; risau

18 2 0
                                    

" aku ? rawat ? kau ? Heh , jangan mimpilaa ! " Katanya dengan bongkak .

Okey , let's see sejauh mana kau pegang kata² kau tu .
" So , aku takkan rawat luka ni sampai bila² . Biar aku mati sebab kekurangan darah and roh aku taktenang lepastu cari then kacau kau . Aku okey je . " Kata aku sambil berkerut sedikit dan menahan sakit .

" Weh , kau biar betik -- " kata hoseok .

" Nangka " lalu disambung oleh jimin

" Madu ? Agak² laa yeon . Tu mesti sakit en . Dahlaa kau tu yeoja . " Dan diakhiri oleh taehyung .

" Ani , kan aku dah cakap tadi . So , its up to you 'pakcikkook' . " Kataku lalu senyum segaris .

" Kook , just treat her . " Kata namjoon .

" Mati budak tu nanti . " Kata yoongi sambil menyilangkan tangannya .

" Whatthe ? Haih , arasseo , arasseo ! Jom pergi bilik kesihatan . Aku taknak orang panggil aku PEMBUNUH ! " Kata jungkook dengan nada pasrah .

Hehehe . Aku tersenyum perlahan didalam hati . Nasiblaa diorang main peranan untuk tolong aku cepat² kalau tak memang dah arwah dah rasanya aku ni . Lalu , aku bersama minjun dan bts pergi ke bilik kesihatan .

••

" Duduk diam-diam . Maybe sakit sikit . Siapa suruh diri tu bodoh sangat pergi kacau hal orang lain . Kan dah kena ! " Warning dia awal² . Aku hanya senyum dan sesekali berkerut sebab tahan kesakitan tu . Mata aku mula galak untuk menilik wajah halus milik jeon jungkook .

" Kenapa kau tengok aku macamtu ? " Tanyanya sambil menyapu ubat berwarna kuning di lukaku .

" Tak . Kau lain sekarang . Kau dah banyak bercakap dengan aku and seems like aku dah jadi kawan kau pakcikkook . " Kataku lalu senyum kepadanya .

Perbuatannya terhenti dan matanya galak melihat muka aku dari jarak yang agak dekat .

" neo yeppeo . " Kata jungkook di dalam hatinya . Lalu dia tersedar dan meneruskan kerjanya kembali .

Selepas setengah jam , kerja mencuci luka tersebut telah siap . Ouh and bts & minjun dah masuk kelas dari tadi lagi .

" Lain kali jangan mintak tolong daripada aku , jangan tunjuk muka kau depan aku and jangan ingat yang bila aku tolong kau means aku nak berkawan dengan kau . Not at all . " Kata jungkook dingin lalu keluar meninggalkan yeonju seorang diri di dalam bilik kesihatan tersebut .

" Kalau kau cakap macamtu so , aku akan buat yang sebaliknya . " Tekad aku didalam hati .

••

Seminggu kemudian , luka aku kembali pulih . And seminggu tulaa aku makin cuba untuk rapat dengan jungkook tu . Kadang² aku takfaham jugak dengan diri sendiri , walaupun dia hina aku , aku still bersungguh nak berkawan dengan dia . Aku taktahu daripada mana perasaan ni datang but ehm-- just ignore it .

" Eo , hye yeon . " Kata taehyung .

" Eh , hye tae . " Balas aku balik .

" Macam mana , ehem-- dengan luka kau tu ? " Tanya jungkook dengan teragak² .

" Aigoo . Kau risaukan aku ek ? " Kataku sekadar untuk menyakatnya .

" M-mana ada ! Ikut kaulaaa pabo . " Balas jungkook .

" Aaa , tipu . Kau risaukan aku kan . Wauu , it feels niceu . Haritu bukan main lagi jangan tunjuk muka depan aku blablabla , sekarang dia yang tunjukkan muka dia tu . Haih , thanks sebab risaukan aku . " Kata aku dengan bersahaja . Yang lain sudah tergelak mendengar celoteh aku sendiri .

" Kook cakap macamtu dekat yeon ? " Tanya jin .

" Ahahaha . Yeon , kalau kau nak tahu kook ni baik sebenarnya . Cuma -- " kata² hoseok terhenti disebabkan dia diberikan sepakan daripada namjoon .

" Cuma ? " Tanya aku balik . Yelaa , mestilah aku musykil .

" Er-- aniyaa . Jomlaa masuk kelas . " Kata hoseok lalu berlari ke arah kelasnya itu . Nampak macam diorang ada sorokkan sesuatu je but erm-- , apae ape jelah .

••

" yeon , aku dengar kau cedera wei . Sorrylaa , her takde untuk kau . " Kata jian .

" Ani , gwenchana . See , aku dah sihat dan bersemangat . " Kata aku lalu senyum kepada mereka . 'Her' takpergi sekolah untuk seminggu sebab diorang cakap ada hal urgent so aku just mengiyakannya sahaja .

" Aigoo . Uri yeon is so strong . " Balas hyesung unnie lalu menggosok rambutku . Sebenarnya , jiwon , haneul dan hyesung unnie adalah setahun lebih tua daripada aku . Manakala jian sama umur dengan aku tapi mereka semua menganggap aku sebagai adik beradik mereka .

Tiba² aku teringat sesuatu tentang seseorang yang bernama yuju . Kalau taksilap aku dia ada kaitan dengan Jungkook . And this is the right time to ask them .

" Erm korang , apa kaitan yuju dengan jungkook haa ? " Tanya aku lalu mereka berempat senyap .

" Macam mana yeonju tahu pasal ni ? " Tanya jiwon unnie .

" Erm jian yang cakap dekat yeon haritu kan . Masa kita rehat . " kataku lalu jian mengangguk .

" Nampaknya kitorang kena ceritakan perkara sebenar dekat yeonju . Jom kita pergi dekat rooftop . " Kata haneul unnie lalu kami semua mengikutinya .

" Tapi lepasni ada kelas . " Tanyaku sambil berjalan .

" Takpe , skip dulu kelas tu . " Kata hyesung unnie dengan serius . Aku just mengangguk perlahan je .

Sesampainya kami di atas , kami duduk didalam satu bulatan . Lalu jiwon unnie memulakan perbualannya .

" Sebenarnya dulu , jungkook ada suka seorang yeoja yang bernama bae yuju . Dia suka sangat dekat yuju tu sampai hari² belanjakan duit dia just for yuju . Satu hari , jian nampak yuju keluar dengan lelaki lain . So , bila kitorang selidik rupanya yuju tu pisau cukur . Kitorang and bangtan dah warning jungkook banyak kali but love blinds him and sejak tu dia jadi lain . One day , yuju terpaksa berpindah sebab dia dah jumpa dengan mangsa baru . Iaitu orang yang lagi kaya daripada jungkook . So , Jungkook ingat dia terpaksa pindah ke luar negara but the truth is sebaliknya . Tulaa cerita sebenarnya dia taknak rapat dengan yeoja . " Terang jiwon unnie dan aku mengangguk faham .

" Ouh , macamtu rupanya . Patutlaa dia taksuka yeon jadi kawan dia . "

" Yeon bukan sekadar nak jadi kawan dia kan ? " Tebak hyesung unnie .

" Eh , mana adalaa . " Balasku perlahan.

" Unnie just tanya je . Haha , janganlaa ambik serius . " Katanya lalu ketawa .

" Ha,ah . Lagipun kalau yeon suka dia yeon jugak yang akan sakit . " Kata haneul unnie sambil menepuk belakangku perlahan . Entah kenapa , aku rasa macam haneul unnie maksudkannya .

♥ bersambung ♥

LifesaverWhere stories live. Discover now