Jeremy
Sejak sy nampak dia di dpn hotel mlm tu, sy rasa kekuatan sy utk hidup dtg blk. Semangat sy yg pernah hlg dulu masuk blk dlm jasad sy ni. Duka yg selama ini menghantui sy, seolah2 lenyap bila lihat senyuman manis dia. Senyuman yg terpancar sejuta kemanisan dan penuh kebahagiaan. Sy maukan senyuman itu kekal di hati sy. Sy tdk tau di mana cacat celanya dia. Dia cukup sempurna di mata sy.
Kau begitu sempurna, di mataku kau begitu indah...
Lagu Sempurna dr Andra and the Backbone tngiang2 di fikiran sy. Tp, mcm tulah feeling sy skg sama c beautiful Jenn. Sy rasa sdh jatuh hati dgn dia. Tidak dinafikan dia begitu cantik. Kecantikan dia mempesonakan. Bkn sbb kecantikan itu saja yg bt sy ttarik pd dia. Tp, hati dia yg sy mau. Bahagia itu yg sy mau.
Ah! Sy kena pukau sdhkah ni?
Ya! Kena pukau sama c Jenn. Sy ketawa dalam hati.
Kalau betul sy dipukau, sy rela kalau dgn dia.
Td ptg sy dtg hotel mau pigi cari dia kunun slps kasi bgn c Tristan tp, sy masih tdk berani mau jumpa dia pula. Sbb sy rasa mcm rushing pula mau bkenalan sama dia lgpun sy tdk mau kacau dia kerja.
Take time Jer. Bisik hati sy.
Sy tarik nafas. Mcm tbhenti jantung sy nmpk sumandak yg bgtu lawa dpn mata sy smlm. Sy teringat balik sama pbualan singkat kami.
*flashback*
Jenn : Good evening, sir. Sy Jenn. Encik Tristan?
Jeremy : Hi. Bukan. Sy bkn Tristan. Sy driver sja.
Jenn : Oh jd encik Tristan mana? Sbb sy ditugaskan utk assist encik Tristan sepanjang berada di hotel kami ni.
*end flashback*
"Ish knp jgla sy cakap sy driver. Mentang2 driver betul, c uncle Wil tu ambil cuti and tiada org yg ambil c Tristan di airport.....yg sy pigi cakap sy driver tu apa psl?" Sy marah diri sdri. Mgkin sbb sy tpana tgk tu kmanisan wajah dia sbb tula apa yg sy ckp pun sy tdk tau sdh.
"Ah..tp nasib baik jg c uncle Wil cuti, kalau tdk mana sy dpt jumpa c beautiful dan plg ptg sy dpt nombor hp dia sngla mau kontek." Sy senyum2 gembira.
Sy letak dua tgn sy di belakang kepala, sy tgk syiling putih, sdh jauh malam tp sy masih belum tdr. Mgkin menunggu sesuatu yg belum pasti. Sy tgk fon sy. Rindu pd dia dtg mencengkam hati sy.
Mana sdh c beautiful ni?
Dari tadi sy tunggu balasan dari dia, tp tiada. Sy tgk msj yg sy htr td pun belum dibaca sbb bluetick pn belum. Sy msj dia sbb sy plan mau jumpa dia, mau terus terang psl identiti sy sbb sy rasa mcm menipu dia sdh pla pdhl bukan tu niat sbnr sy.
Ko pun satulah Jeremy, knp juga mau pigi msj tgh mlm buta masa org mau tdr sdh. Ngam! Tdk apa sy cuba2 saja tggu.
Sy tgk profile picture whatsapp dia, ada gambar selfie dia half badan saja tp, c beautiful mcm pakai dress merah. Tambah2 lg beautiful. Nasib baik dia tdk kasi privacy, so bolehlah sy tatap tu gambar dia. Sy screenshot gambar dia supaya kalau rindu2 boleh mgubat perasaan sy yg sdg kemaruk ini sama dia.
Love?
Jenn, you're so beautiful.
Tp, niat sy mau bkwn dan bkenalan lbh rapat sama c Beautiful ni jd tbantut skejap, rasa kurang yakin tu dtg bila sy tgk msj sy tdk kena reply. Mcm sy rasa bertepuk sebelah tangan pula.
Awl jg ko buat andaian ni Jeremy.
Dia sdh tdr bah. Esok kalau dia baca, dia blslah. Sy cuba kasi sedap hati sendiri.
YOU ARE READING
I'm Still Here [Completed]
RomanceCompleted 9/11/2017 Perasaan ini tak akan pernah hilang meski keadaan berubah. Tetap sama seperti pertama kali melihatmu. Bersamamu adalah saat terindah yg takkan pernah luput dari hati ini. Wahai cinta, aku masih di sini bersamamu. Senyumlah... ker...