; kimbap

22 2 0
                                    

" aku mah apa atuh , cuma selingkuhan kamuu -- "nyanyi aku dengan riang . Pejam celik , tutup bukak 2 biji mata ni dah genap sebulan aku stay dekat sini . Aaasebulan percent chentakuuuuu -- ok staph . Taksangka aku dah agak lama dekat sini .

Tiba² dari belakang ada seseorang yang menegurku . And nampaknya dia ada geng . Wau semuanya macam cantik je macam shumels je belake .
" Anyeong ! " Katanya lalu senyum . Wah , preeety enough yini olang . Manyak tantik maa .

" Err - anyeong . " Balasku menunduk . Yelaa , aku memang natural cantik #kenyataoon #tabaikriak tapi kalau nak dibandingkan dengan orang yang lagi cantik ditambah dengan dia punya pakej cantik sah²laa dia yang lagi cantik .

" Aku bae jiwon , dan diorang adalah geng aku iaitu hye haneul , shin hyesung
dan seo jian . Boleh kita jadi kawan ? " Tanyanya lalu tersenyum .

" Eh , ofc boleh chingu . Aku park yeonju . " Kataku dan berkenalan dengan mereka .

" Start from now , kau akan jadi member kitorang dengan secara tidak langsungnya . " Kata jian .

" Thanks sebab sudi kawan dengan aku ek . " Kataku lalu bow .

" Ani , kita patut bersyukur kita boleh kenal and dalam masa yg sama kita boleh mengeratkan persahabatan kita lagi tau . And one more thing , nama geng kita is Her . " Celah jiwon lalu kami semua tersenyum .

••

Loceng sudah berbunyi menandakan rehat sudah bermula . Pelajar mula berpusu - pusu keluar supaya boleh membeli makanan dengan cepat . Termasuk juga dengan aku .

" Jungkook . " Panggil aku apabila ternampak dia berjalan berseorangan . Selama sebulan ni , misi aku semua takberjaya . Haduih , memang parah si pakcikkook ni . Takmakan langsung dengan semua benda yang aku buat . Start from now , aku kena upgradekan lagi cara aku.

" tunggulaa aku kejap . Takbaik tau kau buat kaum yang lemah macam aku ni cenggini . " Kataku biasa .

" Do i care ? " Katanya dengan tidak berperasaan .

" Kau mesti ambik kisahlaa sebab kaum perempuan ni special tau . " Sambungku lagi .

" Kan aku dah cakap ada aku kisah ke ? Tu kaum kau bukan kaum aku laa ! " Katanya dengan geram . Aku takfaham laa dengan si jungkook ni asal nak marah sangat dengan aku ?

" Aku nak berkawan dengan kau je kot pakcik . Hmn , maybe next time sebab aku tahu mood ku unstable rn kan . Bye chingu to be . " Kata aku lalu meneruskan larian ke kantin . Baik aku isi perut aku dulu .

" Perempuan ni memang takreti letih ke haa ? Haih . " Keluh Jungkook didalam hatinya

••

" Ramainya orang kat kantin . Alaa , aku nak beli apa ni ? " Fikirku sebentar . Tetiba , aku terdengar macam nama aku dipanggil .

" yeonju , yeonju , park yeonjuu ! " Wait cam ramai je yg panggil aku . Lalu kepala ku dipusingkan ke belakang and guess what , jiwon , haneul , hyesung unnie and jian tengah melambai dekat aku . Kaki terus aku hayunkan ke tempat duduk mereka .

" Hai korang . " Kataku lalu senyum kepada mereka .

" Yeonju , jomlaa join kitorang makan nak ? " Pelawa haneul dan aku hanya mengangguk .

" Nah , makan makanan ni.  Kitorang memang dah belikan untuk kau pun . " Kata jian pula .

" Tapi kenapa ? "

" Takpe , makan je . " Balas hyesung .

" Thanks tapi lainkali korang takperlu buat macam ni . Menyusahkan korang je nanti . " Kataku lagi .

" Aniya . Gwenchana . Tak menyusahkan pun sebab kau kan member kitorang . " Kata jiwon .

Aku hanya senyum dan mengangguk.  Selepas 10 minit kami makan , tiba² datang bts dan jugak 'PAKCIKKOOK'.  muka dia dah calm sikit . Haa , nasib dia dah takmarah .

" hye oppa . " Kata mereka berempat kepada bts . Oppa ? Wtfish ? Jangan cakap yang --

" Yeah babe . They are uri special namjachingu . " Balas jiwon dan aku sedikit terkejut tapi still boleh kawal riak muka tu .

" Ouh , arra . Wait , pakcikkook dah makan ke belum ? " Tanya aku selamba

And the yeoja's face be like
' wth is pakcikkook tu ? '

" Lepasni aku explain . Aigoo , pity uri pakcikkook . Kajja duduk and makan . " Pelawa aku dengan baik .

" Heol perempuan , aku menyampah tau dengan perangai kau and for goodness sake's don't call me pakcikkook . " Katanya selepas mengoyak dan menghancurkan kimbap yang baru dibeli dan dilemparkan ke atas riba aku. Aku terkedu . Sampai macamtu dia taknak kawan dengan aku ? Gwenchana , dia just marah sikit je tu . Pujuk hati aku .

Yang lain sudah marah dan naik angin disebabkan perbuatan jungkook itu. Mereka kalut bertanya tentang keadaanku .

" Yeonju , neo gwenchana ? " Tanya namjoon pantas lalu bts meminta maaf di atas perbuatan jungkook dan berlalu pergi untuk memeriksa keadaan jungkook .

" Haish , perangai dia still tak berubah sejak yuju tinggalkan dia . " Marah jian sambil membuang kotoran di uniform aku . Jap , apa maksud jian senanya ?

" Jian , siapa yuju ? " Tanya aku lalu pergerakan mereka semua terhenti . Wau , there is a big story that i didn't know at all before this .

" Nantilaa aku cerita . " Balas jian lalu aku memberhentikannya dan yang lain supaya tidak menolongku lagi .

" Stop ji , kesian korang . Dahlaa tu . " Kata aku perlahan .

" No , takhilang lagi tu . Kesian kau en . Mesti malu and at the same time geram dengan jungkook tu . " Kata hyesung .

" Not at all . Nakbuat macam mana dia marah sangat kot . But I'll forgive him . Nanti aku nak cuba lagi untuk buat dia kawan dengan aku . " Kata aku dengan bersemangat . Walaupun jauh di dasar hati semangat tersebut mula jatuh perlahan² dan bertukar ke perasaan yang lain .

♥ bersambung ♥

LifesaverWhere stories live. Discover now