; broken

10 2 0
                                    

Aku terkedu buat sementara . Hati aku mula goyah balik . Aku rasa perasaan nilaa yang dinamakan love . Aku je yang tak perasan yang aku dah fall dengan dia ni . Tuhan , i've got butterflies in my stomach .

" Ermm , i will . Ss-ekarang l-lepaskan boleh tak ? " Kata aku dengan tergagap gagap .

" Aishh this kiddo , hahaha . " Katanya lalu menggosok kepala aku perlahan-lahan dan tersenyum kecil . God , there's an angel here and I'm keep falling for him . Heart , i'm begging you don't beat to fast cause you will blow up .

" Kenapa pandang aku tak berkelip haa ? " Tanyanya .

" Perasan welkk . " Kata aku lalu menjelir lidah kepadanya . Dan kami berkejaran disekitar kawasan tersebut . God , if this was a dream don't wake me up cause i want to be in this dream forever .

••

" Sweet nya diorang . Aku yang sama² beku ngn yoongi ni pun jeles duh . " Kata haneul .

" Kan . Aku pun , they deserve some happiness right ? "

" Yupp . Aku harap diorang akan kekal macamni . " Kata jiwon pula .

••

Malam ni kitaorang adakan barbeque . Yahooo . Yang lelaki bahagian menggrilkan makanan dan perempuan pulak perap bahan yang nak dimasak . Jin dengan namjoon dah takeover grill yang besar dan jungkook yang kecik.  Aku melangkah kearah Jungkook sambil membawa bahan makanan yang dah diperap tadi untuk dia bakar . Taktahulaa kenapa diorang bersungguh-sungguh suruh si maknae yang buat kerja dengan si maknae . Yang taktahannya aku dengan jungkook je yang kena . Taehyung , jimin &  gf diorang takkena pulak . Tapi aku abaikan je .

" Nah , aku letak kat sini tau perapan - perapan ni . " Kata aku kepada Jungkook dan nak melangkah pergi .

" Ehh , honey . " panggilnya balik .

" Apa pakcikk ? " Tanya aku sambil berpaling kebelakang.

" Temanlaa aku . Tengok hyung yang lain semua ada yeojachingu yang teman tau . " Katanya sambil menghentak kaki.

" Manja . Alaa , biarlaa tu yeojachingu diorang .
Kita yang 'takde' ni biarkan jelaa . " Balas aku .

" Kalau macamtu jom jadi yeojachingu aku nak ? " Tanya dia dengan muka selamba . Haih , mamat ni memain ke apa haa ? Muka aku dah panaih ni .

" Kook , jangan nak bergurau laa dengan aku ? Aku bukan taste kau pun kan ? Dahlaa aku nakgi join diorang . " Entah kenapa tapi ayat yang dia ucap tu terkesan gila dekat aku walaupun aku tahu dia hanya bergurau .

" I'M not kidding gurl . " Katanya dengan serius pula . Dah kenapa tukar mood pulak ni .

" I take that as nothing . " Balas aku senafas dan pergi ke arah yang lain . Aku memang taksuka kalau dia cakap benda macam ni.  You know right ? Like he gave me a fake hope that i really want it to be real . Tiba-tiba tangan aku ditarik dengan pantas .

" When i say that i'm serious I really mean it park yeonju . " Katanya apabila aku dah berada didalam dakapan dia . Muka aku terus berbahang walaupun malam tu terrrsangatlaa sejuk .

" Kau maksudkan ke benda ni ? " Tanya aku lalu dia mengangguk . Selepas beberapa minit , bila aku nak balas balik dia mula suka dengan kuat .

" Hahahahaha . Kau dah masuk perangkap honey . Aku gurau je . And rasanya pelukan aku memang hangat en sampai kau tak nak lepaskan ? Takpe just hug me. " katanya selamba lalu aku terus lepaskan pelukan tu . Betapa sakit plus geramnya hati aku masa ni .

" You'll consider this as a joke haa jeon jungkook ? Nice move cause i'm really trapped in this silly jokes rn . "

" Hey , what's your prob haa ? Aku gurau je kan ? " Tanyanya dengan muka pelik.

" yAa , you're just consider my feelings just a jokes ? Kau anggap aku takterkesan dengan gurauan kau ni kan ? I got it . " Kata aku sambil menahan rasa dan mula menuju ke arah btsft.her dan kakak² aku yang tengah memerhati scene tadi dari jauh .

" Korang , aku nak balik dulu boleh tak ? Tak sedap badan . " kataku dengan perlahan .

" Biar jiwon dengan haneul yang hantar ok ? " Tanya namjoon lalu aku hanya mengangguk . Yang lain hanya senyap .

Lalu kami bertiga bertolak ke rumah aku dengan kadar segera . Aku perasan sangat yang diorang nampak pergaduhan tadi tapi aku abaikan je sebab perasaan sakit hati tu masih menguasai aku . Harapan aku untuk cipta memori yang indah malam ni nampaknya gagal .

Sesampainya aku dekat rumah , aku berterima kasih dekat diorang berdua sebab hantar aku . Bilik aku adalah tempat pertama yang aku tuju dan katil adalah tempat aku meluahkan perasaan .

••

Mata yang mengantuk tu pada pagi ini aku gagahkan jugak untuk celik . Aku bangun dan bersila dekat atas katil . Aku termenung sekejap dan bangun and mula bersiap untuk ke sekolah .

••

" Morning yeon . " Sapa her bila aku join diorang untuk teman jian breakfast dekat kantin .

" Hai . " Balas aku balik . Lepas tu aku mula leka dan mengelamun . Masuk hari ni dah 3 hari aku elakkan diri aku daripada jungkook . Bila dia tanya aku senyap . Bila face to face dengan dia sepatah pun tak keluar daripada mulut aku . And guess what ? Dia dah makin rapat dengan yuju . Dia pun dah nampak cam fed up dengan aku .

" Yeon-- " panggil jiwon unnie .

" Yeon . Yeon dengar tak apa yang kitaorang cakap ? " Kata hyesung unnie pula .

" Haa ? Eo ? Apa yang korang cakap dekat yeon ? " Tanya aku balik lepas tersedar daripada lamunan tadi .

" Kitorang tanya Yeon nak macamni sampai bila ? Jungkook and yuju tu pun dah makin rapat . "

" Entah . " Aku angkat bahu . Sejujurnya aku taknak jadi macam ni tapi dia yang anggap aku macam gurauan . Yelaa , aku rasa aku tak sepatutnya salahkan dia sebab dia bukannya tahu apa² perasaan aku dekat dia so thats mean i need to apologise to him .

" Nantilaa yeon mintak maaf dengan dia . Maybe its my fault . "

" Haa baguslaa tu bincang leklok tau . " Pesan yang lain .

" Hmm . Thanks sebab bagi semangat kat yeon . "

" No prob yeon . " Balas mereka serentak lalu kami tergelak di situ . Dalam fikiran aku , aku mula rancang camna nak pujuk dia balik .

••

Tbc . Alang² votment laa sekali :)

LifesaverWhere stories live. Discover now