Part 13 ~ Rindu

164 10 0
                                    

Tristan

🎵(music background: Jampi by Hael Husaini)🎵

Setiap hari sy tbayangkan c Jenn. Terbayangkan segalanya ttg dia. Tubuh dia yg putih gebu dan mulus lembut, haruman tubuh dia yg mgoda, bibir dia yg mungil, merah menyala dan sllu menguntum senyuman manis menenangkan jiwa, mata yg cantik penuh dgn sejuta kebahagiaan, spasang gunung yg indah...Ah! Jenn! Sy rindu ko Jenn! Sy rasa mcm kna jampi sdh sama c Jenn.

Sy rasa sdh tlalu lama sy simpan perasaan sy ni. Rasa rindu sama dia kian menggunung dlm hati sy. Sy tdk tau apa mau buat. Sy takut pula mau jumpa dia bila teringat apa yg blaku atra kami bdua. Sy rasa bsalah sbb bawa dia keluar dan pigi hotel mlm tu. Kalau sy tdk bawa mgkin hbgn kami baik2 saja skg dan sy ada peluang bsama dia.

Masih marahka dia sama sy?

🎵(music background: Asal Kau Bahagia by Armada)🎵

Jeremy?? Sy jd down apalg bila sy tgk c Jeremy makin rapat sama c Jenn. Sejak sy nampak msj c Jeremy hari tu di telefon c Jenn, rasa cemburu tu dtg dlm hati sy. Btambah2 lg cemburu bila dorg sllu msj dan keluar. Sy ada peluangka sama c Jenn?

Gara2 ign tahu yg tggi, sy sggup pigi intip c Jeremy bila dia cakap dia mau keluar sbb sy syak dia keluar sama c Jenn. Dan tnyata sangkaan sy tepat. Kusut trus tu fikiran sy. Mcm org yg gila byg sdh sama c Jenn. Tu peluang pun sy rasa makin tipis bila tgk dorg blk2 kluar. Apa patut sy buat? Sy ttanya2 apa hbgn dorg? Mcmna kalau c Jeremy btindak dlu dr sy?

Melihat dia dr jauh buat hati sy semakin tersiksa. Tambah siksa bila nmpk c Jeremy balik2 dtg ruma c Jenn dan keluar sama2. Kalau bkn sbb c Jenn marah sy ari tu dan c Jeremy tu adik sy, sdh lama sy tumbuk2 c Jeremy ni. Tp, sy tdk mau mengeruhkan keadaan.

Sy rasa mcm hampir setiap hari sdh sy tgk c Jenn dr jauh di rumah dorg. Kalau sy rindu sy dtg pigi tgk dia. Kalau dia shift mlm dan belum sampai rumah sy jd tdk senang hati sdh. Mcm sy ni pgawal c Jenn pula. Pgawal yg mgintai dr jauh. Aplg kalau dia keluar sama c Jeremy, sy tggu sampai c Jeremy htr c Jenn blk. Bkn sy tdk pcyakn c Jeremy tp sy rasa c Jenn tu sy punya. Ish! Sampai mcm tu skli syg sy sama c Jenn.

Kalau ko punya, knpa kasi biar dia keluar sama lelaki lain? Knpa tdk jumpa terus? Bisik hati sy.

Sy drive kereta keluar dr kawasan perumahan tu bila sy tgk c Jenn sdh masuk dlm ruma.

🎵(music background: Shape of You by Ed-Sheeran)🎵

Bila sy stress sama perasaan sy, sy keluar mlepak sama dorg c Denly dan Jo.

"Ko terus terang sajala ko rindu sama dia dan ko syg dia Stan!" Blg c Denly.

"Ya..kami tgk ko nipun mcm org yg sot2 sdh skg." Blg c Jo. Ketawa kami smua. Mmg pun sy sot sdh sama c Jenn ni skg.

"Sy tdk yakin bah. Bkn pula dia terima sy tp makin dia benci sy pula sama sy." Sy blg.

"Mana ko tau yg dia akan rejek ko kalau ko belum try apa2 lg." C Jo blg pula. Ada betul jg cakap c Jo.

"Ko sda try msj or kol dia?" Denly tanya.

"Sy ada simpan jg nombor dia tp sy tdk pernah kontek dia pula." Sy blg dgn nada sedih.

"Kalau ko suka dia, baik ko terus trg saja Stan. Kalau ko lambat2 mlepasla c Jenn pigi sama c Jeremy." C Jo blg. Jd panas pula hati sy tiba2 bila dgr ayat c Jo. Sy takut c Jenn pigi sama c Jeremy.

"Mcm mana sy mau kasi mula ni?" Sy bingung pula sdh.

"Aduiii kawan kita ni....tiba2 tdk brni sdh pula. Tdk pyh ko fikir2 lg Stan..ko pigi jumpa saja, minta maaf and terus trg." C Denly blg lg. Sy fikir2 apa yg dia cakap.

I'm Still Here [Completed]Where stories live. Discover now