Part 22 ~ I'm Still Here

189 11 0
                                    

Jenn

Knpla semua ni tjadi pada sy?

C Mel msuk balik dlm bilik slps htr c Tristan keluar.

"Kenapa ko bt c Tristan bgtu Jenn? Bgus sdh dia dtg tgk ko, ko sng2 sja suru dia keluar." Blg c Mel. Sy tunduk. Kejam sgtka sy? Sy tdk tau knpa sy ble buat bgtu sama dia. Rasa benci mluap2 dlm hati sy.

"Jgn difikirkn sgt bah benda yg lepas tu Jenn, ko bsedih mcm mana smpai mraung2 sklipun, org yg pergi tu tdk akn hidup blk Jenn. Kita yg hidup ni perlu teruskan hidup Jenn. Kita kna kuat smgt. Sy fhm ko masih igt dia, tp jgnla hukum c Tristan smpai mcm tu." Pjg lebar c Mel cakap. Sedih sy bila c Mel ckp bgtu.

"Mel, ko tdk tau apa yg dia sdh buat sama sy mlm tu Mel. Binatang saja yg buat bgtu. Skg, puasla hati dia c Jeremy sdh tiada." Sy blg lg. Sy geram bila igt blk apa yg dia sdh bt.

"Jenn, knp ko slhkan c Tristan dlm hal ni? Ko yg ego sama hati ko sdri Jenn. Ko suka dia, ko sygkan dia tp knp ko cuba bohong hati ko sdri. Klu ko sdh syg c Tristan, knp ko tdk mgaku saja? Sbb ko takut kasi sakit hati c Jeremykan?" C Mel blg. Muka dia serius. Dia tarik nafas. Sy diam mbisu. Dia bsuara lg.

"Sy tau ko syg c Jeremy Jenn, tp syg ko pd c Tristan tu sbnrnya lbh lg. Sy tdk cakap pun semua ni, jwpn sdh ada dlm hati ko..cuma ko yg tdk sedar semua tu."

"Tp, kalau dia syg sy...dia tdk akn bt mcm tu sama sy Mel!"

"Ya sy tau slh. Tp, ko yg bt dia jd bgtu Jenn! Ko siksa hati dia..! Kalau ko mngaku saja perasaan ko, dia tdk akn bt bgtu. Klu ko tdk suka dia, knp ko tdk terus trg yg ko sdh ada org lain dan ko tdk syg dia?! Knp Jenn? Sbb ko mmg ada hati sama diakan?! Ko egois Jenn! Atau ko mau sy cakap yg ko tamaha? Bgtu?" C Mel blg. Sy tgk muka dia. Smpai hati dia cakap bgtu sama sy. Tp, mgkin btul apa yg dia cakap sy tamaha.

"Ko tdk fhm Mel...sy jumpa c Jeremy mlm tu sbb sy mau bgtau yg sy terima cinta dia Mel. Itula kputusan sy mlm tu."

"Jenn..Jenn...ko ikhlaska terima? Atau ko dendam saja sama c Tristan sbb dia buat bgtu sama ko? Ko cuma fikir dia jahatkan sbb tula ko pilih c Jeremy. Tpaksa pilih!" C Mel blg.

"Sy rasa c Tristan sdri tiada niat bt bgtu...dia bawa ko pigi hotel msa tupun mgkin dia kepingin mau tau perasaan ko sja Jenn..dia mau ko luahkan hati ko, ko tlampau kasi tapuk hati ko sama dia. Slh sy jg sbb kasitau c Jeremykan. Kalau tdk, dia tdk akn tau ko sma c Tristan." C Mel blg lg. Sy tdk tau apa mau ckp lg. Bingung. Ah! Knp jg c Mel kna ungkit semua ni lg?

"Sy tdk mau cakap pjg lebar lg. Ko carila jwpn tu Jenn. Sy tdk cakap c Jeremy tu tdk bgus tp sy mau bgtau ko...ko slh Jenn...ko tdk fhm hati ko sdri. Ko bingung sbb tdk tau mbezakan cinta dan syg." Dia blg terus dia keluar kasi tggl sy. Dan tgglla sy sdrian bteka teki sama hati sy sdri.

Betulka sy egois dan tamaha mcm yg c Mel cakap tu? Ah! Knp dorg muncul dlm hidup sy? Knp sy yg dipersalahkan? Tp, skg c Tristan sdh pergi. Inika yg ko mau skg Jenn?


Ko bsiap aaa...sy otw pigi ruma. Kita kluar.

C Mel msj sy suru sy bsiap. Sy tdk tau dia mau bawa sy pigi mana malam2 ni. Sy tiada mood mau keluar. Tidak lama kemudian, c Mel sampai dgn tgesa2 dia masuk bilik sy. Knp dia mcm kena keja hantu ni?

"Jenn! Knp ko tidak siap2 ni?" Dia blg, tcungap2.

"Knp jg? Sy tiada mood mau keluar Mel." Sy blg terus pigi baring blk d katil.

"Eee...knp jg ko ni....cpt ikut sy...nt kita lambat." Dia tarik2 tgn sy smpai mau tjatuh sy.

"Mel! Kenapa ni? Sy mls sy blgkan..."

"Mel...kalau ko syg c Tristan..ko kena ikut sy." Dia blg lg. Tristan? Knp Tristan?

Sejak dr hari tu, sy tdk dgr khabar dia lg. Entah brp lama sdh sy tdk fikir dia. Tp, c Mel kasi igt lg. Ah! Knp sy kna igt dia lg. Mgkin dia sdh lupakan sy. Dia sdh pergi. Ee...bgus jgla dia pergi dr hidup sy spya tdk myusahkan sy lg. Sy tarik nafas. Sy geleng2 kepala tdk mau ikut c Mel.

I'm Still Here [Completed]Where stories live. Discover now