Selepas beberapa hari , aku dah boleh checkout daripada hospital tu . Haih , dah malas dah masuk hospital sebab boring .
" Morning mama . " kata aku sambil mengambil sekeping roti dan menyapu jem diatasnya .
" Morning , so macam mana kepala tu ? Okey dah ke ? " Tanya mama . Yelaa , haritu masa dekat hospital mama ngn papa tak boleh pergi sebab ada problem sikit .
" Em . Dah okey dah . " Balasku perlahan .
" Bukan setakat dah okey tapi betul-betul okey maa . Maklumlah , buah hati yang jaga dia kat hospital haritu . " Sampuk hara unnie .
" Amboi yeon , dah pandai ye anak mama sekarang . "
" Mana adalaa mama , apa ni wei . Jangan laaa . " Kataku sambil menyiku perlahan siku hara unnie dan dia hanya tersenyum kecil .
" Kalau tak sembuh pun takpe kau tu . Buat orang menyemak je dekat rumah ni . " Sebut satu suara .
" Hana , kenapa dengan kamu ni ? Yeon ni kan keluarga ni jugak . " Kata Mrs. Kim tegas .
" Takbetulke apa yang hana cakap mama ? Dahla menumpang je dekat sini . Klah , hana pergi dulu mama . Byee . " Katanya lalu mencebik dan keluar daripada pintu utama .
" Jangan ambik hati tau yeon dengan apa yang dia cakap tu . " Kata mama kepadaku . Hara unnie tengah usap belakang aku perlahan - lahan .
" Aniyaa . Yeon kan kuat . Yeon tak ambik hati langsung laa . Okeylah , Yeon pergi dulu . Anyeong . Hara , sys at school yaa . " Kataku kepada hara unnie dan menyalam mama .
••
Sesampainya aku di sekolah , aku terus berjalan menuju ke arah kelas . Tiba² aku terlanggar seseorang .
" Eo ? Om , mianhae saya tak sengaja . " Kata aku sambil mengambil barang yang jatuh di lantai .
" Sokay yeonju . " Kata orang yang dilanggar tersebut .
" Eh , laa pakcikkook rupanya . Sorry , aku termengelamun jauh sangat tadi . "
" Ani , aku okey je . Kalau macam tu jomlaa masuk kelas sama - sama . " Katanya lalu memegang tangan aku dan Ianya mengalirkan suatu renjatan kepada hati ini .
" Erm , wei aku rasa kan takyah aa pegang tangan aku . Nanti orang lain pikir apa pulak kan ? "
" Takyahlaa hiraukan diorang tu . " Balasnya selamba lalu kami masuk ke kelas tersebut dan semua mata memandang ke arah tangan aku dan dia yang bertaut itu .
" selamat pengantin baru semoga ke anak cicit bahagia-- " kata jimin .
" Eh ah , eh ahh , eh ahh , eh ahh . " dan disambung oleh taehyung lalu kelas tersebut dipenuhi dengan usikan .
" Mana adelaa korang ni . Aku dengan pakcikkook ni kawan jelaa . Haih , " kataku lalu melepaskan pegangannya tersebut .
" Fulamak cinta jungkook ditolak laa weii " kata pula park Chanyeol . Lalu aku membaling pemadam dan tepat mengena kepala Chanyeol dan kelas tersebut dipenuhi gelak ketawa yang sakan .
••
Finally , sesi persekolahan dah habis dan bolehlaa kita balik . Yahoo . Tiba² mata aku ternampak gerak geri yang mencurigakan . Hana , kakak tiriku dipegang oleh dua orang namja dan nampaknya diorang menuju ke rooftop . Aku mula cemas dan sedaya upaya untuk bertenang . Kemudian , muncul seseorang yang aku boleh harapkan .
" Jimin ! Kau kena tolong aku . Hana , tolong selamatkan dia . " Pinta aku kepada jimin .
" Mwo ? Hana ? Mana dia ? Kenapa dengan dia ? " Tanya jimin bertalu - talu . Lalu muncullah pula! Her , bts dan hara unnie .
" Kenapa ni chim ? " Tanya namjoon .
" korang , hana kena culik . Dia dibawak ke rooftop . Korang mesti tolong dia . Jebal ! " Pinta aku .
" Jinjja ? Kita kena plan dulu . " Kata jin .
" Betul tu , takboleh nak bertindak terburu-buru . Macamni , her pergi selamatkan hana and bts alih perhatian namja² tu okey ? " Cadang namjoon lalu kami semua mengangguk dan berpecah .
••
" Kenapa kau buat aku macamni jihoon ? " Kata hana sambil menangis .
" Kenapa ? Kau tu yang buat aku jadi macamni . Kalau kau tak menggatal dengan jimin tu kau takkan jadi macamni laa . " Jerkah jihoon kepada hara . Dia teringat peristiwa tentang hara yang pernah didukung jimin ke bilik rawatan dan itu menyebabkan dirinya menjadi cemburu buta .
" Mana ada ! Yang tu sebab kaki aku sakit sebab jatuh laa ! Tolonglaa jihoon lepaskan aku . " Jerit Hana dengan kuat tapi tidak dihiraukan olehnya . Tak mungkin dia boleh meminta bantuan sebab mesti semua orang dah balik .
" Korang berdua pegang dia . Yang lain jaga kawasan ! " Arah jihoon kepada orang bawahannya .
" Now , kau akan menyesal kim hana . Lepas aku dah ratah kau , you'll free to go honey . " Kata jihoon dan tersenyum sinis lalu mula membuka tali pinggangnya itu .
" don't be so fast bro ! " Kata seseorang iaitu park jimin .
" Wau , so hero dah datang ye . Haih , aku suruh jaga kawasan je pun lembab cam siput . Kau nak apa ni ? Nak ambik dia ? " Kata jihoon megah.
" Tak . Aku nak kau lawan aku . Haritu aku bagi chance untuk tahan diri aku daripada pukul kau but now not anymore dude . "
Lalu jimin mula membuka langkah dan melawan jihoon . Yang lain mengambil posisi masing² dan selepas 15 minit jihoon dan yang lain tumbang . Hana pula diselamatkan oleh Her. Jihoon telah diberi amaran dan dia tidak akan lagi mengacau hana dan yang lain .
♥ bersambung ♥
YOU ARE READING
Lifesaver
Fanfictiona story about " prkyeonju " yang sering dianggap lifesaver . Tetapi bukan bagi jeon jungkook . Tetapi , selepas satu kejadian yang berlaku statement jungkook terhadap yeonju mula berubah . ; sty tuned and enjoy this story .