Seorang yeoja keluar daripada sebuah kereta BMW berwarna putih bersama 3 lagi rakannya itu dan memandang bangunan dihadapannya .
" Finally , we meet again honey . " Kata yeoja tersebut dengan senyuman yang tidak dapat ditafsir pada mukanya .••
" Anyeong . " Kata saem Daniel lalu kami semua berdiri dan membalasnya balik .
" Harini akan ada 4 pelajar baru yang akan masuk ke kelas ni . " Katanya lalu satu kelas bersorak .
" Yeoja ke namja saem ? "
" Kamu tengoklaa sendiri ye . Now , silakan masuk semua . " Kata saem d. kepada pelajar yang berada di luar kelas itu . Lalu masuklah 4 orang pelajar yeoja itu dengan lemah lembut sekali .
" Hye , my name is bae yuju imnida . " Kata salah seorang pelajar itu lalu Jungkook yang sedang menekup mukanya itu terbangun . Apa kepeliknya Jungkook ni . Jap , bae yuju ? Seolmaa ?
Lalu 3 orang lagi memperkenalkan diri pula sebagai oh kyungmi , cho sarang dan han yerin . Bila aku tengok reaksi mamat sebelah aku ni mata dia taklepas daripada pandang yuju tu .
Lepas tu saem d. suruh diorang duduk ditempat yang kosong dan antaranya ialah dibelakang Jungkook and guess what ? Yujulah yang duduk dibelakang jungkook .
••
Selepas habis 3 matapelajaran , kami semua membeli di kantin dan naik ke rooftop . Lupa pulak nak cakap yang hana unnie dah baik dengan aku and couple dengan jimin . Taksangka tekaan aku yang jimin suka hana unnie tu betul . Anyway , aku bahagia untuk diorang . Sedang asyik kitaorang berbual , jimin mula membuka cerita .
" Korang , tadi ada 4 budak baru yang masuk kelas kitorang . "
" Haa , betul tu . " Balas taehyung .
" Siapa ? Cantik tak ? Jimin jangan nak menggatal eh ! " Warning hana unnie awal - awal lalu kami semua tergelak perlahan .
" Mana ada okay . Chim setia dengan noona je . " Kata jimin sambil memberi flying kiss kepada hana unnie .
" Amboi , dah²laa tu . Siapa yang masuk tu ? Yeon pun mesti tahu sebab yeon sekelas dengan diorang kan ? " Tanya jiwon unnie .
" Bae yuju , oh kyungmi , cho sarang dan han yerin . " Kata aku senafas dan mereka semua terdiam .
" Yuju ? " Tanya namjoon balik untuk meminta kepastian . Lalu aku mengangguk .
" Yang aku geramnya bolehlaa minah tu pergi duduk belakang jungkook padahal tempat kosong yang lain banyak lagi tau . Aishh ! " Kata jian sambil membentak perlahan . Lalu taehyung memegang tangan kanan jian dengan lembut untuk menenangkannya.
" Sekarangni pun Kook takde sekali dengan kita sebab dia tu ajak kook gi makan . " Kata jimin pula .
" Tu hak dia . Kita tak boleh nak halang chim . " Kata aku perlahan .
" Memanglaa , tapi yeon the problem is yuju just want to use him for her own's sake's . Takkan kita nak biar je . Kau boleh halang yeoja tu . " Kata hoseok memberi semangat . Yang lain pula mengangguk setuju dengan percakapan hoseok .
" Yeon boleh tegur and tunjuk dekat kook siapa yang betul and siapa yang salah ? " Kata namjoon pula .
" Betul tu ! Yeon boleh sedarkan jungkook daripada jadi mangsa macam dulu ! " Kata aku dengan bersemangat .
" Chill yeon chill ! " Kata yoongi sambil tersenyum nipis .
" Yoongi , kau nampak hensem laa ! Jimin pun , taehyung pun , jin pun , hoseok pun ! " Kata aku dengan kuat sambil berdiri .
" Kenapa nama aku takde ? " Tanya namjoon . Lalu aku menjawab disebabkan dia takde yeochin dan dia hanya membuat muka masam .
" Yeon jangan cari pasal ! " Warning hana unnie .
" Dun't mess with me honey . "
" Ehemm . Yang yeon puji tu senanya namchin kitaorang tau ! "
" Yeonnnnnn , jangan buat hal okey . " Ancam mereka semua lalu aku hanya membuat muka toya kepada mereka dan seterusnya dikejar oleh gf² namja-namja yang aku puji tadi . Namja - namja tersebut hanya tergelak dengan perangai yeochin mereka yang cemburu itu .
••
Akhirnya dah sampai waktu last and tinggal beberapa minit lagi untuk balik .
" Jadi saya harap awak semua boleh siapkan kerja rumah dan hantar secepat yang boleh okey . That's all and you can go home . " Kata miss soo iaitu guru bi .
" Jungkook , kajja balik dengan yuju ? " Tanya yuju apabila jungkook sedang mengemas barang-barangnya itu.
" Mian tapi jungkook kena balik dengan bts . Bye . " Katanya kepada yuju lalu terus berlalu keluar . Yang aku taktahannya dia pi tarik tangan aku tu kenapa ?
" Pakcikkook kau tarik tangan aku kenapa wei ? " Tanya aku . Nasib baiklaa barang semua dah kemas awal -awal .
" Molla . Saja . Aku suka pegang tangan kau . "
" Haa ? Tapi kenapa ? Peliknya ? " Balas aku balik .
" Entahlaa rasanya dah jatuh cinta dengan kau kot . " Balasnya sambil tersenyum .
" Ni mesti nak menyakat kan . Dahla , lepas nanti orang lain tengon takpepasal kena usik . " Kataku lalu dia melepaskan tangan aku dengan perlahan-lahan .
" Yuju tu siapa ? " Tanya aku lepas dia tetiba senyap .
" Ex-yeochin aku . Tapi dia mintak get back tadi . Kau rasa patut tak aku terima yeon ? " Kata Jungkook jujur .
' Kalau akulaa takpayah terus terima minah pisau cukur tu sebab last - last dia sakitkan hati kau jugak . Aku benci bila benda tu jadi so kau patut buang je dia dalam kamus hidup kau ! ' kalau ikutkan hati aku nak je aku cakap benda ni kat dia tapi aku takboleh salah langkah .
" Erm , kalau aku , aku takkan teragak - agak untuk tak terima orang yang pernah tinggalkan aku terkapai-kapai lepas tu nak kutip aku balik . That's just my opinion . "
" Ouh . Okay yeon , thanks . " Balasnya lalu aku hanya mengangguk perlahan .
••
♥ bersambung ♥
Kalau boleh tolong vote dekat setiap chapter dan jangan jadi silent reader ;)
Comments sangat dialu - alukan . 🌸
YOU ARE READING
Lifesaver
Fanfictiona story about " prkyeonju " yang sering dianggap lifesaver . Tetapi bukan bagi jeon jungkook . Tetapi , selepas satu kejadian yang berlaku statement jungkook terhadap yeonju mula berubah . ; sty tuned and enjoy this story .