Part 4 ~ Love of my life

185 11 0
                                    


Lenny

Love of my life, you've hurt me,
You've broken my heart and now you leave me.
Love of my life can't you see,
Bring it back, bring it back,
Don't take it away from me because you don't know what it means to me.

Love of my life, don't leave me,
You've taken my love, you now desert me,
Love of my life, can't you see?
Bring it back, bring it back,
Don't take it away from me because you don't know what it means to me.

You will remember
When this is blown over
And everything's all by the way
When I grow older
I will be there at your side to remind you how I still love you, I still love you.

Back, hurry back,
Please, bring it back home to me because you don't know what it means to me.
Love of my life
Love of my life.


Bgenang air mata sy bila dgr dan hayati bait2 lagu Love of My Life nyanyian dr kumpulan lagenda, Queen. Lagu ini diminati oleh seseorg yg pernah singgah di hati sy. Sy masih igt dulu sy pernah cakap sama dia yg sy tdk suka ni lagu sbb lirik dia mcm pasangan yg bpisah saja. Tp, dia cakap dia suka2 dgr sbb dia minat melodi tu lagu apalg bila lagu ni diberi nafas baru oleh banyak org. Dan skg, sy sdri yg suka lagu ni. Sy tdk sangka akhirnya lagu ni jd teman sy kala duka terkenangkan dia. Lagu yg seolah-seolah myindir sy sbb pergi meninggalkan insan yg tsayang.

Bukan niat sy utk meninggalkan dia tp keadaan yg menghimpit ketika itu memaksa sy mengakhiri semuanya. Sy ikhlas myintai dia spenuh jiwa dan raga sy. Tp, bukan pinta sy utk akhiri hubungan yg sekian lama bsemi dalam sanubari. Kebahagiaan itu punah dalam sekelip mata saja hanya kerana desakan dan kemahuan insan yg sepatutnya myokong sy. Namun, mereka tdk pernah faham akn perasaan sy ni.

*flashback*

Dady: Lenny, dady mau ko tgglkan bdk Jeremy tu!

Lenny : tp, kenapa dady? Apa salah dia sama keluarga kita?

Dady : knpa susah btul ko mau ikut cakap dady mamy ni? Kalau kami cakap tdk suka, mmg kami tdk suka.

Lenny : sy mau tau saja dady..knpa dady mamy benci sama c jeremy?

Mamy : dengar sajalah cakap kami Lenny...

Lenny : tp, apa point dia mamy? Apa jg salah c Jer?

Mamy : tgglkan saja dia. Ikut saja cakap dady ko tu...

Lenny : sbb c Jeremy bukan ank kandung uncle James dan anty Maria kan? Sbb ituka dady mamy tdk restui hbgn kami?

Mamy : bukan itu--

Dady : Ya itulah sbb dia! Sbb dia ank angkat. Kita tdk tau asal usul dia!

Lenny : tp dady... uncle James dan anty Maria sdh buat dia mcm ank sdri. Kalau dorg boleh terima asal usul c Jer, knpa dady mamy tdk boleh terima dia jg?

Dady : ko masih mentah masih muda..ko masih tdk faham.

Lenny : sy sdh besar dady. Sy syg c Jer..

Air mata sy tumpah sdh. Esakan sy tdk dipedulikan oleh mamy dan dady.

Dady : lupakan dia Lenny. Banyak lg lelaki lain yg setaraf dan sesuai dgn ko.

Mamy : Betul cakap dady tu Lenny..

Lenny : oh jd...mksd mamy dady skg, c Jer tu tdk staraf sama kita? Dady takut c Jer tdk dpt mewarisi kekayaan uncle James? Bgtu?

Dady : ko tdk perlu tau tu semua. Skg ni ikut saja cakap kami.

Lenny : sy tdk boleh. Sy syg dia. Sy tdk dpt buat apa yg mamy dady suru tu.

Baru sy mau angkat kaki keluar dr rumah dady cakap sesuatu yg cukup buat sy kecewa.

I'm Still Here [Completed]Where stories live. Discover now