Part 15 ~ Terus Terang

152 9 0
                                    

Jeremy

Jd kusut fikiran sy bila c Lenny muncul blk dlm hidup sy. Hampir2 jg sy tdk dpt tahan diri sy, sbb c Lenny cuba goda sy. Silap sy jg sbb bawa dia pigi hotel. Entah knpa sy boleh tfikir idea gila tu. Sy bingung masa tu. Tbawa2 masa lalu sy sama c Lenny dan pd masa yg sama sy mrindui c Jenn. Sy tperangkap dlm masa lalu sy. Knpa c Lenny dtg lg? Knp? Kalau c Jenn tdk hadir dlm hidup sy, mgkinka sy akan terima c Lenny blk dlm hidup sy? Oh tdk!

*flashback*

Me : Enough Lenny! Antara kita tiada apa2 lg. Lupakan apa yg pernah berlaku antara kita."

Lenny : Please Jer...bg sy sekali lg peluang utk tebus salah2 sy.

Sy diam.

Lenny: Jer...kalau ko tdk syg sy, knp ko bawa sy pigi hotel? Apa mksd semua ni?

Me : Sori sbb bawa ko pigi sini. Tp, niat sy bkn spt yg ko fikirkan.

Lenny : No! Ko bawa sy d hotel ni sbb ko mau bsama sy, ko rindu sy dan ko syg sy lg.

Me : Tidak Lenny...ko tdk fhm.

Lenny : Sy tdk pdli. Sy tau ko kasi sembunyi perasaan ko. Ko msh syg sy...marilah kita mulakan hidup baru. Kita buka lembaran baru. Jer...please..I love you dear. Jgn tgglkn sy.

Me : Lenny..dlu sy sgt mcintai ko dan perlukan ko. Tp, bila cbrn hidup tu dtg mlanda dlm hubungan kita, ko give up Lenny..ko sggup tgglkan sy dan mghilangkan diri. Sdgkn sy tsiksa sdri di sini. Ko sdri pernah cakap dlu, walau apa tjadi, ko tdk akn pernah tgglkan sy...tp ko pergi jg...

Lenny : Sy akui tu silap sy Jer..bkn kemahuan sy..apala daya sy msa tu. Kita masih muda msa tu Jer..sy tdk tau mau buat apa wktu tu. Sy buntu. Sy cuma dpt fikir utk lari dr sgalanya masa tu.

Me : Lari bkn jalan yg plg tepat masa tu Lenny. Kalau ko suruh sy tggu masa tu, sy sanggup tggu ko Lenny tp bkn dgn mghancurkan perasaan sy mcm yg ko buat tu!

Lenny : Sorry Jer..please....sy mgaku smua tu slh sy. Sy dtg blk tu tebus smua slh sy. Bgla sy peluang Jer...

Me : Sorry Lenny.. Kita tdk mgkin akn bsama lg. Lupakan sy...sy ada khidupan sy sdh.

Lenny : Kenapa bgtu cepat ko lupakan sy Jer?

Me : Sbb slama ni sy pcya ckp ko yg ko ada org lain. Sy pun mau bahagia Lenny. Sy mau teruskan hidup sy jg. Sy tdk mau hidup dgn bayang2 masa lalu! Knpa ko masih tdk fhm Lenny?

Lenny : Tp, skg ko sdh tau yg slama ni sy tiada org lain. Sy setia dgn cinta kita slama ni Jer.

Me : Sdhla Lenny...terimala hakikat kita tdk boleh bsama lg. Kita tiada jodoh. Carila org yg lbih baik dr sy yg boleh diterima oleh org tua ko.

Lenny : Knp ssh ko terima sy blk Jer? Knpa?! Sbb ko sdh ada org lain..? C Jenn?! Cakapla? Knpa ssh ko mau terima sy blk?! Kalau tiada perempuan tu msti ko terima sy blkkan?

Me : Ya mmg sy ada org lain! sy mmg suka dan syg c Jenn! Sbb diala sy boleh teruskan hidup sy ni. Sbb diala sy dpt lupakan ko. Kalau sy tdk ckp semua nipun, bkn bmkna sy masih sygkn ko...sbb sy rasa tdk penting cakap sma ko yg tdk tau mghargai cinta. Ko puas skg Lenny?!

Lenny : Sy tdk akan give up sama ko Jer..ko akan myesal sbb buat sy bgni.

Me : I'm sorry...

Sy keluar dr hotel kasi tinggal c Lenny sdri. Sy tau sy sdh lukakan hati dia. Tp, hati sy lg hancur bila dia cakap dia ada org lain dan kasi tggl sy. Kejamka sy bila buat dia bgtu? Seolah2 sy mcm bls dendam ats pbuatan dia dlu.

*end flashback*

Hari ni sy mau jumpa c Jenn, sbb byk pkara yg sy mau bgtau dia. Sampai hari ni, sy belum bgtau siapa diri sy sama c Jenn. Mgkin tiada kesempatan sy mau bterus trg atau masanya belum sesuai? Apalg bila sy jd hairan sama perangai c Tristan yg brubah stiap kali sy sebut nama c Jenn. Sy rasa mcm ada sesuatu yg c Tristan kasi sembunyi dr sy.

I'm Still Here [Completed]Where stories live. Discover now