0:6

1.2K 146 45
                                    

SKIP Third Person's POV

Soonyoung incharge untuk membuat choreo baru untuk comeback mereka bulan depan. Semua ahli SEVENTEEN berkumpul di bilik practice yang berada di dalam dorm mereka.

"Apa kata kita rakam dulu pergerakkan kita,then kita tengok sama ada choreo ni sesuai ke tak untuk lagu ni" kata Soonyoung yang membuat cadangan. Mereka semua setuju.

"1, 2, 3" kata Soonyoung lagi dan mereka pun mula menari mengikut rentak lagu baru mereka.

SKIP Soonyoung's POV

Setelah selesai merakam choreo kami,aku pun pergi check sama ada sesuai ke tak choreo tu.

"1, 2, 3" dimulakan dengan pengiraan yang dibuat oleh ku. Video itu dah nak dekat penghujungnya,aku ternampak susuk tubuh yang aku langsung tak pernah tengok. Aku tekan butang 'pause'

"Guys,siapa ni? Ada ke diantara staff kita?" soalku kepada memberku. Mereka semua berkumpul mengelilingiku.

"Mana ada staff dengan kita hari ni" balas Minghao. Aku bangun dari lantai dan memandang sekeliling. Takde sorang pun staff.

Aku duduk dan menekan balik butang 'play'. Susuk tubuh itu berbaju putih. Rambutnya panjang seperti seorang gadis. Tak mungkin dia orang yang aku temu dekat hutan. Tiba2 screen camera itu menjadi hitam. Belum habis lagi video itu. Kami semua hairan. Selepas beberapa minit. Lampu di bilik practice itu berkelip2

"Ada masalah lampu ke bilik ni?" soal si Wonwoo. Dia masih blur dengan situasi. Mata aku meneroka sekeliling. Takde apa2 yang dijumpai.

"Masalah lampu kot. Maybe kita selalu sangat buka lampu bilik ni" blas Seungcheol. Tiba2 lampu bilik itu terpadam. Penglihatan kami semua menjadi gelap. Tak boleh nampak apa2. Screen camera sudah terpadam. Takde satu pun cahaya yang boleh nampak.

"Jangan gi mana2. Stay sini je" kataku. Semua kami berpegang tangan. Selepas beberapa minit kemudian,lampu terpasang seperti biasa. Aku menghembus nafas lega.

"H-h-hyung"  aku blur kenapa dia panggil aku macam dia baru nampak hantu. Aku memandang Chan. Dia menunjuk tepi aku. Bulu roma aku meremang. Takut pulak nak toleh tepi.

Aku memberanikan diri,dan menoleh tepi. Ya Allah! Tuhan je tau betapa takutnya aku. 'Benda' tu siap senyum lagi. Macamlah senyuman dia tu manis macam Irene Red Velvet. Aku merasakan bahwa aku dari tadi pegang tangannya.

"EOMMAAAAA!!!" jeritku dengan sekuat yang mampu. Aku nak lepaskan tanganku tapi genggamannya terlalu kuat. Member aku pi tengok ja. Gerak sikit pun tak.

"WOI!!! SANGGUP TENGOK MEMBER KETAKUTKAN" jeritku. Mereka sama masing ketawa. Ingat lawak ke? Aku dalam ketakutan.

"Happy Birthday Soonyoung-hyung" kata Si maknae. Jap birthday aku ey hari ni? Tiba2 seorang staff berpakaian putih dan berdarah dan memakai rambut palsu yang panjang menyerupai pontianak masuk ke dalam bilik practice kami.

"Aku terlepas ke?" katanya yang sedang membetulkan rambut palsu itu. Semua orang pandang satu sama lain.

"Bukan ke kau kat tepi Soonyoung?" soal si Jeonghan lalu memandang balik kearah aku. Aku menoleh tepi. Takde lagi kelibat si 'dia' yang memegang tanganku.

"Siapa tu tadi?" sambung Jeonghan-hyung. Semua mereka ketakutan. Kalau tu bukan staff,tu adalah hantu betul.

"Seriuslah, kau tak pakat dengan staff lain kan?" tanya Jeonghan-hyung kepada staff yang ditugaskan menjadi hantu itu. Dia menggelengkan kepala.

"Sah2 dorm kita ni keras tempatnya" sambung Seungcheol-hyung. Sekali lagi bulu roma ku mengembang. Dan sekali lagi juga member aku memandang kearah aku. Jangan cakap yang 'dia' belakang aku je..

Sambung

Vote
Comment
Tak seram kan?

DORM.Where stories live. Discover now