Jenn
Sy malas-malasan di katil sy. Hari ni sy tdk kerja sbb offday jd sy lmbat2 bgn ni ari pun tdk apa sbb td mlm sy shift mlm, tu rasa mngantuk pun mcm tdk habis lg. Sy tgk jam sdh jam 8 lbh.
C Mel sdh pigi kerja tu. Sy blg dlm hati.
Uwarghhhh! Sy mguap kasi besar2 tu mulut. Sy gosok2 tu mata kasi buang tu tahi mata. Sy bfikir apa mau buat hari ni.
"Bagus pigi jumpa mamylah. Lgpun sejak dorg blk dr Ranau belum sempat sy jumpa dorg." Sy bgn dr katil dan terus pigi mandi.
Oleh kerana c Mel kerja sy naik grabcar saja sbb senang. Lgpun dorg dady tiada driver. Kalau ada driver boleh jg suruh ambil sy di rumah😋. Sampai di rumah banglo dua tingkat tu sy masuk dalam rumah.
"Yuhuuuuu.....mamy....!" Sy teriak. Sy ampai beg tgn sy di sofa pastu sy cari2 mamy dlm rumah. Sy tgk mamy di dapur mcm masak sesuatu.
"Aik Jenn..bila sampai?" Mamy tanya dgn muka tkejut tp senang hati dia nampak sy. Sy cium pipi dia pastu sy duduk d meja mkn.
"Baru jg. Hari ni offday jd sy dtgla tgk2 mamy sy ni. Mamy apa khabar? Mana dady?"
"Mcm biasala, kerja. Mamy sihat saja. Ko ok Jenn?" Lembut saja suara dia.
"Ooo...ya sy ok saja mamy. Sihat walafiat." Sy blg. Sy tgk mamy masak pisang goreng. Mamy mcm tula selalu. Ada pmbantu rumah pun tetap dia mau buat sdri jg tu kerja2. Mgkin dia kboringan jg sdri2 di ruma apalg bila cucu dia yg dua org tu tidak dtg rumah.
"Dorg abg tdk pigi sini?" Sy tanya lg.
"Ahh...abg2 ko tu semua pun sibuk. Yg 1 sibuk sama gf dia, yg 1 sibuk kerja, kalau c James tdk sambung study d Semenanjung tu, dia sajala kwn mamy d rumah." Ada nada sedih tu suara c Mamy cakap bgtu.
"Alaa...sy boleh dtg2 bah lawat mamy sini. Kalau mamy boring, mamy pigila tempat sy. Bukan jauh sgt pun." Sy blg.
"Di mana? Di hotel? Ko pun sibuk jg kerja Jenn takkan mamy mau kacau."
"Tp, ank mamy dtg sini pn mamy happy sdh." Mamy blg lg. Sy senyum.
"Eh..eh...betul pula oo mamy." Sy bgurau sama c mamy sambil ketawa2 mau kasi senang hati dia. Sy kunyah2 tu pisang goreng mamy yg sedap tu. Langkah kanan jg sy sbb dr td blum breakfast. Mamy senyum2 saja tgk sy. Siap mamy mgoreng, kami dua duduk di ruang tamu smbil crta mcm2 hal sambil makan tu kuih pisang.
"Oya, c Mel apa khabar? Lama pula tdk jumpa dia." Mamy tanya.
"Ok sihat saja dia. Hari ni dia kerja." Sy blg.
✉ Ding!
Sy cek hp. Sy tgk ada msj dr c Jeremy. Sy senyum2 bila baca msj dia. .
"Amboi...senyum2 ank mamy ni oo..msj sama bfka?" Tiba2 mamy bsuara. Sporting jg mamy sy ni.
"Oh..haha..bknlah..kwn saja." Sy menafikan. Sy akui mmg c Jeremy baik sama sy dan sy selesa sama dia. Tp, bt masa ni sy mau mengenali hati budi dia dlu.
"Org mana tu?" Mamy tanya lg. Sy fhm mksd mamy tu.
"Eh...org mana apa pula my, bkn siapa2 jg. Kwn sja bah." Sy blg cuba kasi yakin mamy.
"Kalau kawan manada senyum2 mcm muka org bcinta."
Eh..bcinta? Sy sdg bcinta sama c Jeremy? Bisik hati sy.
"Tiada bah mamy...nanti kalau sy ada bf sy trus bawa kasi jumpa sama dady mamy." Sy blg kunun.
"Ok mamy tggu aa..mamy pun tdk sabar jg jumpa bakal menantu." Mamy blg pula. Sampai menantu sdh dia fikir.
YOU ARE READING
I'm Still Here [Completed]
RomanceCompleted 9/11/2017 Perasaan ini tak akan pernah hilang meski keadaan berubah. Tetap sama seperti pertama kali melihatmu. Bersamamu adalah saat terindah yg takkan pernah luput dari hati ini. Wahai cinta, aku masih di sini bersamamu. Senyumlah... ker...