku. Penglihatan aku pun mula gelap gelita.

Sambung

Vote
Comment
Tak seram kan?

DORM.Where stories live. Discover now