; friends ?

23 4 3
                                    

" what the ? Korang dah tengok show aku so korang kena bayarlaa . " Kata aku sinis .

" well , taksangka kau pengemis en ? "

" pengemis ? Kau ingat aku ni materialistic sangat ke sampai sanggup mengemis macam tu ? Btw , introduce laa nama korang . "

" not bad " fikir mereka di dalam hati . Yaa , selalunya yeoja yang nak rapat dengan mereka disebabkan duit , dan nak famous je .

" Aku leader group bts a.ka bangtanboys ni . Kim namjoon , "

" Aku kim seok jin . "

" Aku jung hoseok . " Katanya ceria .

" Aku park jimin . "

" My name is kim taehyung bruh . "
Lalu mereka mendiamkan diri untuk memberi giliran bagi seorang lagi member untuk memperkenalkan diri dia sendiri .

" eh , kau ni seatmate aku kan . Taksangka jodoh kita kuat . " Balas aku spontan lalu menumbuk perlahan bahunya .

" don't you dare to touch me pendek . " Balasnya dengan dingin . Heol , aku nak beramah mesra je pun . Takkanlaa takboleh kot .

" okay okay . Sorry -- ?

" Jeon jungkook . " Kata namjoon bagi pihaknya .

" Ouh okay . Ermm , aku nak cakap sorry sebab terkureng ajar dengan korang tadi . Can't you see why . Siapa je yg suka orang ejek dia kan . Last but not least , nice to meet you guys . Recess pun dah habis so aku nak masuk kelas dulu . " Minta aku dengan baik . Lalu mereka hanya mengangguk dan kaki ku menuju ke arah kelas .

••

Bts's situation .

" Ganaih betul budak tadi tu . Korang kenal ke dia ? " Tanya jin .

" Dia budak baru hyung . Classmates taekookmin and seatmate kook . " Balas jimin .

" Pandai dia aim sasaran . " Kata yoongi . Jarang bagi dia untuk memuji seseorang lagi² yeoja .

" Yass . Nampak macam sporting and baik je . Dia dah jadi lifesaver chim untuk harini . " Tambah hoseok .

" Haa , dahlaa tu . Chim nanti pergi bilik kesihatan dengan tae . Hyung nak masuk kelas ni . " Pintas jin dan mereka semua turun dari rooftop tersebut .

••

Dalam perjalanan ke kelas , aku terserempak dengan hana . Seems like dia tengah bercakap dengan namja yang aku pukul tadi . Wthell ? Namja tu dahlaa takbagus . Wait , so jimin minat hana ? And jihoon tu boyfie hana ? Wht a coincidence .

" Daripada aku layan baik aku pergi masuk kelas . "

" Yeonju ! " Panggil seseorang dari arah belakang aku . Haa sudah , bala apa pulak ni ?

" Yeonju tunggu sekejap . " Kata yeoja itu . Ahh , kisah pe aku baik aku lari . And , dalam sekelip mata aku lesap and menyorok dalam kelas . Kenapalaa hari first day jugak yang masalah nak datang .

••

" Eii . Mana dia ni tadi ? Cepat betul lesap . Aku nak ajak berkawan pun taknak . Aih . " Fikir yeoja itu . Lalu dia dan gengnya beredar ke kelas masing - masing .

••

Finally dah habis sekolah . Aku mengemas barang yang tersadai di atas meja . Sempatlaa jugak aku mengintai orang sebelah . Seems like he's very tired .

" Baik aku tolong kemas barang dia . " Fikir aku . Lalu , pemadam serta alat tulis dan buku disusun di dalam beg . Habuk pemadam aku sapu ke bawah . Done , bukannya susah pun . Aku letakkan beg dia di atas meja . Pandai² laa kawan dia gerak suruh bangun .

Sementara itu , jimin dan taehyung sibuk memerhati yeonju yang sedang mengemas barang jungkook itu .

" wau , good job . Baguslaa si yeonju ni tolong kook . " Kata taehyung .

" Betul³ . Tapikan tae , aku belum cakap thanks dekat dia sebab tolong aku . Alu terhutang budilaa dengan dia . "

" Aigoo jiminaa . Kau patut ucap terima kasih nanti . " Cadang taehyung lalu jimin hanya mencebik .

••

Dalam perjalanan untuk ke tempat parking basikal , sempat aku lilaukan mata untuk tengok suasana dekat sekolah tu . And my opinion , sekolah ni cantik and nyaman . Bersih pulak tu . Tiba² aku terdengar macam nama aku dipanggil .

" Err , em-- yeonju ! "

" Eo ? Laa jimin rupanya . " Balas aku supaya dia selesa sikit . Sebab nampak macam dia awkward sangat nak tegur aku . Maybe dia ingat aku ni garang kot . Ahaha .

" Er , aku sebenarnya -- " kata² dia tetiba tergantung . Dapat aku tengok dari belakang dia tu member dia yang lain otw datang arah kitorang .

Lalu taehyung memberi signal kepada jimin .

" Aku senanya nak cakap thanks sebab tolong aku tadi tu je . " Katanya senafas . Aku taktahulaa dia kuasa rap ke apa .

" Laa , tu je ke ? Smol matter bruh . " Kata aku lalu menepuk bahu dia perlahan . Maybe orang lain akan ingat aku ni gatal but aku buat macam tu untuk selesakan both sides . Dan mengeratkan silaturrahim .

" Err . Okay . Btw , kita kawan ? " Tanyanya dan aku hanya mengangguk lalu berhigh-five dengannya dan juga taehyung .

Member mereka yang baru sampai itu menegur jimin .

" Chim , asal jumpa dengan yeonju ? " Tanya namjoon .

Jimin yang teragak - agak untuk bercakap itu terus dipintas oleh aku .

" Dia nak cakap thanks dengan aku . Tu sahaja namjoon . "

" Ouh . Okay . Kajja , kita balik . " ajaknya dan mereka mula berjalan untuk balik tetapi terhenti dengan panggilan aku .

" Erm korang . " Panggil aku tak terlalu kuat .

Lalu mereka bertujuh berpaling ke arah aku . Aku mula berjalan mendekati mereka .

" Kita kawan kan ? " Tanya aku . Yelaa mana tahu esok dah jadi strangers .

Lalu namjoon melihat ke arah member yang lain mengangguk kecuali jungkook . Dia hanya mengeluh perlahan .

" Yaa . We're friends now buddy . " Kata namjoon lalu aku mengangguk perlahan . Finally , ada jugak kawan walaupun namja .

" not me . " Celah seseorang . Okay , i got it . Si pakcikkook ni taknak kawan dengan aku . Ohh , letme die .

" Okay . " Kata aku perlahan . Lalu aku berlalu pergi ke arah basikal ku yang sudah kerepot yitu .

" AKU AKAN BUAT KAU NAK KAWAN DENGAN AKU PAKCIKKOOK ! " Jerit aku sambil mengayuh basikal aku sendiri . Lantaklaa diorang nak cakap aku gile ke hape .

♥ bersambung ♥

Walaupun hanya 2 orang je yang baca (sobsob) aku akan tetap buat cerita ni sampai habis . Fighting dearself .

LifesaverWhere stories live. Discover now