Jeremy
"JEREMY!!!"
*flashback*
Sy tdk boleh bgni. Sy kena buat keputusan. Jeremy atau Tristan? Jeremy atau Tristan? Sy tgk jam sdh jam 8.25pm, sy lari laju2 pigi jumpa manager. Sy hrp2 kputusan last minute sy ni tdk salah. Ya, yakin!
Slps sy explain sama manager yg sy mau keluar, manager kasi benar jg. Sy lari slaju yg mgkin spya tdk tlambat jumpa dia. Sy tbayang2 muka c Jeremy senyum masa mula2 sy jumpa dia d dpn hotel.
"Jer...wait for me!" Sambil blari sy cakap bgtu. Sampai d pintu utama hotel sy cari2 kereta dia. Sy tgk kiri kanan. Sy rasa lega kereta dia masih d parking. Sy lari laju2 dan sy buka pintu kereta dia.
"Lama tggu?" Sy trus tnya dia sbb sy sdh lewat 15minit. Sy takut dia kelamaan tggu sy. Tcungap2 sy blari. Sy terus msuk dlm kereta. Dia senyum. Tdk mrh. Sy tau dia gembira bila sy bt kputusan jumpa dia. Dan dia tau jwpn d hati sy.
"Jenn, ko dtg jg?" Dia blg mcm tdk percaya sy di dpn mata dia. Sy senyum tgk dia. Sy angguk.
"Sorry Jer...sbb bt ko tggu lama.." Sy blg.
"Tdk Jenn..baru lewat sikit saja." Dia blg. Tpancar rasa gembira d wajah c Jeremy.
"Thank you syg sbb dtg.." Dia blg sama sy. Sy senyum lg tgk dia.
"Kita pigi mana Jer?" Sy tnya. Mesti dia mau bg kejutan lg sama sy. Sy tdk sabar mau tgk apa kejutan kali ni.
"Surprise Jenn!" Dia blg. Trus dia senyum lg. Ah! Senyuman tu buat sy bahagia.
"Okey." Sy jwb pendek saja.
Kami pun sampai di tempat yg di mksudkan oleh c Jeremy. Sy dluan turun dr kereta. Sy tgk restoran yg c Jeremy tunjuk sama sy. Sy mau dluan seberang tu jalan raya sbb sy tgk c Jeremy mcm cari sesuatu lg dlm kereta. Langkah sy thenti bila dgr suara yg sy biasa dgr panggil nama sy. Suara c Tristan. Knpa c Tristan ada d sni? Knpa dia panggil nama sy? Sy cari2 dr mana tu suara.
Buk!
Apa yg blaku? Sy rasa mcm ditolak. Sy pgang kpla sy, sakit dan pening. Mgkin thantuk td tp tdk tau d mana. Tapak tgn, lutut dan siku sy rasa pedih. Sy tgk ada darah sbb luka2. Sy tahan sakit. Sy bgn bdiri. Sy cari2 c Jeremy. Mana dia? Sy tgk ramai org bkerumun dan jalan raya jd sesak. Bunyi hon kereta di sana sni. Sy mau cari c Jeremy. Mana c Jeremy? Jer? Tiba2 c Tristan muncul dr tempat org ramai tu. Sy tgk mata c Tristan merah. Dia nangis? C Tristan dtg dan peluk sy. Dia peluk sy kuat. Knpa dia d sni? Apa dia bt di sni? Knp dia peluk sy?
"Mana c Jeremy?" Sy tnya dia. Dia tdk jwb.
"Mana c Jer, Tristan?!" Sy kasi tggi suara sy kali ni. Sy rasa lain mcm sdh. Dia masih tdk bsuara. Knp c Tristan?
"Tristan..please..mana c Jer?" Sy tnya lg. Sy tolak bdn dia. Sy mau pigi tgk apa yg tu org bt bkumpul ramai2 tp c Tristan tdk kasi lepas sy. Dia tgk sy dan dia geleng2 kpla. Apa mksd dia?
"Kasi lepas sy Tristan.. Mana c Jer?" Sy blg lg. Sy tolak2 bdn c Tristan yg cuba halang sy.
"Jgn main2 sama sy Tristan..." Sy blg. Sy tolak c Tristan, sy blari pigi tempat tu org ramai bkumpul. Sy tolak2 semua org yg ada d sna.
Debaran kian terasa. Langkah sy thenti. Seluruh bdn sy tiba2 jd lemah. Kaki sy rasa tdk bdaya sdh mau bdiri. Sy rasa mcm kehabisan nafas. Air mata sy gugur ke bumi titis demi titis dan mgalir deras mbasahi pipi sy. Sy tduduk. Betulka apa yg sy nmpk skg? Tdk! Ni tdk betul! C Jeremy tbaring di ats jalan raya! Tidak! Sy pegang tgn c Jeremy, sejuk. Tidak!! Semua ni tdk betul!! Baru sekejap td sy bsama dia. Sy kasi gerak2 bdn c Jer. Bgegar sdh bdn sy.
YOU ARE READING
I'm Still Here [Completed]
RomansaCompleted 9/11/2017 Perasaan ini tak akan pernah hilang meski keadaan berubah. Tetap sama seperti pertama kali melihatmu. Bersamamu adalah saat terindah yg takkan pernah luput dari hati ini. Wahai cinta, aku masih di sini bersamamu. Senyumlah... ker...