Setelah beberapa minggu mereka melakukan siasatan , banyak bukti yang berjaya dikumpulkan oleh Rose. Apa yang dilakukan oleh Rose diketahui oleh Lisa.Lisa cuba untuk membunuh Rose sewaktu Rose sedang tidur tetapi tidak berjaya kerana Rose sempat terjaga dan menolak Lisa. Berlaku pergelutan antara mereka, Rose menyepak perut Lisa sekuat hati menyebabkan Lisa menyeringai kesakitan.Rose mengambil kesempatan itu untuk lari dari rumah itu.Dia berlari tanpa henti, sementara itu Donghae dan yang lain tahu tentang apa yang terjadi Donghae dan pasukannya terus keluar untuk mencari Rose. Donghae menemui Rose di perhentian bas.Rose memeluk Donghae dan menangis sepuas puasnya di dada Donghae.
Rose: saya tak sangka yang dia akan buat saya macam ni. Saya ingat dia tak akan apa apa kan saya disebabkan saya ni chingu yang selalu ada dengan dia dan terima segala kelemahan dia.
Donghae: dah awak jangan nangis. Jom kita balik rumah Seokjin hyung dulu. Yang lain semua tengah tunggu awak
Rose: hurmmm *masuk ke dalam kereta*
Donghae:korang semua tolong pergi periksa rumah tu and kalau Lisa still ada dekat situ bawak dia ke balai kali ni kita tak akan lepaskan dia.
Pasukan Donghae: baik tuan .××RUMAH SEOKJIN××
Rose dan Donghae tiba di rumah Jin. Sowon dan Nayeon terus menerpa ke arah Rose.Sowon memeluk Rose yang sudah tidak mampu untuk berdiri kerana ketakutan.Nayeon dan Sowon memimpin Rose masuk ke dalam bilik.
Jungkook: sekarang kita nak buat apa ni hyung ? Kook dah tak boleh nak tunggu lagi.Hari ni dia cuba untuk bunuh Rose , esok lusa tah siapa pulak yang dia nak bunuh.
Taehyung: betul tu hyung, tae rasa penyakit dia dah datang balik.
Eunha: eunha risau kalau dia cuba nak apa apa kan orang yang ada dalam rumah ni pulak.
Donghae: kalau dia nak buat something dekat orang dalam rumah ni , target dia adalah Eunha.
Yerin: so sekarang kita nak buat apa ?
Jin: apa yang oppa tahu korang semua tak boleh keluar dari rumah ni selagi kes ni tak selesai dan selagi Lisa tak masuk penjara. Oppa tak nak apa apa yang buruk jadi dekat korang. Oppa tak nak dah ada di antara korang terima nasib yang sama macam Mingyu tapi oppa tak boleh nak buat apa apa.
Suga: kami tak akan ke mana mana hyung, kami akan inform parent kami yang kami tak boleh nak pergi mana mana setakat ni.
Yuju: betul tu. Yuju rasa eomma dengan appa kami mesti faham.
SinB: kita kena minta eomma dengan appa kita pun hati hati.
Jhope: betul tu .... tak mustahil dia akan usik eomma dengan appa kita.
Namjoon: apa yang hyung tahu dia akan buat apa saja cara untuk pastikan Eunha ada pada dia so Eunha kena hati hati lebih sikit jangan terlalu leka dan terlalu percaya apa yang nak jadi lepas ni.
Jimin: Yup betul tu , Eunha dah lah hati lembut sangat , baik hati nanti senang senang percaya cakap si Lisa tu.
Eunha: Eunha akan sedaya upaya untuk pastikan yang Eunha takkan ditipu lagi so korang jangan lah risaukan Eunha , korang pun kena jaga diri jugak.
Umji: memang unnie , kalau dia tangkap kami , matlamat dia cuma satu ... dia nak unnie datang dekat dia.
Yerin: yes betul apa yang Umji cakap tu, Eunha kena make sure yang Eunha sentiasa hati hati.
Eunha: nae chingu chingu , oppa oppa ku sekalian. Eunha akan jaga diri Eunha.Sementara mereka berbual bual , pasukan yang memeriksa rumah Lisa tadi tiba di rumah agam itu.
Donghae: So korang ada jumpa apa apa ?
Anggota Donghae: kami tak jumpa apa apa tuan, apa yang kami tahu rumah telah ditinggalkan kosong sejak kami sampai. Dia takde tinggalkan apa apa kesan atau jejak supaya kami boleh ikut dia.
Donghae: tapi bukan ke Rose dah pasang GPS dekat kereta Lisa ?
Anggota Donghae: mungkin dia dah tahu tuan sebab apa yang kami tahu kereta yang dia selalu pandu tu ada saja dekat rumah tadi
Jungkook: maknanya hyung dia dah gunakan kereta yang dia guna untuk langgar Mingyu dulu.
Jin: jadi apa yang kook cuba nak cakap?
Jungkook: kalau dia guna kan kereta tu kita berpeluang nak ambil camera yang ada dalam kereta tu sendiri yang dah rakam semua kejadian malam tu.
Yuju: so kita kena cari dia dan kereta tu sampai jumpa.
Taehyung: kita tak boleh berharap sangat pasal kamera tu sebab tak mustahil dia dah buang semua tu sebab dia kan dah tahu yang kita semua tengah cari dia.
Jungkook: betul jugak tu.
Donghae: tapi kita still berpeluang , apa apa pun sekarang kita kena cari Lisa dulu sampai jumpa.Meanwhile Lisa ~~~
Lisa: BODOH !!!! Aku tak sangka kau boleh khianat aku Rose !!! Tak guna punya kawan !!!
Daniel(orang suruhan Lisa): Kenapa Cik Lisa panggil kami kesini ?
BM: Haah kenapa kena panggil kami datang dekat rumah buruk ni ? Bukan selalu kita jumpa je ke dekat rumah Cik ?
Lisa: korang faham tak sekarang ni si Rose tu dah khianat aku ?! Dia bantu pihak polis dengan budak budak bodoh tu untuk kena kan aku sampai aku masuk lokap ?!
BM: Habis tu sekarang Cik Lisa nak kami buat apa ?
Lisa: aku nak korang dapatkan Eunha untuk aku , aku tak kisah korang gunakan cara macam mana sekalipun apa yang aku tahu Eunha kena ada dekat aku.
Daniel: tapi Cik Lisa , Cik Lisa tahukan Eunha tu duduk dengan siapa ? Berapa ramai yang jaga rumah tu , tak termasuk lagi kawan kawan dia yang ada dalam rumah tu.
Lisa: kalau aku yang kena fikir, tak perlu aku susah panggil korang ! Korang pikir lah nak buat macam mana ! Aku nak budak tu hidup hidup and lepas tu aku tahu lah nak buat apa dekat dia , korang berambus aku nak Eunha ada dengan aku esok kalau tak korang takkan dapat payment korang! Dah pergi sekarang !
Daniel&BM: Baik Cik Lisa! *mereka pun beredar dari situ*
Lisa: kau tahulah nasib kau lepas ni Eunha ! Aku akan pastikan yang kau dengan Jungkook mati dekat tangan aku jugak !!!!!!!!! Mingyu *Lisa secara tiba tiba menangis* saya rindukan awak , saya rindukan awak sangat sangat , kenapa awak selamatkan Eunha kalau tak mesti sekarang kita tengah bahagia sayang ~~~ takde orang lain yang faham saya selain awak *Lisa secara tiba menjerit sekuat kuat hati* kenapa kau bodoh sangat selamatkan perempuan tak guna tu !!! Maknanya memang kau lebih sayangkan dia berbanding aku sendiri! Memang patutlah kau mati !!!!!!!!××× RUMAH JIN ×××
Donghae: aik Eunha ? Buat apa lagi ni malam malam , kenapa tak tidur lagi ?
Eunha: eunha nak pergi dapur sekejap.
Donghae: ouh okay. Oppa pergi depan dulu.Eunha membancuh airnya. Secara tiba tiba dia terdengar bunyi di belakang rumahnya.Eunha buka pintu dan keluar , secara tiba tiba ada yang menutup mulut Eunha dari belakang. Tidak lama selepas itu Eunha pengsan dalam dakapan lelaki itu.