Part 16 ~ I Hate You

153 11 0
                                    

Lenny

Sejak kejadian d hotel tu hari, btambah2 sakit hati sy. Bkn sbb c Jeremy tdk dpt make love sama sy tp sbb c Jeremy ckp dia tdk suka sy lg dan dia mau mulakan hidup baru sama c Jenn. Tp sy tdk mau mgalah. Sy akan dptkan cinta dia semula walau apa pun tjadi.

Sy tdk tau knp sy jd bgni. Menyala2 api kebencian sy pd c Jenn. Kerana diala sy tdk dpt blk sama c Jeremy. Kalau dia tiada, sy masih ada peluang. Sy akn pastikan hbgn dorg tdk akan mjadi.😈 Sy beranikan diri jumpa c Jenn.

"Boleh kita ckp sekejap?" Sy blg sama c Jenn.

"Sy tgh kerja ni miss.." Dia blg. Sy tdk peduli sama kerja dia. Sy mau cakap sesuatu sama dia.

"Sekejap saja ni..ada hal ptg sy mau cakap. Ikut sy skjap." Sy cuba pujuk dia.

"Ok. Selepas sy kasi siap sesuatu. Sekejap aaa." Dia blg. Lembut saja cara dia cakap sama sy. Tp, kelembutan dia tu buat sy myampah.

"Jumpa sy di dpn nt. Kita bckp dlm kereta sy." Sy blg. Dia angguk.

Selepas dia kasi settle urusan dia, dia masuk dlm kereta sy. Sy tgk dia. Inika Jenn yg bjaya curi hati c Jeremy? Dia hairan sy sdg merenung dia.

"Ko tau knpa sy mau jumpa ko?" Sy tanya dia.

"Tidak miss..knp miss mau jumpa sy?" Dia tnya pula.

"Ko knl sy?" Sy tnya. Dia geleng kpla.

"Sorry miss, sy tdk knl."

"Knl c Jeremy?" Dia tkejut tgk sy.

"Err...knp c Jer? Dia ada mslh?" Dia tanya. Nmpk risau di muka dia. Btambah2 benci sy tgk dia ambil berat psl c Jeremy.

"Dia tiada mslh apa2. Tp, mslhnya skg adalah ko." Sy blg. Sy tahan marah sy. Dia bingung tgk sy.

"Apa mksd ko miss? Sy tdk fhm.."

"Betul ko tdk fhm atau buat2 tdk fhm?" Sy tgk muka dia. Sbb dia cantikla mgkin buat c Jeremy suka dia.

Ah! Sy lg cantik dr ko Jenn! Bisik hati sy.

"Sy mau bgtau ko, supaya jauhkan diri ko dr c Jeremy mulai saat ni. Sbb ko la dia jauhkan diri dr sy." Dia tkejut tgk sy cakap bgtu.

"Ya? Knp pula sy kna buat bgtu?" Dia blg pula. Berani dia tnya soalan bgtu sama sy. Dia belum knl siapa sy.

"Untuk pengetahuan ko, c Jeremy tu bf sy."

"Iya? C Jeremy tdk pernah cakap pun..." Dia blg.

"Mana mgkin c Jeremy mau cakap psl tu sbb dia tdk mau ko tau. Lgpun dia bkn serius sama ko. Dia cuma buat ko jd alat utk kasi puas nafsu dia saja. Dia sygkan sy saja." Sy cakap dgn yakin sama dia.

Bodoh jg ko ni. Sy blg dlm hati.

"Ok..sdh habis ko bcakap miss?" Apa mksd dia tnya bgtu sama sy?

"Ada lagi..." Sy blg.

"Ok teruskan...sy sdia mdgr. Tp cpt skitla sbb sy byk kerja lg mau buat." Dia blg. Sgja lg dia kasi panas hati sy. Tambah geram sy tgk dia.

"Sy mau ko jgn ganggu hbgn kami lg! Sy tdk mau ko jumpa dia lg." Sy kasi tggi sikit suara sy.

"Iya? Miss...tdk semudah tu sy pcyakan ko pnya cakap miss...ko igt sy mcm org lain sng2 tmakan cakap org? Mcmnila miss...baik ko cari org lain yg sng2 ko ble tipu." Dia blg.

Lemah lembut dia hlg. Rupanya dia ni bkn perempuan sembrgn. Belum habis sy mau cakap, dia keluar dr kereta. Sy tgk dia dgn hati yg sangat2 geram. Dia bjalan 2-3 langkah pastu dia patah balik dan buka pintu kereta.

I'm Still Here [Completed]Where stories live. Discover now