Part 10 ~ Towel

200 17 0
                                    

Jeremy

Semua org ada d rumah. Tristan, mamy dan dady. Meriah sikit tu meja makan pagi hari ni. Akhirnya kami dpt bkumpul bsama di pagi yg indah setelah sekian lama c Tristan tdk blk rumah sbb sambung pgajian dia d UK. Sy sdri tdk faham knpa dia lgsg tdk blk rumah sejak dia study di sana. Ada jg dia blklah dalam 2-3 kali masa tahun pertama tp selepas dr tu dia mls blk sdh. Mgkin dia mau enjoy2 sbb masih bujang jg kami ni.

Sy anggap dorg ni mcm keluarga sy sdh dan sy bahagia bsama dorg wlupun sy tau yg sy bkn ank sbnr dady dan mamy. Masa dorg mamy bawa sy masuk dlm rumah ni, umur sy dlm 7thn bgtu. Masa umur sy 12thn baru dorg bgtau yg sy bkn ank kandung dorg. Mula2 tu sy mmg tdk fhm dan berat hati utk terima tu semua tp lama2 sy dpt terima knyataan. Sy rasa bsyukur sgt sbb dorg ambil sy sbg ank angkat dan bg kasih syg yg scukupnya dan tdk bbelah bhgi sama sy.

Sy sedih jgla sbb org tua kandung sy sggp htr sy ke rumah ank yatim tp, apa pun alsn dorg bt mcm tu, sy terima saja. Mgkin dorg ada sbb tsendiri buat sy bgtu. Sy tdk pernah tfikir utk cari dorg, bkn sbb sy tdk syg dorg atau bangga dgn apa yg sy ada skg cuma, sy rasa tiada gunanya lg sy pndg ke blkg. Kalau dorg syg sy, biarla org tua betul sy tu cari sy sdri sbb dorg yg mbiarkan sy dan mninggalkan sy. Hidup ini perlu diteruskan.

"So, dady mcmna pbincangan di Indonesia tu ari?" Sy tanya dady yg baru blk dr Indonesia semalam.

"Biasa saja. Siap bincang2 sama klien pusing2 Bali sekejap sbb mamy ko tu mau beli2 brg d sana, pastu kami balikla. Tiada yg special sgt pun, yg ptg tu urusan settle sdh. Nt ko follow up blkla Jer." Bilang c dady sambil makan sarapan dan tgk sy. Sy angguk saja.

"Tula..skli blk ada pula c Tristan d rumah. Blk pun tdk bgtau awl2. Kalau tau tu, ble mamy cancel tdk ikut dady tu." Mamy sambung. C Tristan senyum saja.

"Mau kasi suprise bah knun tu." Sy blg.

"So, Stan what's your plan after this?" Dady tgk c Tristan.

"Erm...my plan? duduk rumah rehat dulu 😊." C Tristan jwb. Sy senyum tgk c Tristan. Dady buat buka yg mcm tiada perasaan. Senyum tdk marah pun tdk.

"Bagus lg ko kerja sama dady skg." Bilang dady.

"Bah tggu sy ready dlula." C Tristan blg.

"Alaa rilexla dady..c Tristan pun baru jg sampai. Kasila dia rehat dulu. Lgpun lama sdh dia jd warga UK kan..sampai lupa Sabah. Kasi can dlu dia rehat2." Sy blg sokong c Tristan. Sy angkat kening tgk dia.

"Amboi..lupa Sabah ko blg Jer? Kalau sy ada gf d sini smgt jg sy blk tp kesian tiada yg minat sy ni haha. 4tahun saja bah d UK jd puas2la duduk sana jalan2. Org blg, sambil menyelam minum air. Sdh blk Sabah mana mau kasi tggl Sabah lg. Tambah2 lg dorg mamy rajin pigi sana mau bshopping." Bilang c Tristan sambil tgk mamy.

"Aik..knpa mamy pula kena kasi slh ni?😂" Tanya c mamy sambil ketawa2.

"Yala..mamykan kuat bshopping." Blg c Tristan.

"Yala...bkn sllu jgkan.." C mamy blg.

"Bah sdhla. Yg ptg kalau sdh ready nt kasitaula dady. Tolong2 jg adik ko d company." Bilang dady.

"Tq dady. Dady jgnlah risau, kalau sy blg ready mau kerja..sampai tua pun sy sggup kerja." C Tristan blg. Dady diam saja tp dia angguk2.

"Jd, bila kamu dua mau cari calon bini ni?" Mamy blg sambil tgk2 kami dua Tristan. Sy senyum.

"Tunggu C Jer kawin dululah" Bilang c Tristan. Dia cakap sambil mkn tp tdk tgk sy.

"Aik knpa pula sy? Takkanla mau potong line big brother pula?" Sambil ketawa2 sy cakap bgtu. C Tristan tgk sy tp tdk cakap apa2 sdh. Dia terus makan tu omelette dia. Sy senyum saja tgk c Tristan.

I'm Still Here [Completed]Where stories live. Discover now