1:0

1K 135 6
                                    

Third Person's POV

Joshua tersengih melihat membernya yang lain bagai ribut risau pasal Jeonghan. Pasti ke dia Joshua? or dia kena rasuk? takde sapa tau.

"Joshua-hyung,macam mana Jeonghan-hyung boleh ada kesan luka?" soal Wonwoo dengan perasaan yang ingin tahu. Joshua hanya menjelingnya dan menjawab,

"Tak tau. Dia tiba2 menjerit. Hyung pun terkejut" balasnya. Wonwoo pun mula rasa curiga dengan hyungnya itu.

Joshua's POV

Yah,pabo!! Jangan kurung aku! tu badan aku! Sial ar roh ni pi rasuk aku yang innocent lagikan suci ini. Sama ke?

Aku taknak kena salah atas mencederakan Jeonghan. Aku seumur hidup takde niat nak cederakan member aku sendiri. Aku tak pernah tanam rasa benci terhadap Jeonghan. Aku takut diorang salah faham. Kenapa dia pilih badan aku?

Wonwoo's POV

Dirinya tak seperti Joshua-hyung. Kalau Jeonghan-hyung cedera mesti dia orang first pergi mendapatkan Jeonghan. Tak mungkin dia mencederakan Jeonghan. Sebab diorang seperti isi dan kuku. Aku pun keluar kejap pergi ambik angin.

"Won,kenapa?" soal Jun yang datang melawatku yang duduk di taman rumah itu. Aku memandangnya.

"Aa,takde apa2 pun" jawabku. Aku risau tu kalau Joshua-hyung kena rasuk.

"Bagitaulah,muka kau ni macam tak tenang je" sambungnya lagi. Aku mengeluh panjang.

"Aku, aku tak rasa Joshua-hyung tu Joshua yang sebenar. Sebab setiap kali Jeonghan-hyung cedera or sakit,mesti dia akan jaga Jeonghan-hyung.

"Oh betul jugak apa kau cakap. Selalunya dialah sanggup jaga Jeonghan-hyung" blasnya. Aku angguk saja. Permandangan pokok bunga yang asal dorm kami aku tenung.

SKIP

"ARGHHHHHHHHHHHHHH" terkejut kami dibuatnya. Jeritan itu membuatkan kami semua ketakutan. Bukan suara seorang wanita tapi seorang lelaki. Suaranya bagai syaitan yang merasuk. Kami semua cepat2 naik ke tingkat atas sebab Joshua-hyung saja berada di tingkat 2. Sesampai sahaja kami di bilik hyung,badan milik Joshua-terbaring di atas lantai. Barang bilik itu bersepah bagaikan ada 'sesuatu' yang mengacaunya. Dinding penuh dengan percikan darah. Aku pergi kearah hyung.

"hyung! hyung!" aku cuba menggerakkan tubuhnya. Satu respon pun takde.

"MUAHAHAHAHAHAH" sekarang suara seorang wanita pula muncul. Meremang bulu romaku. Aku menutup mata ku dengan rapat. Semua member aku berkumpul bersama ku. Aku membuka mata aku secara perlahan2 dan takde apa2 berlaku. Hanya lampu bilik terpadam. Pembetulan,berkelip2.

Aku memandang dari satu sudut ke satu sudut sampailah aku ternampak 'sesuatu' yang duduk di penjuru bilik itu. Lampu bilik itu hilang datang. Bila lampu bercahaya,makin dekat jarak dia dengan kami. Aku sekali lagi menutup mata. Bagi membuang rasa takut aku tapi gagal. Apa nasib kami semua? Macam mana keadaan Jeonghan-hyung?

Sambung

Vote
Comment
Aa sudah, Wonwoo

DORM.Where stories live. Discover now