❤PART2❤

398 20 0
                                    

SOWON:NI KENAPA TAK TIDUR LAGI NI ??
JIN:XDE SAYANG...EUNHA ESK NAK KELUAR DENGAN BANGCHIN TP KITE DENGAN NAMJOON KAN BUSY ESK...
JUNGKOOK:TAKPE NOONA DENGAN HYUNG PERGI JE ESK ... BIAR KOOK YANG ANTA SUNSHINE NI PERGY JUMPA BANGCHIN ESK ...
EUNHA:SUNSHINE??
JUNGKOOK:AWAK PANGGIL SYA KOOKIE BOLEH...
EUNHA:SUKA ATILA...
SOWON:SOOOO ESOK KOOK ANTA EUNHA YE ??
JUNGKOOK: YUP...ESK KOOK ANTA..
JIN:DAH DAH ... NOW "KOOKIE"DENGAN "SUNSHINE" PERGI TIDUR...
JK&EH: OKAY!!!

-PAGI-

SOWON:OPPA,KITA NAK KEJUTKAN KE BUDAK BUDAK TU...KESIAN SAYA TENGOK SBB AWAL LAGI NI ..
JIN:XPE SAYANG...KITA TULIS MEMO LEKAT KAT PINTU DORANG...
SOWON:OK JUGAK TU ... BTW OPPA PERGI JEJU NAIK FLIGHT PUKUL BERAPA NI?
JIN:PUKUL 7:00 KARANG...SAYANG JGN SKIP LUNCH OKAY?
SOWON:NAE!!!

-9:00-

-JUNGKOOK DAN EUNHA KELUAR BILIK-

JUNGKOOK:MORNING SUNSHINE..
EUNHA:MORNING KOOKIE..
JUNGKOOK:HYUNG DENGAN NOONA DAH PEGY KAN??
EUNHA:DAH...AWAK MESTI DAPAT MEMO TUKAN?
JUNGKOOK:OFC DAPAT ...
EUNHA:JOMLAH TURUN BREAKFAST ..
JUNGKOOK:JOM..

-MEJA MAKAN-

EUNHA:WHAT?! UNNIE TAK TINGGALKAN BREAKFAST PUN...
JUNGKOOK:NOONA NAK CEPAT KOT...
EUNHA:HURMMMM...SYE LAPAR ...
JUNGKOOK:AWAK NAK JUMPA BANGCHIN PUKUL BERAPA??
EUNHA:PUKUL 11:00
JUNGKOOK:DEKAT MNE?
EUNHA:IOI MALL...
JUNGKOOK:HA MCM NI JELA...AWK PERGI SIAP ... KITA PERGY AWAL SIKIT UTK BREAKFAST..
EUNHA:YELA...AWK SIAP CEPAT CEPAT TAU ...
JUNGKOOK:YEEEE

-IOI MALL-

EUNHA:AWAK CEPATLAH ! *TARIK TANGAN JUNGKOOK*
JUNGKOOK:IYE SABAR SABAR...

-EUNHA LARI MASUK KEDALAM MCDONALD-

JUNGKOOK:KENAPA AKU BERDEBAR-DEBAR BILA CAKAP N DEKAT DENGAN EUNHA?? *SAMBIL PEGANG DADA*
EUNHA:AWAK !!!
JUNGKOOK:YE YE SAYA DATANG ...

-WAKTU MAKAN-
JUNGKOOK:AWAK SLOW SLOW SIKIT...
EUNHA:HURMMM SYE LAPAR SANGAT ...
JUNGKOOK:YE MASALAHNYA AWAK DAH COMOT SANGAT NI *LAP MULUT EUNHA*
EUNHA:OKAY DONE!!!
JUNGKOOK:AWAK DAH PUKUL 11:00 NI...AWAK JANJI NAK JUMPA DENGAN DORANG DEKAT MANA??
EUNHA:DEKAT WAYANG...AWK TAK KISAH KAN NAK TEMAN SAYA KE AWAK NAK PERGI TEMPAT LAIN?
JUNGKOOK:OUH TKPE LAGYPUN SYA BUKAN ADA KAWAN DEKAT SINI ...
EUNHA:OKAY..JOMLAH..

-PANGGUNG WAYANG-

EUNHA:ANYEONG!!!
BANGCHIN:ANYEONG EUNHA-YA!!!
JIMIN:NI SIAPA EUNHA??
EUNHA:OUHHH NI JUNGKOOK ... ADIK JIN OPPA...DYE AKAN SEKOLAH NGAN KITA NANTI ..
JUNGKOOK:ANYEONG*BOW* JUNGKOOK IMNIDA...
BANGCHIN:ANYEONG!!
-BANGCHIN MEMPERKENALKAN DIRI MASING MASING-
JUNGKOOK:KITA NAK TENGOK CERITA APA NI??
UMJI:HARI NI OPPA-OPPA DAN UNNIE UNNIE SEKALIAN KENE DENGAR CAKAP UMJI ...
TAEHYUNG:SEBAB APA UMJI YANG COMEL??
SUGA:HARI NI KAN BIRTHDAY DIA...
TAEHYUNG:OUHHHH NO HAL...TAPI DISEBABKANBIRTHDAY UMJI ARINI KITA SURUH NAMJACHINGU UMJI LA YANG BELANJA ...
YERIN:YERIN SETUJU!!!
SUGA:KAU DENGAN TAEHYUNG MEMANG LAH SEKEPALA...YE YE YERIN YANG COMEL..ARINI OPPA BELANJA YE...

-SEWAKTU SUGA MEMBELI TIKET BERSAMA UMJI-

SINB:JUNGKOOK DARI MANA?
JUNGKOOK:DARI JEPUN ...
SINB:OUHH...
YUJU:JUNGKOOK NANTI SATU KELAS DENGAN KAMI SEMUA KECUALI DENGAN UMJI ...UMJI MUDA SETAHUN...
JUNGKOOK:OUHHH...
SUGA:NI TIKET KORANG ...MOVIE START PUKUL 2:30 SOOOO SEKARANG KITA NAK BUAT APE??
JIMIM:DATING!!!!
JHOPE:SETUJU!!!

-MEREKA PUN MENINGGALKAN EUNHA DAN JUNGKOOK-

JUNGKOOK:KITA NAK BUAT APE NI ??
EUNHA:TAK TAHULA...JOM JELAH KITA JALAN ...
JUNGKOOK:HURMMM JOM ...
EUNHA:AWAK JOM MASUK KEDAI TU ...
JUNGKOOK:JOM ...
EUNHA:AWAK CANTIK KAN NECKLACE NI ??
JUNGKOOK:CANTIK ... AWAK AMIK LAH SYE BELANJA ...
EUNHA:HURMMM KLAU MCM TU AWK AMIK GELANG NI...SYE BELANJA...OKAY??
JUNGKOOK:OKAY...
EUNHA:JOM KITA BAYAR ...
JUNGKOOK:JOM...

-KELUAR DARI KEDAI-

ROSE:EH EH LISA TU BUKAN JUNGKOOK KE ??
LISA:HAAHLAH...PENAT AKU CARI DIA DEKAT JEPUN ... DIA LARI BALIK SINI RUPA NYA ... JOM PERGI KAT DIA...
ROSE:JOM...
LISA:HAI SYANG...
-JUNGKOOK DAN EUNHA MEMANDANG KE ARAH SUARA ITU-
JUNGKOOK:KAU NAK APA NI???
LISA:I NAK U LAH ... PENAT I CARI U DEKAT JEPUN TUP TUP U BALIK SINI ... BTW SPE PEREMPUAN NI?? *MEMANDANG EUNHA DENGAN SINIS*
JUNGKOOK:NI FUTURE WIFE AKU *PEGANG BAHU EUNHA*
LISA:WHAT?!!!
-EUNHA SANGAT TERKEJUT TAPI DIA HANYA MENDIAMKAN DIRI-
JUNGKOOK:YES THIS BEAUTIFUL GIRL IS MY FUTURE WIFE...
LISA:MUDAHNYA U LUPAKAN "DIA"KAN ..U KATA U TAKKAN TERIMA MANA MANA PEREMPUAN DEKAT KOREA NI SEBAB KEMUNGKINAN PEREMPUAN TU LAH PENYEBAB "DIA" MATI ...
JUNGKOOK:APE HAK KAU NAK UNGKIT PASAL "DIA" ABES KAU NAK SURUH AKU TERIMA KAU,SDGKN KAU THU APA YG JDI? EVEN KLAU AKU NAK CARI PEREMPUAN KOREA KE APE KE TU TKDE KENA MENGENA DENGAN KAU!!
LISA:TAPI I STILL X PERCAYA YANG PEREMPUAN NI FUTURE WIFE U SBB DRI TDI DYE DIAM JE.
JUNGKOOK:SAYANG,TELL THIS CRAZY WOMAN ABOUT OUR RELATIONSHIP ...
EUNHA:HA..ER...YES KOOKIE IS MY FUTURE HUSBAND...KITEORG DH KNAL SINCE KOOKIE ADE DEKAT JEPUN LAGI ..
LISA:WHAT SERIOUSLY?!
JUNGKOOK:NOW KAU DAH DENGAR KAN ...KAU NI KACAU MOOD ORANG JE...DAH SYANG JOM PERGY WAYANG...MOVIE KITE NAK START DH NI NNTI BANGCHIN TUNGGU PULAK ..
ROSE:SERIOUS LA PEREMPUAN TU FUTURE WIFE DIA..
LISA:TAK ROSE..AKU RSE DIAORANG BERDUA TIPU AKU ... KAU TAHUKAN JUNGKOOK TU MNE SENANG BERKAWAN DENGAN ORG WKTU KT JEPUN DLU ... BLIK KOREA PUN SETAHUN SEKALI...
ROSE:BETUL JUGAK ...

-PANGGUNG WAYANG-

JUNGKOOK:EUNHA,SYA MINTAK MAAF DENGAN APA YANG JADI TADI.
EUNHA:ITS OKAY..BTW SIAPA PEREMPUAN TADI TU ??
JUNGKOOK:DIA TU PEREMPUAN YANG PERNAH SAYA SUKA DULU... TAPI LPS SATU KEJADIAN MEMBUATKAN SAYA TAK SUKA MALAH BENCIKAN DIA,TAPI DIA KEEP KACAU EVEN SYA DH CKP YG SYA BNCIKN DIA.
EUNHA:AWK DAH BAGITAHU JIN OPPA?
JUNGKOOK:SAYA TAKNAK BESAR BESARKAN MASALAH...LAGIPUN AWAK THUKAN JIN HYUNG TU ORANG BERPENGARUH DEKAT KOREA,JEPUN DENGAN CHINA...SILAP SILAP NANTI HYUNG BUAT SAMPAI LISA TU TAK BOLEH MASUK DH KOREA...
EUNHA:KELAKARLAH AWAK NI ... FANS AWK IKUT AWAK SMPAI SINI KAN??
JUNGKOOK:APE BOLEH BUAT ...
EUNHA:BTW , KNPE PEREMPUAN TU CAKAP YANG AWAK TAKKAN TERIMA MANA MANA PEREMPUAN KOREA SEBAGAI ISTERI AWAK DISEBABKAN OLEH "DIA"...
JUNGKOOK:YANG TU BOLEH TAK SYA CERITA DEKAT RUMAH?? SYE XDE MOOD NAK CAKAP PASAL TU SEKARANG ... BTW TU BANGCHIN ...
BANGCHIN:KORANG!!
YUJU:KORANG TAK PERGI MANA MANA KE??
EUNHA:ADE TADI...KITAORANG BUKANNYA COUPLE YANG BOLEH NAK GY DATING...
TAEHYUNG:SORRYLAH YE ..*PEGANG BAHU JUNGKOOK*
JUNGKOOK:OUH TKPE...
JHOPE:JOM MASUK ... DH NK START NI ...
SINB:JOM ...

-DALAM WAYANG-

EUNHA:UMJI*BISIK EUNHA*
UMJI:NAE...
EUNHA:UMJI PILIH CERITA APE NI?? KENAPA UNNIE RSE SEMCM JE OPENING DYE NI?
UMJI:UMJI PILIH IT...
EUNHA:WHAT??
UMJI:YE UNNIE...UMJI PILIH IT...ALA UNNIE TAK YAH LAH RISAU JUNGKOOK OPPA KAN ADE KAT SEBELAH TU ...
EUNHA:UMJI NIKAN ...
JUNGKOOK:EUNHA KENAPA?*BISIK JUNGKOOK*
EUNHA:XDELAH...SYE TK THU YANG UMJI AMIK CITE IT NI...SYE TAKUT...
JUNGKOOK:ALA AWAK TAK YAH LA TAKUT SAYA KAN ADE NI ... *PEGANG TANGAN EUNHA*
EUNHA:AWAK JANGAN MARAH SYA KLAU SYA PELUK AWAK NANTI SEBAB WAKTU SAYA TIDAK NIAT PON...
JUNGKOOK:IYE ..

-KELUAR PANGGUNG WAYANG-

SUGA:EUNHA TAH PAPELAH ... ASYIK MENJERIT JE ...
EUNHA:XDELAH...EUNHA TKOT LA...LAGIPUN UMJI KENAPA PILIH CERITA TU??
UMJI:UMJI DAH LAMA NK TGK...
EUNHA:IYE SAYANG ... TKPE LAGIPUN UNNIE JE YANG PENAKUT ... ORG LAEN OKE JE ... MAAFKAN EUNHA YE SMUA...
SINB:SOKAY ...
YUJU:KORANG,YUJU NAK BALIK DULU LA...DAH PENATLA...
JIMIN:JOM,SAYA ANTA AWAK BALIK LAGIPUN AWAK DATANG NGAN SAYA KAN TADI ...
YUJU:HMMMM...BYE !!

-RUMAH-

EUNHA:AWAK ... NAK MKAN ?
JUNGKOOK:AWAK MASAK KE ?
EUNHA:EH XDELA...AWAK NAK PERLI SAYA KE APE ?? SAYA SURUH TAEHYUNG NGAN YERIN BELIKAN SEBAB TADI DORANG KTE NK DATE KAT DOMINOS LPS KITA SEMUA BALIK TADI...
JUNGKOOK:OUHHH JOMLAH KITA TURUN,MAKAN..
EUNHA:JOM!!!
JUNGKOOK:EUNHA,AWAK KALAU SAYA XDE NI,AWK DUDUK SORANG SORANG KE?
EUNHA:XDELAH...SYE AJAK BANGCHIN TEMAN TAPI SINCE AWAK ADE SKRAG SAYA XPAYAHLAH NAK SUSAH SUSAHKAN DORANG...
JUNGKOOK:KORANG DH BRPE LAMA BERKAWAN ??
EUNHA:DAH LAMA DAH...SEJAK KITEORG TADIKA LAGI ..
JUNGKOOK:BEST KAN AWAK .. RAMAI KWN...BTW DORANG TU MMG SEMUA COUPLE KE ??
EUNHA:HAAH...COMELKAN DORANG ...
JUNGKOOK:AWAK XDE BOYFRIEND KE ??
EUNHA:XDE...LGYPUN KWN SYE PRNH CKP JGN PERCAYA DAN SENANG SENANG SYGKAN SEMUA ORANG SEBAB ORANG YG KITA PERCAYA TU TAK TENTU LAGI PERCAYA DAN SYGKN KITA MCM MNE KITA SYG DAN PERCAYA KAN DIA..
JUNGKOOK:HURMMM...BTUL LA TU ...KATA KATA KAWAN AWAK TU SMA MCM KATA KATA KAWAN SAYA...

HARD TO ACCEPT (EUNKOOK)Where stories live. Discover now