I'm Still Here
Part 6 ~ Intoxicated
JENN
Geram jg sy bila igt blk hal td ptg bila c Tristan bt kputusan sdri bawa sy kluar sblm sempat sy jwb. Tp, walaupun sy tolak, mmg sy kena ikut jg kputusan dia sbb sy masih dlm waktu bkerja. Sy taula dia tetamu di hotel tu tp, at least dia bgla sy kebebasan bsuara.
Haha! Ko igt ni crta politikka Jenn mau cakap psl kebebasan bsuara.
Satu hal lg, kalau dia mau bawa sy pigi tmpat special bgtaula awl2 supaya sy boleh bawa baju sdri atau pakai baju yg sesuai dr hotel td. Tdkla myusahkan dia beli baju lg. Kalau sy yg sdri pilih tu baju tdk apala jg. Ini tdk, dia pula buat pilihan. Kalah2 mamy sy sdh dia pnya gaya. Bkn alang2 lg pilihan dia, tube dress lg.
Duit dia Jenn. Suka hati diala mau beli. Tp mcmna dia tau sy suka merah? Atau kebetulan saja! Bebel hati sy.
Tp, apa jg tujuan dia beli ni dress? Ini dress ngam utk pigi pub saja. Mcm mana kalau betul2 dia bawa pigi pub? Ah takkanla. Pigi majlis mgkin. Sy blg lagi dlm hati.
Mcm2 sdh fikiran sy. Mcm2 andaian negatif yg tkeluar. Tp, cepat2 sy sangkal tu andaian yg tdk bagus. Bila sy soal mana dia mau bawa sy, dia suru sy ikut sja.
Ok. Fine. You're the boss Mr. Tristan.
Bila sy curi2 pandang c Tristan ni muka dia mcm ada mirip2 plakon hollywood c Zac Efron sdh pula. Cuma c Tristan ni versi Sabahan punyala. Tambah2 lg mata dia yg sy tdk tau mau gambarkan mcmna tp mmg cantik mata dia kalah mata perempuan. Org dia tggi, hidung mancung, bdn dia ada otot2 sikit lg, tangan ada urat2 terus nampak mcm gagah sajala😂, tdkla mcm The Rock tu bdn tp sedap mata memandang dan ble buat hati perempuan jd cair. Sy perasan yg c Tristan ni pandai buat lawak walaupun kdg2 dia pndi jd serius sikit dan perangai dia yg suka buat kputusan sdri tu menjengkelkan sy.
Mau crta ni sama c Mel. C Mel suka ni kalau bab2 lelaki hensem ni. Mesti dia ni byk pminat. Mustahil bgni rupa tiada gf. Melainkan gay..haha. Lelaki hensem byk yg gay. 😂 Tp, kalau dia ada gf, mmg dia tdk akan keluar sama sykan? Yaka?
Kami masuk dalam kereta. Sy adjust sikit tu dress kasi tutup2 paha dan dada sy yg tdedah tu. Mcm tlampau pendek sdh sy rasa bila duduk sama lelaki yg baru dikenali pdhal tdk jg pendek sgt tu dress. Selalu keluar sama c Mel, tdk pula rasa mcm ni. Lgpun yg bkin tdk selesa bila sy perasan mata c Tristan mcm curi2 tgk bdn sy dan paha sy bila ada peluang. Sy nampak tu ekor mata dia tp sy buat2 tdk tau saja. Tiba2 pula sy tbayang body dia yg sado tu masa d hotel td. Sy telan air liur sy.
Sot punya Jenn. Gete!
"Ehem!" C Tristan bdehem. Mainka kuat dia bdehem. Tkejut beruk sy.
Balik2 jg mau ehem2. Kalau ada mau cakap tu, kasitau sajala. Sy blg dlm hati.
Kami diam saja selepas dr shopping mall td. Tdk byk bcakap. Masing2 layan perasaan. Tu suara DJ Hits FM saja yg kedengaran bceloteh d radio. Sy tgk jam kereta menunjukkan pukul 10.40pm sdh. Sy tertanya2 jg mana dia mau bawa sy ni. Sy adjust lg tu dress sy mau kasi bagus.
"Kenapa Jenn? Tdk selesaka?" Dia tanya. Tkejut lg sy bila dgr suara dia yg macho tu.
Ah! dia ni blk2 bt sy tkejut.
"Oh..tdkla. Ok saja, cuma pendek betul bah ni dress." Sy blg kunun mcm myindir dia. Sy tgk di luar. Bandar KK diterangi cahaya lampu di sana sini.
"Ngam saja Jenn. Cantik." Dia blg pula dan senyum2.
Ah, lelaki mmg bgtu. Pantang nampak perempuan seksi sikit. Bila nampak sikit tu lurah dada, sukalah tu. Bisik hati sy.
Sy tgk fon sy, tiada msj dr c Mel mgkin dia bahagia sdh sama c Charl jd sy pun malas mau ganggu dia. Sy cari nama c Gina, sy msj dia yg sy lambat blk dan suru dia jgn tggu sy. Sy takut jg kalau dia risau tcari2 sy. Kdg2 kalau sy night shift sampai jam 11mlm, sy mmg pigi mnumpang tdr di hostel, bilik c Gina sbb malas mau myusahkan c Mel dtg ambil sy mlm2. Lg2 kalau c Charl dtg rumah. Sebelum sy simpan fon dlm handbag, sy msj mamy sy mau say goodnight and bgtau yg sy ok2 saja. Sy tdk mau dorg risau, lg2 bila dorg pigi Ranau skg, mau tgk2 resort dorg di sana. Kalau dorg sdh pigi sana, mau 1-2 mggu stay tu sana sbb dady sy org Ranau mau singgah2 lg sanak saudara dia. Mamy sy org Murut keningau. Jd sy ni baka Dusun Murutla. Sama mcm c Mel jg, tp bezanya kami dua ni, c Mel campin bahasa Murut sbb mamy dia ajar. Sy ni tau sikit2 saja.
YOU ARE READING
I'm Still Here [Completed]
RomanceCompleted 9/11/2017 Perasaan ini tak akan pernah hilang meski keadaan berubah. Tetap sama seperti pertama kali melihatmu. Bersamamu adalah saat terindah yg takkan pernah luput dari hati ini. Wahai cinta, aku masih di sini bersamamu. Senyumlah... ker...