0:7

1.1K 152 9
                                    

Jeonghan's POV

Aku ternampak seorang budak perempuan yang berpakaian putih berdiri di blakang Soonyoung. Aku tau 'dia' bukan manusia. Tapi aku rasa dia ada kaitan dengan dorm kami.

"Soonyoung,mohon jangan kacau view" kataku yang memberanikan diri mendekati 'dia'. Boleh dengar tangisan dia apabila mendekatinya.

"Aku tau kau bukan manusia. tapi boleh tak kau bagitau apa terjadi dengan dorm kami?" soalku dengan lembut. Dia menunjuk ke suatu arah. Minghao. Semua memberku memandang Minghao.

"Asal??" dia menjadi blur. Aku mengalih balik pandangan aku. Suara budak tu menangis semakin kuat. Sekali lagi dia menunjuk ke suatu arah. Tempat Minghao berdiri tadi. Aku yang melutut tadi berdiri sepenuhnya dan berjalan kearah yang ditunjuknya.

"Yoon Jeong Han" suara seorang perempuan memanggilku. Suaranya sayu dan serak. Baru sahaja aku ingin berjalan menuju arah itu,lampu bilik itu sekali lagi terpadam. Main lampu pulak dah mereka ni. Aku cuba untuk mengundur diri,tapi tak dapat. Seolah ada sesuatu yang menahan kaki aku.

"Yoon Jeong Han" "Yoon Jeong Han" "Yoon Jeong Han" " Yoon Jeong Han" berkali2 suara itu memanggilku. Setiap kali dia memanggil namaku,suara nya berubah. Dari serak ke sayu ke garau ke suara pontianak.

"HA HA HA HA HA HA HA" kenapa aku rasa macam aku sorang dalam bilik practice tu. Bunyi ketawanya berpantul disebabkan dinding bilik itu. Seungcheol,Joshua tolongla kawanmu ini.

Lampu terpasang balik. Takde apa2 yang berlaku kecuali aku,ada kesan cakar di tangan dan leherku. Cermin yang berada di hadapan ku memberitahu semua. Namun,ia tidak berakhir begitu saja. Terlihat si 'dia' berdiri di belakang Seungcheol. Aku memusing badan aku sambil menghadap lantai.

Baru sahaja aku angkat kepala aku,si 'dia' muncul di hadapanku. Apa yang last aku ingat,dia senyum sayu padaku. Tolongla senyum cantik sikit macam Taeyeon SNSD. Lepas tu,penglihatan aku menjadi hitam. Gelap. Takde satu pun aku nampak.

Sambung

Vote
Comment
Kesian Jeonghan :)

DORM.Where stories live. Discover now