; again

23 2 0
                                    

" yeonju ! Yeonju ! Bangun mandi rn ! " Kejut mamaku itu . Lalu aku bangun dan melihat sekeliling bilik . Okay , today is the second day and aku kena jalankan misi aku . Fighting .

Selepas selesai bersiap , aku turun ke dapur . Wau , seems like my twins sistur dah siap . Lalu kami bersarapan bersama sama sebelum ke sekolah .

••

Sesampainya aku disekolah , aku berjalan dan parkingkan basikal tua yitu dengan selamat . Harini , semangat aku tinggi sebab nak tackle pakcikkook biar dia jadi kawan aku . Tiba² ada seorang namja yang lintas dihadapanku dan tersepak batu . Aku terus menahan badannya daripada jatuh .

" gwenchana ? " Tanya aku perlahan . Well , mestilah dia malu sebab nak jatuh tadi .

" Err-- nae . Aku okey . " Katanya lalu membetulkan mask nya . Seems like familiar .

" Btw , nama kau siapa ? " Tanya aku lalu dia memalingkan muka ke arah aku dan berkata --

" Kim taehyung . " Laaa , taehyung ke . Macam mana boleh takperasan . Maybe sebab dia pakai mask kot .

" Aip , laaa . Kenapa pakai mask , lenkali hati² nanti jatuh cam tadi . " Pesan aku perlahan .

" Yeonju , gomawo sebab jadi lifesaver aku tadi . Kalau tak mesti aku dah jatuh . Btw , aku tengah lari daripada fans aku ni senanya . " Katanya perlahan . Mataku melilau² dan ternampak sekumpulan pelajar memegang sepanduk serta memakai baju yg tertulis taehyung .

" Alamak , diorang tengah pandang kita laa . " Katanya perlahan .

" Aku cakap satu dua tiga kau lari senyap² and aku tunjuk dekat diorang wrong way okey . "Cadangku . Yelaa , pepagi buta dah kena kejo dengan fans.  Almaklumlaa , tuan hensem bagai nk rak .

" 1 , 2 , 3 go . " Lalu taehyung berlagak untuk berjalan seperti biasa . Aku pergi ke kumpulan tadi .

" Tadi , aku macam nampak taehyung dekat arah sana . " Kataku sengaja dengan kuat dan terus berjalan . Lalu kumpulan itu berlari ke arah yang alu tunjuk . Haih , nasiblaa diorang makan umpan .

••

Aish , laparnyaa , mau makan apa sih ? Fikirku sendirian . Kemudian , kimbap juga yng dipilih . Harini kita minum banana shake okyy . Lalu kakiku melangkah ke arah kawan² yeoja ku itu. Nampaknya tepi jungkook je yg kosong so shall i ? Hehehehe .

" Jeon , aku nak duduk sini boleh ? " Tanyaku dengan baik tapi dia senyap.  Old-old people said kalau senyap tu maksudnya ya.  So tanpa segan silunya aku duduk sebelah dia .

Belum sempat aku nak rasmikan kimbap yang aku baru beli tadi dia dah bercakap.

" Siapa bagi kau kebenaran duduk kat sini haa ? " Katanya . SiNis .

" T-tapi tadi aku tanya kau diam ? "

" Diam tak bermaksud boleh ! Bla kau daripada sini ! " Katanya lalu menolak kimbap tadi sehingga jatuh ke lantai . Dia tambah lagi dengan pijak kimbap tu pulak . Nice pakej encik jeon .

" Aku tahulaa yang kau marah tapi atleast simpan sikit perasaan marah tu . Kimbap tu aku beli untuk makan bukan untuk pijak . Takpelah dah bukan rezeki aku kan . " Selepas aku berkata begitu kepadanya aku mula menunduk dan mengutip sisa kimbap tersebut .

Selesai aku kutip sisa kimbap tu , aku bangun dan dia memandang aku macam nak telan .
" Dah habis membebel ? Kimbap tu pun nak kutip macam pengutip sampah ! " Katanya lalu tersenyum sinis kepadaku.
Yeah . Perit jugak aku nak telan ayat kau tu . Yaa well , ramai orang yang tengah tengok nthen kau sembur pulak aku kuat² camtu . Aku hanya mampu angkat kaki dan pergi dari situ .

••

Apabila selesai sesi persekolahan , aku mula mengemas barang . Manusia sebelah aku ni tengah mengelamun . Malas laa nak hiraukan dia sekarang . Sekarang kaki aku tengah melangkah ke arah basikal tua aku .

" Eo yeonju ! " Panggil taehyung . Aduiimak dahlaa dia datang sekali dengan bangtan .

" Nae ? " Kataku balik .

" Gomawo tau . Sebab jadi lifesaver aku tadi . Haish , kalau takde kau kan macam manalaa nak lari tadi ? " Katanya lalu tersenyum kecil .

" Alaa , no prob laa . Aku kan lifesaver . So aku akan ada bila korang perlukan bantuan . " Kata aku lalu menunjukkan peace .

" Okaylaa korang , aku nak balik dulu . " Kataku lalu tersenyum dan menaiki basikal lalu melambai ke arah mereka semua .

" BYEE PAKCIKKOOK ! " Jeritku sehingga mereka semua terkejut dengab kelakuan aku tu . Takpelah yg lepas tu biarkan je.  Aku kena cekalkan hati kalau nak berkawan dengan jeon jungkook tu .

♥ bersambung ♥

LifesaverWhere stories live. Discover now