🦄PART16🦄

257 21 3
                                    

Jungkook:kau dah ready rose ?
Rose:dah aku dah ready , aku ready nak tolong korang ...
Eunha: Saya happy sangat sebab awak sudi nak tolong saya dengan kawan kawan saya ...
Rose:*pegang tangan jungkook dan rose* aku nak mintak maaf dengan korang, aku tak tahu yang dia balik Seoul untuk langgar Eunha ... aku rasa menyesal sangat sebab aku ikut dia , tapi disebabkan aku rasa terhutang budi sangat dengan dia sebab dulu dia tak macam ni , kau tahu kan Jungkook...
Jungkook: ye aku tahu , masalahnya sekarang dia ni bukan Lisa yang kita kenal dulu Rose , aku memang dah tak kenal langsung dengan dia Rose ...
Rose: aku mintak maaf , aku serius mintak maaf dengan apa yang jadi aku menyesal jungkook , eunha ... aku mintak maaf , aku janji lepas ni aku akan cuba sehabis baik untuk tolong korang ..
Eunha: dah dah ... benda ni jadi pun bukan sebab awak dan bukan awak buat , awak cuma salah sebab diamkan perbuatan Lisa itu je ... takpe lepas ni awak dah tak perlu hidup dalam rasa serba salah ...
Jungkook: kitaorang balik tidur dulu , esok pagi kita balik Seoul ... tiket semua aku dah suruh P.A Jin hyung uruskan ... esok pagi kitaorang amik kau dekat sini ...
Rose: korang tak payah la balik bilik sewa tu , tidur jela sini lagipun dah lewat malam ni ...
Eunha: Eh takpe Rose lagipun bilik tu kan dah berbayar , membazir pulak kalau tak tidur lagipun barang barang kitaorang semua dekat sana ...
Jungkook: Haah , rugila kalau tak tidur sana...
Rose: Hurm ok lah kalau macam tu aku cuma risau korang nak balik dah malam malam macam ni ...
Eunha: Takpe , awak tak payah risau ... esok kitaorang datang balik untuk jemput awak ye , malam ni awak kemas la apa yang patut...
Rose: ok... korang hati hati ..
Jungkook: Iye , kau tak payah risau ... nanti kau bagitahulah eomma kau yang kitaorang balik dulu tak sempat nak jumpa dia .
Rose: okay ... esok sebelum korang datang call aku dulu ...
Jungkook: kenapa nak kena call pulak ? Aku bukan nak buruk sangka tapi kau jangan nak lari pulak ...
Rose: ish apa la kau ni , aku dah cakapkan yang aku nak tolong ... aku nak korang call aku takut buatnya tiba tiba Lisa datang sini tak ke rosak semua plan ?
Eunha: Kenapa awak ? Lisa selalu datang sini ke ?
Rose: ye eunha , ni dah macam rumah kedua dia , aku takut kalau tiba tiba dia muncul so call je la dulu sebelum datang ...
Jungkook: ok ... dah la kiteorang balik dulu la ...jom eunha
Eunha: nae... bye awak ×peluk Rose×

~Jungkook dan Eunha masuk ke dalam kereta dan beredar meninggalkan perkarangan rumah Rose~

Jungkook: eunha , kau rasa plan kita ni semua menjadi ke ?
Eunha: saya pasti dan yakin plan kita ni menjadi , dah awak jangan fikir yang bukan bukan ..
Jungkook: bukan apa, aku cuma tak sedap hati semenjak 2 menjak ni , aku rasa macam ada benda buruk yang nak jadi and aku sangat berharap yang benda tu tak kan terjadi pada kita semua...
Eunha: awak penat sangat kot sebab tu sampai terfikir yang bukan bukan ...
Jungkook: mungkin lah kot ... aku memang tak cukup tidur sangat kebelakangan ni ...
Eunha: kenapa sampai tak cukup tidur? Awak buat apa ?
Jungkook: fikir apa yang nak jadi pada aku..
Eunha: kenapa awak cakap macam tu?
Jungkook: takde papelah , aku nak pergi pantai, kau nak ikut atau kau nak aku hantar kau balik bilik sewa dulu ?
Eunha: saya nak ikut awak ...
Jungkook: kenapa nak ikut aku ?
Eunha: ala tadi tanya , baik awak tak payah tanya awak hantar je saya balik bilik sewa tak payah nak tanya tanya ...
Jungkook: eh eh , sejak bila kau pandai membebel ni ?
Eunha: sejak awak tinggalkan saya ...
Jungkook: okay then ...
Eunha: awak saya nak ikut awak pergi pantai , boleh la ... saya tak nak duduk sorang sorang dekat bilik sewa tu saya takut , awak tak kesian kan saya ke ???
Jungkook: tak ...
Eunha: ok fine ! Awak berhentikan kereta ni sekarang jugak !
Jungkook: dah kenapa pulak aku nak kene dengar cakap kau ?
Eunha: sebab awak paksa saya ikut awak datang sini ...
Jungkook: aku tak paksa tapi aku arahkan kau ikut aku ...
Eunha: suka hati awak la ...
Jungkook: kalah dah ?
Eunha: haah dah kalah ... ni kenapa stop pulak ni ?
Jungkook: kau tak sedar ke kita kat mana ni ?
~ Eunha memandang sekeliling~
Eunha: awak bawak saya ???
Jungkook: yela takkan pulak aku bak tinggal kau sorang sorang dekat bilik sewa tu , jadi apa apa nanti aku jugak yang susah ..  ×Jungkook dan Eungha keluar dari kereta×
Eunha: seronoknya ×depakan tangan× dah lama saya tak datang pantai... thank u awak...
Jungkook: *memandang je arah eunha yang sedang menikmati tiupan angin*
Eunha: awak ...
Jungkook: kau nak apa lagi ni ? Tak puas hati lagi ke ?
Eunha: awak ni tak boleh ke bagi saya habis cakap dulu ke apa ke, ni tak tahu tahu asyik nak marah je ... kenapa eh?
Jungkook: bising la kau , cepat la nak cakap apa ?
Eunha: Takpelah, saya tak jadi nak cakap...
Jungkook: tak payah nak mengada la eunha , cakap jela kau nak cakap apa sebenarnya ni ?
Eunha: takde apa , saya cuma nak cakap yang sekarang ni saya tengah happy ...
Jungkook: sebab ?
Eunha: sebab awak bawak saya datang sini , awak tolong saya masukkan Lisa dalam penjara sedangkan awak sayang dia ... saya rasa happy dan tak tahu nak ucap terima kasih macam mana dekat awak ...
Jungkook: siapa cakap aku sayang Lisa ?
Eunha: tak payah cakap pun semua orang tahu ...
Jungkook: macam mana orang tahu ?
Eunha: awak bela dia , awak sanggup bertumbuk sebab dia , awak rela tampar saya demi dia , awak tinggal saya dan pergi dekat dia .....
Jungkook: *kiss mulut eunha, manakala eunha tersenyap dan terkelu* banyak sangat kau cakap , pening aku dengar ...
Eunha: tapi awak tak perlu sampai nak kiss saya kan ?
Jungkook: kenapa ? Tak boleh ?
Eunha: memang tak boleh ...
Jungkook: sebab apa tak boleh ?
Eunha: awak dengan saya bukan sesiapa pun , lagipun habis je kes ni saya nak pergi jauh .
Jungkook: kau nak pergi mana ?
Eunha: adalah,kenapa awak sibuk nak tahu ? Lepas ni impian awak taknak tengok muka saya akan tercapai ...
Jungkook: apa kau merepek ni ?
Eunha: saya tak merepek dan serius dengan apa yang saya cakap , saya dah janji dengan diri saya yang saya akan pergi tinggalkan semua orang dan hidup berdikari dekat tempat lain ...
Jungkook: masalahnya kau boleh ke nak hidup sorang sorang ?
Eunha: mungkin boleh , saya tak pernah cuba so saya nak cuba la ...
Jungkook: takde alasan ataupun sebab dah untuk kau stay ?
Eunha: entah saya rasa macam dah takde ...
Jungkook: kau sanggup tinggalkan jin hyung dengan sowon noona ?
Eunha: memang berat hati saya nak tinggalkan dorang tapi saya tetap kena kuat dan belajar hidup berdikari lagipun dorang terima keputusan saya
Jungkook: Kau dah tekad ?
Eunha: mungkin saya takkan pergi kalau ada benda yang saya rasa saya sayang sangat untuk tinggalkan dekat Seoul nanti ...
Jungkook: kau dah bagitahu bangchin yang lain ?
Eunha: dah dan mereka pun hormat keputusan saya ...
Jungkook: kau nak tinggalkan aku ?
Eunha: kenapa awak tanya macam tu?
Jungkook: kau nak pergi jauh dari mereka semua sbab aku ke ?
Eunha: bukan sebab awak ataupub sesiapa , saya nak pergi jauh dan saya nak belajar hidup sorang sorang , saya nak berdikari ...
Jungkook: kalau kau sakit ke apa ke macam mana ?
Eunha: yang awak nak risau sangat kenapa , you should be happy because saya mungkin takkan muncul depan awak dalam jangka masa yang lama ...
Jungkook: apa pun keputusan yang kau nak buat kau kene tunggu sampai kes ni selesai DAN kau kene bagitahu aku kau nak pergi mana ...
Eunha: tengoklah kalau saya nak bagitahu saya bagitahula kalau tak tu taklah ..
Jungkook: aku .....
Eunha: aku apa ?
Jungkook : tak de papelah , kau taknak balik lagi ke ? Aku dah penat dah ni ..
Eunha: saya ikut je , kalau nak balik sekarang kita balik jelah lagipun mesti awak penat sangat kan ?
Jungkook: yes eunha , aku penat sangat sangat ...
Eunha: dah jom balik ...
Jungkook: jom
*pegang tangan eunha .. eunha memandang tangan mereka yang bertaut dengan kerutan di muka akan tetapi eunha hanya membiarkan perlakuan Jungkook sehingga mereka sampai ke pintu kereta , jungkook melepaskan pegangan dan membuka pintu untuk eunha ... eunha sangat pelik dan perlahan lahan masuk ke dalam kereta... Mereka pulang ke bilik sewa mereka , Eunha terus tidur apabila tiba di dalam bilik ... manakala jungkook melihat eunha yang tidur nyenyak san meyelimutkan eunha*
Jungkook: aku sayang kau tapi kenapa kau nak tinggalkan aku ? Aku akan buat apa saja eunha supaya kau tak tinggalkan aku , kalau aku terpaksa ikut kau dalam diam aku akan buat asalkan kau selalu ada depan mata aku , aku sayang kau sangat sangat eunha tapi aku malu nak ucapkan perkataan tu selepas apa yang aku buat pada kau *peluk eunha, dan terlelap sambil tangannya di pinggang eunha*

HARD TO ACCEPT (EUNKOOK)Where stories live. Discover now