" pakcikkook . " Panggil aku dari arah belakang bila nampak dia berjalan seorang diri ke sekolah . Hari ni aku jalan kaki je ke sekolah .
Amboi , dia ignore akulaaa . Takpe² .
" Haii . " Kata aku lalu terus ambik tempat dan berjalan dekat sebelah dia ." Kau nak apa ? " Tanya dia balik . Dingin .
Hmm . Dah takde panggilan manis dia dekat aku . Ape laa kau ni yeon kau expect dia akan panggil kau sweet² camtu lepas kau ignore dia ?
" Aku nak kau . Ehehe . Alaa , kook maapkanlaa aku yang shantiks lagi chumells-- ni . "
" Bila masa aku marahkan kau pulak ? " Balasnya balik . Ambik kau yeon kena sedas atas muka .
" Ermm , kau tak marah aku ek ? Habis tu kenapa kau dingin dengan aku ? "
" Buat apa nk marah kau ? Aku mengaju jee dengan kau . Tiga hari dah kau ignore aku . Terasalaaa haty aku-- sampai aty kau "
" Auchh . Betul ni ? Siannyaa dah lepas ni aku tak ignore kau dah kyy . " Balas aku . Ya tuhannn , sejak bila dia manja ni mak aiii ! Berkepak perut aku doo . Dia silap makan ubat ke woii !
" Good . Btw , yeon kenapa kau marah aku malam tu ? Kau ingat aku maksudkan betul² ke benda tu ? " Serkapnya .
" Haa ? Eoo ? Mana ada . Ermm , wey dah lewat ni kook . Cepatlaa . " Terus aku ignore soalan dia dan tarik tangan dia sambil berlari ke pagar sekolah .
••
" Yeon ! " Panggil Jungkook untuk kali ke berapa tah .
Aku still tutup muka aku dengan tapak tangan dan tak balas panggilan dia . Perasaan dia lain bila aku sendiri yang pegang tangan dia walaupun dah banyak kali dah . Tangan kekar dia tu yaaa tuhann . Aku malulaaa gilaa . Kuat nakmampus penangan kau ni pakcikk sampai tangan aku terketar-ketar weii .
" Kau malu dengan aku ek ? Sebab kau pegang tangan aku tadi ? Alaa , takyah laa malu yeonn . Kau nak pegang lagi pon boleh sayang-- "
WHatt !
WhaTt !
WhaTt ! Ya ampun jungkook kau boleh pulak promote dekat aku tangan kau yang gah lagi perkasa dan penuh dengan veins yang menjalar keluar tu and panggilan kau tu buat aku rasa nakmeletopp sekarang jugak .
" Bukanlaa aku sakit perut nii . " Balas aku dekat dia . Gila kau nkcakap kat dia benda sebenar . Tu jelaa alasan yang terbaik .
" Eo ? Sakit perut ? Kenapa ? Kau nak ubat ke ? Aku pergi ambik jap tau . " Balasnya kalut . Yaa tuhan , kenapa kau comel sangat nii ? Yap , aku dah angkat muka dari tadi dan perhatikan dia .
" Aniyy . Perut aku dah okey dah . " Balas aku lepas rasa yang keadaan aku dah okey . Pipi pun dah tak merah.
" Aigoo. Ingatkan apelaaa tadi . Dah aku nak pergi toilet jap . Kau duk sini diam² . " Pesannya dengan tegas . Aku hanya senyum dan angkat peace.
Hati aku mula berbunga . Dalam diam-diam dia caring jugak sal aku .
••
Sekarang ni tengah rehat so aku decide nak ajak orang sebelah aku rehat sama² . Yelaa , sebelum berbaik dia asyik rehat dengan yuju je .
" Jung-- " baru je aku nak panggil nama dia aku nampak yuju yang tengah peluk lengan dia sekarang . Tak boleh ni takboleh jadii !
" Jungkook jom gi rehat dengan yang lain . Kau kan dah lama takrehat ngn kitaorang . "
" Sorry sikit okay . Dia rehat dengan aku sekarang . "
" Ohh . Tapi eyy mana boleh camni . Biarlaa dia rehat dengan kitaorang pulak . Yuju , kita hidup ni takleh tamak tau . K , bye . " Balas aku cepat dan tarik lengan baju dia untuk ikut aku .
Jungkook still dengan muka blur diaa tu , halamakk takpe pakcikk aku pahamm kau memang tengah jamm skangg en .
" ehh eo , dah sampai kantin rupanyaa aku ingatkan kau nak culik aku gi mana tadi yeon " katanya lalu ketawa kecil .
" walaweh kantinlaa duh takkan nak bawak kau pegi hati aku lak , kang takjumpa jalan keluar kang baru tau haa "
" takpe aku sanggup stay lelama kat dalam tu . " balasnya lalu yang lain membuat muka menyampah dengan ayatnya tadi .
Lalu kami duduk dan makan dengan bersama2 .
YOU ARE READING
Lifesaver
Fanfictiona story about " prkyeonju " yang sering dianggap lifesaver . Tetapi bukan bagi jeon jungkook . Tetapi , selepas satu kejadian yang berlaku statement jungkook terhadap yeonju mula berubah . ; sty tuned and enjoy this story .