Jeremy
Kenapa hati ni terus-terusan di sakiti? Knp? Kali ni c Tristan sdri yg bt sy bgni? C Jenn? Knpa Jenn? Ssh sgtka bgtau perasaan ko thdp sy? Apa ertinya hbgn kita selama ni Jenn? Patutka sy bhnti bharap? Patutka sy pergi jauh tgglkan semua ni? Mgkinka slama ni sy tlalu bhrp yg c Jenn akan terima cinta sy? Tp, semakin lama sy tggu..semakin jauh c Jenn dr sy.
"Jer...knp nmpk sedih saja ni? Ada mslh?" Tiba2 mamy dtg masa sy yg tgh srpn.
"Knpa muka ko Jer?" Dia blg lg. Dia tkejut tgk bibir sy yg luka dan ada lebam2 skit d muka.
"Tiada apa2 mamy." Sy cuba menipu.
"Jgn tipu mamy Jer...knp ni?" Dia blg lg sbb risau.
"Jgn risau mamy..sy jatuh saja...tlicin.." Sy blg wlpn bkn itu yg blaku. Salah sy jg sbb pigi bgaduh sama c Tristan. Tp, sy tdk mau bgtau tu smua sma mamy spya dia tdk risau.
"Nah lain kali hati2..." Dia blg. Sy angguk.
"Tp mamy tgk mcm ada sesuatu yg berat di fikiran ank mamy ni..." Mamy blg. Biasala org tua akn tau bila ank dorg ada masalah. Patutka sy crta?
"Ceritala Jer...mana tau mamy boleh tolong..klu mamy tdk dpt tlg pun skurang2 ringan jg tu beban d hati slps kita crta.." Dia blg. Dia senyum. Senyuman yg kasi tenang hati sy sekejap.
"Mamy, kalau kita syg seseorg tu..tp, dia mcintai org lain..apa patut kita buat?" Sy tanya. Sy tahan hati sy yg sakit. Mamy tgk sy. Dia pegang bahu sy. Mcm dia faham apa yg sy rasa wlpn sy tdk ckp sy yg lalui tu mslh.
"Jer...mgkin ni pendapat mamy saja..kalau mamy salah...jgnla terima bulat2 aa..Kalau org yg kita syg tu myintai org lain..mgkin ada baiknya kita lepaskan org tu pergi drp kita mghrp sesuatu yg tdk pasti..dan buat hati kita tsiksa.." Mamy blg. Sy rasa sedih bila dgr mamy cakap bgtu. Mgkin ada betulnya cakap mamy. Sy kasi lepas tu keluhan yg sgt berat.
"Tp, kita tdk tau apa yg akn tjd di masa dpn Jer....kita sdri tdk dpt ramal apa yg akan blaku..siapa tau...org tu akan berubah hati dan pilih kita...jgn bhenti bhrp Jer.." Mamy sambung lg. Mcm c Lenny? Tp hati ni bkn milik c Lenny lg tp c Jenn. Sy mau c Jenn.
"Siapa tu perempuan?" Mamy tanya. Dia senyum2 tgk sy.
"Haha...kalau ada luck sy, sy bawa tnjuk mamy." Sy blg.
"Yakin saja Jer..." Dia blg. Mamy tdk tau pun sy dan Tristan mau sama perempuan yg sama. Sy tarik nafas.
"Trma kasih mamy." Sy blg. Hati sy ada lega skit bila mamy ckp bgtu. Mgkin sy kna terus bharap dan tdk akn mgalah. Kalau c Jenn tu milik sy, dia pasti akn dtg dan pilih sy.
"Ok Jer..." Mamy blg. Dia senyum dan pegang tgn sy.
"Mana c Tristan, Jer..? Mamy tanya. Ah! Nama tu lagi. Dengan berat hati, sy jwb jg.
"Dia stay d hotel..ada urusan mgkin." Sy jwb bgtu saja sdgkn sy tau tujuan c Tristan stay d hotel tu sbb mau dekat sama c Jenn.
"Aik...tiba2 pula c Tristan pigi hotel..tdk cakap mamy dady lg..." Mamy blg. Dia sambung kerja dia di dpur.
Mgkin c Tristan btul2 syg sama c Jenn. Mgkin sy patut lepaskan c Jenn pd abg sy lgpun c Tristan seorg yg baik dan slama ni tdk pernah ada gf. Mgkinka ni masanya sy bkorban dan bls jasa keluarga ni terutama c Tristan yg terima dan myayangi sy sbg adik dia slama ni? Jenn....sy syg ko Jenn....apa patut sy buat Jenn?
•Selepas jumpa c Jenn td di hotel sy tdk pigi mana2 sdh cuma bkurung dlm bilik. Tggu masa saja mau jumpa dia mlm nt. Sy sdh plan sesuatu dan sy hrp dia suka. Sy hrp jg khadiran dia mlm ni dpt mjwb sgala psoalan sy slama ni. Tp, dia mau jumpa syka? Semakin bdebar2 sy rasa. Dan kalau pun dia tdk dtg jumpa sy nt, sy terima sgala kemungkinan dgn seikhlas hati sy. Masa tu sy kna terima hakikat yg c Jenn btul2 syg c Tristan. Mgkinka sy akn dpt terima knyataan tu?
YOU ARE READING
I'm Still Here [Completed]
RomansaCompleted 9/11/2017 Perasaan ini tak akan pernah hilang meski keadaan berubah. Tetap sama seperti pertama kali melihatmu. Bersamamu adalah saat terindah yg takkan pernah luput dari hati ini. Wahai cinta, aku masih di sini bersamamu. Senyumlah... ker...