Part 9 ~ Virgin

232 11 0
                                    

Jenn

Sy tgk lampu bilik c Mel masih bpasang, sy pigi ketuk pintu bilik dia pastu sy buka bila sy dgr dia cakap masuk.

"Kenapa Jenn?" Dia bgn tgk sy di pintu.

"Mel.... mari kita magayam dulu?" Sy buat muka kesian. Magayam mksdnya, bborak.

"Mestilah bah bulih. Come here." Sambil dia tepuk2 tu tilam.

Sy pigi katil c Mel. Dia baring, sy pun baring sebelah dia.

"Ko mo tdr sdh?" Sy tnya dia.

"Belum lg ni. Chat sama c Charl saja td tp skg tdk sdhla." Dia jwb. Sy tgk muka dia.

"So, ko ok sdh?" Tanya c Mel. Dia pusing mghadap sy dan dia senyum.

"Ok sikit sdh dr semlm."

"Bagusla klu ok sdh. Risau sdh sy tgk ko smlm tu Jenn. Sy tanya apa mslh, ko tdk mau cakap. Mkn tdk mau..bkurung saja dlm bilik. Sikit lg sy mau kontek parents ko a..tp, takut jg sy dorg pla lg risau tgk ko. Nasib baiklah sy blk dr keja td ada ceria sikit sdh tu muka kajen sy ni." Blg c Mel.

"Sory Mel..buat ko risau."

"Ok saja bah. Sy tau ko kuat semangat bah." Dia senyum sama sy. Sy bls senyuman dia.

"Jd, ko sdh cek?"

"Cek apa?" Bingung sekejap sama soalan c Mel.

"Ko blg ko takut dia apa2kan ko, ko sdh cek ada tkoyakkah, lukakah..?" Bilang c Mel, mulut dia tdk senyum tp dia kasi kecil mata dia tgk sy.

"Yup... sdh sy cek Mel" Pendek saja jwpn sy.

"So, howlah?"

"Not bad... tdk macam ko punyalah." Sy ketawa tgk c Mel. Dia ambil bantal, dia pukul2 sy tp tdk sakit jg.

"Sempat lg ko mau bgurau sama sy aa.." Kami ketawa sama2.

"Jd ko tdk mau bt repot polis?" Tanya c Mel lg.

"Ahhh biarla Mel. Mls lg mau kasi pjg2 crta. Lgpun sy ok sy jg ni. Cuma sy tdk mau sdh jumpa tu org." Sy blg.

"Bah dr ko saja ralaa. Tp, kalau ko sdh ckp yg pepek ko ok2 saja that means, c Tristan tdk buat bukan2 sama ko la tu. Lgpun ko mabuk jg masa tukan. Dia bawa ko pigi bilik dia tupun mgkin ada sbb ttentu. Kalau dia jahatlakan mgkin sdh dia bt sesuatu yg tdk bgus sama ko." Bilang c Mel yg selalu panggil sy guna pkataan murut, ralaa yg bmksud sumandak kalau dusun.

Pjg lebar dia mgulas mcm pgulas sukan sdh. Bila fikir2 mmg ada kbenaran jg apa yg dia ckp tu. Tp, apa pun alasan c Tristan buat mcm tu smlm, sy masih belum dpt terima apa yg dia buat.

"Cik Jenn, ko mabuk lgka ni?" Dia kasi goyang2 bahu sy. Ketawa2 dia.

"Tdk bah..sy ttanya2 saja apa motif c Tristan bt sy bgtu." Sy blg bila tsedar dr lamunan.

"Sdhla tu, jgn tlampau fikir sgt. Sy tgk c Tristan mcm ok pula tu. Nampak baik saja." Bilang c Mel.

"Aik, ko sdh jumpa dia meh?" Sy tanya dgn nada khairanan.

"Ya, tghari kmrin dia check out sdh. Sy yg urus tu check out dia dan dari sanala sy tau yg dia tula yg berani betul mau kacau kazen sy yg hot ni. Tp, sy tdk jg ckp apa2 sama diala sbb bila sy tgk c Tristan tu mcm baik sja Jenn. I thinkkan, c Tristan tu suka ko bah kali ni Jenn." C Mel cucuk pinggang sy. Sengih2 dia sama sy.

Ah, stat sdh c Mel buat crta karut dia. Bisik hati sy.

"Tp...sy tdk berani mau crta sama ko semalam yg dia sdh check out sbb sy tgk emosi ko tdk ok lg." Sy angguk saja dgr cakap c Mel. Belum pun sempat sy mau jwb dia sambung lg.

I'm Still Here [Completed]Where stories live. Discover now