; cedera

22 2 0
                                    

" baby shark dudududududu baby shark dudududududu baby shark -- " nyanyi aku perlahan sambil berjalan . Yelaa , takkan nak nyanyi kuat² kot manalaa tahu ada org follow . Tak ke naya je ?

Tiba² aku terdengar suara meminta tolong dari belakang bangunan yang berhadapan dengan aku . Aish , kalau aku pergi mesti kena marah dengan cikgu sebab lewat ke sekolah . Tapi kalau tak pergi -- aah , abaikan je . Nyawa orang lagi penting .

Aku mula mendekati arah suara yang meminta tolong tersebut . Looks like ada namja yang tengah sentuh or lagi specific raba. Wait , what ? RABA ? oh my , ohh my english oh my , oh my english . Bahasa inggeris taktahu fikiran boleh buntu , eh stop³ ni dh merapu dah ni . Baik aku pergi tolong yeoja tu .

" Anyeonghasayo ahjusshi . " Sapa aku dengan baik . Bila aku tengok , namja ni dalam lingkungan 30-59 yrs old . Nampak sangat dia mabuk and out of control sekarang ni .

" Auu , neo nomu yeppo . " Katanya kepada aku . Well , taknak riak okok tipu je .

Aku pergi ke arah yeoja yang terduduk itu dan mengangkatnya . Daripada lambang jaket yang dia pakai pun aku dah tahu dia satu sekolah dengan aku .
Dia bangun dan mengelap mukanya yang sudah dipenuhi air mata itu .

" Wau , lauk besar kita harini . " Kata 2 orang namja yang tiba² muncul itu. Tak dapat dikesan daripada celah lubang planet alien mana dia datang .

" Unnie , saya takut . " Katanya dengan perlahan .

" Gwenchana . Selagi unnie ada , you'll be fine . Arasseo ? " Kataku untuk memberi semangat . Macam mana dia tahu aku ni senior dia sebab tag kelas yg aku pakai tu . Alaa , yg segi empat panjang tu . Haa , yg tu .

Kedua² lelaki itu terus menerkam kami berdua macam singa yang hendak beranak . Aku mula membuka langkah silat . Wachaaa , haa jgn memain dengan kaklong ni . Kakiku dihayun sehingga ke pipi lelaki tersebut dan terciptalah kesan tapak kasutku di mukanya. Terteleng-teleng kepalanya dan dia jatuh lalu pengsan .

Seorang lagi lelaki sempat memukul aku menggunakan kayu . Kami berdua bertumbuk dan tanpa aku sedar , dia mengambil pisau lipat di dalam poketnya . Dia melibas pisau tersebut dan terkena dibahagian lengan kiri . Penyembur lada aku ambil di dalam poket jaket dan semburkan ke mukanya yang macam jang obok itu . Akhirnya , dia tumpas juga .

" Unnie , unnie cedera ke ? " Tanya yeoja itu kepada aku . Aku hanya menggeleng dan mengajaknya untuk ke sekolah .

Yeoja tersebut hanya mengangguk dan melihat aku dengan pandangan kesian.

••

Sesampainya kami berdua ke sekolah , aku dipanggil oleh guru disiplin kerana datang lewat . Nasib baik alasan aku kukuh iaitu kerana menyelamatkan nyawa seseorang . Selepas itu , aku pergi ke rooftop bersamanya kerana diminta olehnya .

" Unnie , nama saya kim minjun . Saya ada oppa , kejap lagi dia datang jumpa kita . " Kata minjun .

" Laa , kim minjun rupanya . Unnie , park yeonju panggil je nak panggil apa pun. " Kataku sambil menahan sakit . Taksangka dalan jugak libasan dia tu . Aku baru perasan bila darah menitik dari lengan aku . Haa , lepas siap belasah namja² tadi , minjun terus call polis dan diorang dah kena tangkap masuk lokap .

Beberapa minit kemudian , datanglah orang yang dinantikan . Aku terkejut sedikit dan boleh dikatakan mereka pun terkejut dengan aku.

" Yeonju ? Minjun ? " Kata seseorang iaitu namjoon. Namjoonlah rupanya abang kandung minjun . Laaaaaaa !

" Oppa ! " Kata minjun lalu memeluk abangnya itu sambil menangis . Aku hanya tersenyum kecil melihat kelakuan minjun . Yang aku taksangka semua member bts datang termasuk 'PAKCIKKOOK' .

" Wae , apa yang jadi senanya ? " Tanya jin .

" What the hell is going on yeon ? " Tanya suga pula .

" Tanya minjun sendiri . " Kata aku pendek . Lengan aku yang masih berdarah itu disorok dibelakang badan .

" Min , tsk minjun almost nak kena rogol tadi . Nasib bb-aik unnie y--yeonju ada t--tadi . " Terangnya satu persatu . Semua yang berada di situ terkejut .

" Lepastu macam mana ? Korang okey ke ? Namja yang nak rape minjun kat mana ? " Asak hoseok dengan soalan lain .

" Seok , don't force her too much please . She's in trauma rn . Aku just tolong dia macamtu je . Penjahat tu dah masuk dalam lokap and nobody was injured . So , don't worry to much . " Kataku dengan lembut .

" Ouh , arra . Kau okey je kan ? " Kata hoseok .

" Ha,ah . Kau takde cedera kat mana² kan wei ? Risau jugak kitorang ni . " Kata jimin pula . Aku hanya menggeleng perlahan dan senyum segaris .

" Pabo . " Kata jungkook dengan agak kuat .

" Waegurae kook ? " Tanya taehyung balik . Jungkook menghiraukan soalan taehyung dan mula berjalan mendekati aku .

" Can i see your hand ? " Katanya lalu aku mula cemas . Rilex yeon , bagi je tangan kanan kau tu .

Lalu tangan kanan dihulurkan . Dan dia menggeleng . Tangan kiri pula dimintanya .

" Aniyaa , aku okey je . Takde apa² pun dengan left hands . Takpelaa , korang boleh turun . Joon nanti kau hantar minjun ke bilik sakit . " Kataku untuk menghalau diorang .

" Peliknya kau ni yeon ? Kauu betul² okey ke haaa ? " Tanya namjoon untuk meminta kepastian .

" Yaa , im fine . " Balasku dengan nada yakin .

Dengan tiba² tangan kiriku dicapai oleh jungkook . Lengan tanganku direntap dan nampaklah luka yang agak dalam beserta darah yang masih segar mengalir pada tanganku .

Bts termasuk aku terpaku. Macam mana dia tahu ?

" Yeon , tangan kau ! "

" Ber "

" Da "

" Rah "

" Laa " . Kata mereka seorang demi seorang . Mereka semua mula risau .

" Kalau dah tahu cedera , rawatlaa diri kau tu . Pabo . " Katanya dengan nada sinis . At this time terlintas dalam kepala aku satu plan.

" Kalau kau taknak rawat aku selagi tulaa aku takkan rawat luka ni . " Kataku sambil tersenyum mengejek dan memulangkan paku keras kepadanya .

Bts serta minjun dan 'dia' terkedu buat seketika .

♥ bersambung♥

LifesaverWhere stories live. Discover now