Jungkook: eunha *goyangkan lengan eunha* eunhaaa ....
Eunha: hurmmmm ...
Jungkook: bangunla tadi kata lapar nak makan ... makanan dah sampai ni.
Eunha: *bangun* dah lama ke makanan sampai ..
Jungkook: baru je ..nyenyak kau tidur macam penat sangat ...
Eunha: sorry la awak ... saya pun tak tahu kenapa saya penat sangat..
Jungkook: hurmm , dah makan cepat lepas ni kita keluar.
Eunha: kita keluar nak pergi mana ? *buka penutup makanan*
Jungkook: nak pergi rumah budak tu la ...
Eunha: Ouhhhh .. tapi kan awak , macam mana kalau orang yang awak cakap ni tak nak tolong kita ?
Jungkook: kita kena pujuk dia sampai dia nak sebab budak ni baik , aku kenal dia tapi disebabkan dia dah terhutang budi dengan keluarga lisa sebab tu dia diam je ...
Eunha: saya cuma takut lisa akan apa apakan dia kalau lisa tahu budak tu tolong kita ...
Jungkook: eunha , kalau budak tu setuju nak tolong kita takkan lah kita nak biar dia, kita tolong la dia balik.
Eunha: saya harap benda ni semua akan cepat berakhir ... kesian mingyu hanya disebabkan rasa cemburu seorang perempuan terhadap saya dia yang jadi mangsa ... sepatutnya biar saya je yang kena langgar ...
Jungkook: dahlah eunha , tak payah lah nak merepek benda yang bukan bukan , kau ingat kalau mingyu dengar dia suka ke kau cakap macam ni ?
Eunha: entahlah jungkook .. macam yang awak cakaplah saya ni hanya mem....
Jungkook: *sumbat kimbap kedalam mulut eunha* aku tak nak dengar kau merepek lagi ... cepat makan ... aku tahu eunha aku tahu aku salah sebab kata kau macam macam ... sekarang boleh tak kau jangan ungkit lagi .
Eunha: hurmmmm ... awak tak nak makan ke ?
Jungkook: aku dah makan dah masa kau tidur tadi ...
Eunha: ouhhh ... awak ...
Jungkook: apa lagi ?
Eunha: macam mana awak kenal mingyu ? Saya tertanya tanya la ..
Jungkook: aku berkawan dengan Mingyu since kiteorf kecik lagi .. waktu kecik aku duduk dekat Korea bila aku dah umur 10 tahun baru aku ikut parent aku pergi japan ...
Eunha: tapi kenapa saya tak pernah kenal awak ? Sebab saya pun berkawan dengan Mingyu dari kecik ..
Jungkook: maybe kau tak perasan sebab aku tak bergaul dengan budak budak lain waktu aku kecik sebab tu aku tak ramai kawan ...
Eunha: ouhh .. mungkin kot sebab saya memang kenal Mingyu lama... sejujurnya kan awak saya rindu sangat dengan Mingyu ... kalau dia ada mesti tak jadi macam ni ..
Jungkook: kau ni , kenapa cakap macam ni ? Kau kena terima takdir yang Mingyu memang dah tinggalkan kita semua ...
Eunha: awak memang lah boleh cakap macam tu sebab awak tak tengok macam mana Mingyu kena langgar macam mana Mingyu terseksa tahan sakit waktu dia kena langgar and awak tak kena and tak tanggung perasaan bersalah saya terhadap dia ...
Jungkook: aku memang tak faham semua tu .. tapi kau kena tahu satu benda eunha , aku dengan mingyu memang dari kecik sama sama .. susah senag aku dengan dia,aku tak ada kawan lain yang betul betul ikhlas selain dulu ... aku jugak rasa kehilangan dia sama macam kau rasa.
Eunha: sebab tu awak sampai benci teruk kan dekat saya?
Jungkook: Memang aku benci kau dan Lisa tapi kau seorang perempuan yang berhati mulia sampai aku rasa tak sanggup nk benci kau.
Eunha:Saya harap lepas semua benda ni selesai kita akan teruskan hidup kita masing masing ...
Jungkook: kau marah kan aku lagi ?
Eunha: tak.... *teruskan suapan yang terakhir*
Jungkook: habis tu kenapa kau cakap nak teruskan hidup masing-masing , kau tak nak berkawan dengan aku dah ke ?
Eunha: apa yang awak merepek ni?
Jungkook: aku tak merepek eunha , aku tanya kenapa kau taknak berkawan dengan aku , kau rasa soalan aku tu merepek ke ?
Eunha: Lepas dari semua hal ni selesai , saya harap saya tak nak berkawan dengan awak ...
Jungkook : tapi kenapa ?
Eunha: bukan ke awak yang dah tak nak tengok muka saya , saya ingat lagi jungkook apa yang awak cakap pada saya , saya harap awak ingat lagi apa yang awak cakap dekat saya sebab saya tak pernah sesekali pun lupa kan apa yang awak cakap ... saya ikut awak datang sini sebab saya nak bawak balik saksi tu dan menuntut bela atas kematian Mingyu tu je ... saya taknak jatuh cinta dengan awak lagi... awak tipu saya , awak cakap awak takkan sakit kan hati saya tapi awak tipu , awa sakit kan hati saya.. awak hancurkan hati saya seteruknya teruknya dan saya harap saya takkan jatuh cinta dengan awak lagi ...
Jungkook: eunha ...
Eunha: haishh *lap air mata* emotional pulak saya ... boleh tak kita tak payah cakap lagi pasal ni ... saya nak mandi , awak boleh tunjukkan bilik air dekat mana ?
Jungkook: boleh ... jomlah lagipun aku pun nak mandi jugak...
Eunha: saya ambil barang barang saya dulu ... awak tunggu sekejap ..
Jungkook: hurmmm ...-SEOUL-
Namjoon: Saya datang sini nak berjumpa dengan anggota yang mengetuai tentang kes kematian Kim Mingyu.
Polis: Tapi encik , anggota yang mengetuai kes tu dah lama berhenti kerja dan berpindah ...
Donghae: kalau boleh saya tahu , dia berpindah ke mana ?
Polis: Tentang tu kami tidak tahu, sebaik sahaja kes kematian Kim Mingyu di tutup dia terus letak jawatan dan berpindah tanpa memberitahu kemana dia berpindah.
Jin: Kalau macam tu , kalau kami nak buka balik tentang kes kematian Kim Mingyu ni , kami nak kena berjumpa dengan siapa ?
Polis: Encik semua boleh berjumpa dengan Encik Oh Sehun sebab dia pengganti kepada pengawai tersebut.
Yuju: kalau boleh saya tahu , kenapa pegawai yang handle kes ni tiba-tiba letak jawatan dan berpindah ?
Polis: Kalau tentang tu saya kurang pasti , mungkin dia ingin tumpukan perhatian kepada isterinya...
Jimin: apa maksud encik dengan tumpukan perhatian dengan isteri?
Taehyung: Ye betul tu , kenapa dengan isteri pegawai tu ?
Polis: Isteri pegawai tu menghidap kanser hati ... Waktu last dia bertugas dekat sini, dia ada cakap yang kanser isteri dia dah berada di stage 3...
Namjoon: tapi saya ada dengar khabar angin yang mengatakan pegawai sebelum ni telah terima rasuah ...
Polis: pasal tu saya minta maaf sebab saya memang tidak tahu apa apa , setahu saya dia merupakan pegawai yang cekap sebelum dia mendapat tahu bahawa isterinya menghidap penyakit kanser tu...
Jin: kalau macam tu boleh kami nak berjumpa dengan encik Oh Sehun ?
Donghae: betul tu sebab kami nak buka balik kes ni dan masukkan pembunuh tu dalam penjara ...
Polis: boleh ,memandangkan yang dia pun tidak sibuk ... encik semua boleh ikut saya ..
▪BILIK OH SEHUN▪
~TOK TOK~
Sehun: Masuk..
Polis: Tuan , ada orang datang nak berjumpa dengan tuan...
Sehun: Siapa ?
Polis: En. Kim Seokjin dan beberapa orang rakan...
Sehun: suruh mereka masuk ...
Polis:Baik tuan ...
Jin: Anyeonghaseyo , En. Oh
Sehun: Anyeonghaseyo *berjabat tangan dengan Jin dan yang lain* kenapa encik ingin berjumpa dengan saya ?
Jin: sebenarnya kami datang ke sini dengan tujuan yang sangat besar ..
Sehun: Kalau boleh saya tahu , apa tujuan encik sehinggan encik sendiri yang datang berjumpa dengan saya ?
Jin: Saya nak buka balik kes mengenai kematian Kim Mingyu beberapa bulan yang lepas ...
Sehun: Buat pengetahuan encik, kes ni dah ditutup dan keluarga si mati pun telah bersetuju untuk menutup kes ni selepas tiada sebarang bukti yang berjaya ditemui ..
Donghae: Kami akan bawa sebanyak bukti yang mampu , kami dan tahu siapa dalang disebalik semua ini dan kami akan berusaha untuk cari bukti bukti dan saksi saksi bagi mengukuhkan tuduhan kami...
Namjoon: Betul tu encik , kami hanya minta bantuan encik tolong kami untuk buka balik kes ni ...
Taehyung: Betul tu encik Oh .. Mingyu tu rakan kami , kami tahu siapa dalang atas kematian dia dan kami tak boleh berdiam diri sedangkan pembunuh sahabat baik kami hidup dengan bersenang lenang dan bahagia di luar sana.
Yuju: Kami semua menderita encik sebaik sahaja Mingyu disahkan mati pada malam tu ... Kami buntu dan terasa kosong semenjak pemergian Mingyu... Kami baru sahaja mendapat tahu tentang pembunuh Mingyu jadi kami akan berusaha sedaya upaya kami untuk cari bukti supaya dia dimasukkan kedalam penjara...
Jimin: Kami harap encik Oh fikir tentang penderitaan kami dan keluarga Mingyu selepas pemergian Mingyu ada salah seorang daripada kami sempat menghidap penyakit kemurungan yang kronik disebabkan Mingyu mati di hadapan mata dia , kami harap pihak tuan faham dan sudi untuk membantu kami ...
Donghae: Bukan niat kami semua untuk meraih simpati encik Oh , tapi kami memerlukan jasa baik encik Oh untuk bantu kami ...
Sehun: macam ni lah , memandangkan awak semua telah berjanji untuk mencari bukti sedaya yang boleh , saya akan jumpa dengan pihak atasan untuk buka balik kes ni tapi awak semua kena ingat saya telah ambil risiko untuk bantu awak semua untuk tegakkan keadilan jadi awak semua kena cuba sehabis baik untuk bantu saya ...
Jin: Encik Oh jangan risau kami telah ada beberapa bukti cuma tinggal sedikit sahaja lagi...
Sehun: Saya tak kisah Encik Kim , asalkan awak semua buktikan pada saya bahawa saya telah buat keputusan yang tepat untuk bantu awak semua , sebaik sahaja saya minta pada pihak atasan untuk buka balik kes ni , saya telah pun merisikokan jawatan dan pangkat saya sebagai pegawai polis jadi saya harap awak semua serius dengan kes ni ...
Namjoon: Kami semua serius Encik Oh dan kami janji yang kami akan bawa bukti sebanyak yang boleh ...
Sehun: Baguslah kalau macam tu , selepas daripada ni saya akan beritahu untuk prosedur yang seterusnya...
Donghae: Encik Oh boleh berhubung dengan saya *menyerahkan kad pribadinya kepada Encik Oh*
Sehun: Baiklah ... kalau tak de apa apa lagi ,encik semua boleh beredar sebab lepas ni saya ada meeting dengan pihak atasan and saya perlu sediakan beberapa fail dan maklumat untuk kes Mingyu ni ..
Jin: Baiklah ... terima kasih banyak encik Oh sebab sudi untuk bantu kami...
Sehun: Sama sama ... saya harap penjenayah seperti ni dapat ditumpaskan kerana hanya disebabkan dia seorang semua orang menderita...
Namjoon: betul tu encik ..
Jin: kami keluar dulu ... terima kasih sekali lagi...
Sehun: Sama sama *berjabat tangan dengan Jin, Namjoon , Donghae , Taehyung , Jimin dan Yuju*