Part 2~ Merah

251 15 0
                                    

Tristan

"Malas jg terus pigi hotel. Lepak dulu sekejap di club ni sambil cuci-cuci mata sekejap buang boring."

"Bah ngam jglah bah tu ging. Bukan ada jg ko buat apa2. Boring jg d hotel tu. Sini ada lg mau ditingu2" bilang c Denly sokong apa yg sy cakap.

Tp, betul jgla dia cakap. Paling2 pun sampai hotel konfem sy tdr saja. Lagipun sy baru jg sampai dr UK. Baik sy mlepak sama kawan2 yg lama sy tdk jumpa ni.

"Hotel mana ko stay?" tanya c Jo.

"Hotel Xx, Jo". Sy jwb ringkas.

"Knp jg ko tdk trus balik rumah. Ko kan baru sampai jg". Tanya c Denly lg.

"Bukan malas blk Den..blk rumah pun bukan ada mau buat jgkan. Sama saja. Lgpun my parents pigi Indonesia ada urusan kerja sana pdhal sy balik nipun curi2 mau kasi suprise dorg. Dorg pula tiada".

"Jadi brp lama ko stay di hotel?" Soal c Denly lg.

"Sampai bila sy mau". Sy jwb bgtu saja sama c Denly diikuti derai tawa sy.

Sebenarnya sy sendiri tdk pasti brp lama mahu tggl hotel. Mgkin sampai mamy dan dady sy balik dari Indonesia. C Jeremy cakap pun dorg pigi negara jiran beberapa hari saja. Jadi oleh kerana, tiada apa yg mau dibuat di rumah tu, bagus sy check in hotel sambil nikmati udara Sabah sambil cuti-cuti Malaysia setelah sekian lama sy di UK sambung belajar di sana.

Akhirnya, habis jg pengajian sy setelah empat tahun berhempas pulas belajar. Antara kami bertiga ni, sy sja yg masih belum kerja. Denly sdh kerja sbg pengurus di sebuah bank dan C Jo pula kerja di sebuah syarikat swasta. Kadang sy cemburu sikit sama dorg ni sbb bekerjaya sdh. Bukan sy tdk mahu bekerja tp itu minat belum dtg lagi walhal dady sy sdh berapa kali pujuk sy supaya sy kerja di company dia. Tunggu hati bsedia utk kerja baru sy kerja.

"Jangan2 ko jumpa gf ko bah nikan d hotel?" Lancang mulut c Denly tanya tu soalan.

Sikit tersembur keluar air yg sy minum.

Kitai!

"Kalau sy ada gf Den, kamu dua nila yg tau dlu". Sy ketawa.

Tp, adakah yg mau sama sy ni?

"Btw, mana c adik ko tu? Dia tdk joinka?" Tanya c Jo. C Jo kasi kuat suara dia bila muzik rancak mulai berkumandang.

"Dia cakap jumpa kwn". Sy jwb ringkas. C Jo angguk saja.

Lagu Dj Soda New Thang bergema dalam tu club. Manusia2 yg masuk tu club kesiokan menari ikut tu rentak muzik. Ada yg duduk minum sama geng2. Ada yg sama couple masing-masing. Ada jg yg single layan perasaan sendiri. Ada jg bbrp sumandak cuba mau dekati kami mau bawa menari mgkin sbb dorg nampak penampilan c Denly yg mcm org kaya tu. Maklumlah c Denly ni sgt mjaga gaya dia. Sekali-sekala c Denly layan tu sumandak2 yg dtg. Kalau sy, sy malas mau melayan.

Not my taste.

C Denly ambil lagi gelas sy, tuang lagi alkohol. Sy pun tidak tahu sdh berapa gelas sdh sy minum. Bukan alang2 lg c Denly order, 1 tower lg 3 org saja minum. Mentang2 dia yg bayar.

Ngam!

Sy lihat sekeliling tu club cuba mencari sesuatu. Mcm mencari sesuatu yg hilang sdh pula tp tdk tau apa. Tiba2 sy terpandang satu mahluk tuhan yg paling seksi tdk jauh dr tempat kami, kurang lbh 4 meter mcm tu. Seorg wanita, perempuan, gadis atau apapunlah gelaran sama ni mahkluk, dia cukup memukau pndgn sy saat itu. Hati sy tpaut sdh sama dia. Dress merah terang dan ketat yg membaluti tubuh dia buat sy tliur mcm mau makan dia saja.

Wow!

Sy terpaku. Cantik. Sgt cantik. Rambut yg pjg yg beralun menambahkn lg kejelitaan tu girl. Sy tgk dia sdg leka menari sama kawan dia. Sy tatap tubuh dia yg tggi tp ada curve. Curve dia tula yg bt dia tambah hot. Hati sy mcm tdk keruan sdh. Sy rasa mcm mau peluk dia saja. Skg ni sy cuma nampak dia sja, org lain dlm club tu sdh hilang dr pandangan sy termasuk c Denly dan Jo. Apa yg dorg cakap pun sy langsung tdk peduli lagi. Fikiran dan pandangan sy cuma tertumpu sama makhluk yg sy rasa indah itu.

I'm Still Here [Completed]Where stories live. Discover now