" park yeonju " nama yang diberi oleh parents aku . Sekarang aku dijaga , oleh parents angkat aku kerana ibubapa sebenar aku telah meninggal dunia . Well , aku dah boleh terima kenyataan . At least ada lagi orang yang nak jaga aku . Aku berumur 17 tahun dan disekolahkan di elithghschool . Aku ada 2 orang kakak yang absolutely cantik . Stop with my bio .
" Yeonju , dah siap ke nak pergi sekolah baru ? " Tanya mama ku . Yes , aku baru berpindah atas urusan kerja papa aku. Termasuk kakak² aku.
" Nae mama . " Balasku . Lalu turunlah kedua kakak - kakakku yang bernama park hara dan park hana .
" Morning mama , " kata hara . Kakak sulungku yang paling rapat dengan aku. Well aku taknafi dia memang baik hati berbanding kakak keduaku .
" Morning sayang . Okay , so semua dah ada so jom kita breakfast . " Kata mama ceria . Papa mesti dahlama pergi kerja . Yelaa untuk menyara kami sekeluarga .
Selepas selesai bersarapan , kami semua bergerak ke muka pintu untuk memakai kasut .
" So mama , kitorang pergi dulu okey . " Kata hara .
" Okey sayang² mama . Korang jangan buat hal tau hari first sekolah ni . Hara tolong tengokkan yeonju and hana sekali tau . And hana , jangan don't make others problem ! Yeonju , be careful dear . " Pesannya . Kami semua hanya mengangguk kecuali hana yang mencebik menyampah .
Lalu kami bersalaman serta mencium mama . Hara dan hana pergi dengan menaiki kereta mewah yang memang disediakan untuk ke sekolah manakala aku pergi dengan menaiki basikal . Berkali² aku dipujuk oleh mama dan hara untuk menaiki kereta tersebut tetapi aku menolaknya dengan alasan lebih selesa dengan berbasikal .
••
Setelah 15 minit , aku sampai ke sekolah tersebut . Bukannya lama sangat pun . Aku meletakkan basikal di tempat yang sepatutnya dan mengunci basikal tersebut . Yelaa , mana tahu ada yang gatal tangan .
Now , destinasi aku ialah bilik guru untuk cari guru kelas aku . Unnie² aku tua setahun je daripada aku so aku muda sikit .
Bila aku dah jumpa bilik guru tu , kaki aku melangkah masuk dan bertanya tentang kelas aku .
" Anyeong saem . Saya park yeonju budak baru . " kata aku selepas bow .
" Ouh , dah datang ye . Kejap ye yeonju saem nak uruskan kehadiran kamu . Panggil saya saem daniel . " Katanya sambil tersenyum . Gosh , hensemnya saem ni macam dalam kang daniel wanna one. Aku rasa aku dah jatuh cinta . K , stopshh .
After few minutes , dia iringi aku sampai ke kelas . Dia terangkan dekat aku yang kelas tu ialah first class and nama kelas tersebut ialah 1-diamond .
Aku dimintak oleh dia untuk berdiri dekat luar dulu ." Anyeong semua . Harini , korang akan ada classmates baru . " Kata saem daniel .
Lalu pelajar tersebut bertepuk tangan . Entahlaa motif untuk apa . And then saem suruh aku masuk . Kaki aku mula melangkah ke dalam kelas tersebut .
" Err- hi , aku park yeonju . Stay busan . " Kata aku senafas lalu bow .
" Eh kita memang ditakdirkan bersama ke ? Aku pun stay busan . " Kata seorang namja .
" Bukan kau sorang je chim . Semua oranglaa ditakdirkan bersama sebab sini busan . Nak buat pickupline tapi takjadi . Hahahha . " Balas namja lain dan satu kelas ketawa kepadanya .
" Dah guys stop . Yeonju , awak boleh duduk di sebelah jungkook sebab kat sana je ada tempat kosong . " Kata saem daniel . Aku pun melilaukan mata untuk mencari tempat tersebut . Haa , nice dekat tepi tingkap and hujung sekali . Tapi kenapa tepi namja ? Ergh , abaikan jelaa namja tu . Lalu aku bow kepada saem daniel dan pergi ke arah tetmpat duduk tersebut .
Mostly perempuan be like ' alaaaaaa ' memanjang . I dun't know why maybe sebab aku stay tepi mamat ni kot .
Beg yang digalas , aku letakkan di atas meja dan aku duduk di tempat tersebut.
••
Bila tiba waktu rehat , semua orang mula pergi ke kantin . Termasuk dengan aku .
" Haih , mana hara ni . " Keluhku sambil mencarinya . Tiba² aku ternampak seorang namja bersama yeoja yang aku kenal iaitu hara .
Eh , nampak macam hara kena langgar dengan namja tu . Baik aku pergi check takut jadi apa² .
" Hara , kau okey ke ? " Tanya aku .
" Eo ? Nae . Namja tadi taksngaja langgar aku . " Aku hanya mengagguk dan mengajaknya untuk ke kantin .
••
Selepas selesai makan , aku meminta diri untuk ke rooftop . Hara membenarkan aku pergi sambil menitipkan pesanan untuk berhati - hati.
Bila aku terjumpa tangga untuk ke rooftop , aku terus menaikinya .
" Dush . " Bunyi tumbukan kedengaran bila aku sampai didepan pintu rooftop . Macam ada orang bergaduh je . Lalu pintu tersebut aku tolak . Nampaknya tekaan aku betul .
" Kenapa kau kacau girlfriend aku ha ? " Kata namja yang sedang menumbuk namja yang bercakap di dalam kelas tadi .
" Ehem . " Tegur aku .
Mereka berdua berpaling ke arah aku . Kelihatan lebam dan luka di muka namja yang ditumbuk itu .
" Kau siapa perempuan pendek ? " Tanya namja kasar itu .
" Kau siapa ? " Tanya aku balik .
" Aku ? Aku Kim jihoon . Gangster sekolah ni . Kau siapa ? "
" Aku budak baru sekolah ni . Aku bukan nak masuk campur tapi lunyai dah dia ni . Kau takde perasaan belas kasihan ke ? " Balas aku balik .
" Kau takpayah nak masuk campur hal aku dengan dia ! Kau tu dahlaa pendek , taksedar diri nak lawan aku ! " Balasnya sinis .
" Seriously dude ? Try me ! " Kata aku lalu mula membuka langkah .
" Kau bukan lawan aku perempuan . Aku taknak nanti kau mati dengan sekali pukul je . "
" Cakap besar ye ? " Kataku lalu menyerang dia dengan memukul pipinya . Dengan sekali tendangan dia rebah .
" Puih , berbisa rupanya kau ni ! Fine , kalini aku lepaskan kau jimin . Sekali lagi aku tengok kau kacau gf aku dengan geng kau sekali aku bantai . Ingat tu . " Lalu namja yang bernama jihoon itu turun .
" Kau okey ? " Tanya aku lalu membantu dia bangun .
" K . O " katanya lalu berdiri dan pergi ke tempat tersorok di belakang rooftop tersebut . Aku mengikutinya di belakang .
" Sampai hati korang tak tolong aku kan. Sakit tau kena belasah tadi . Kalau aku nak lawan sekali belasah je lunyai dia tu . Kenapa korang dare aku macamni ? Bodoh ahh . " Bebelnya kepada member mereka iaitu bts .
Aku terkedu . So , ni member ' jimin ' and diorang dah perhatikan aku dari tadi ? Wtfish ?
" Yaa . Aku tahu kau fikir apa . Betulla tu kitorang dah tengok semuanya . " Kata seorang namja daripada mereka bertujuh .
- bersambung -
YOU ARE READING
Lifesaver
Fanfictiona story about " prkyeonju " yang sering dianggap lifesaver . Tetapi bukan bagi jeon jungkook . Tetapi , selepas satu kejadian yang berlaku statement jungkook terhadap yeonju mula berubah . ; sty tuned and enjoy this story .